Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERASTASE TUOTTEET - Aura Botanica tuoksu ja sopivuus hennoille hiuksile?

Vierailija
07.08.2020 |

Melkeinpä kaikki kampaamomerkit on kahlattu läpi ja sama peetä ovat joka kerta. Milloin takuttaa tukan kokonaan tai tekee rasvaletin. Nyt mietin Kerastasea. Tukkani on hento suomalaishius, värjäämätön. Kuitenkin luonnontaipuisa ja helposti takkuava, joten mietin curly girlin aloittamista. Onko tuo Aura Botanica kovi voimakkaan tuoksuinen? Entä mitä oltte tykänneet Kerastasesta muuten?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö av:lla Kerastasen tuotteiden käyttäjiä?

Vierailija
2/2 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en lähtisi ostamaan tuota järkyttävän kallista Aura Botanicaa. Shampoo ei itse asiassa muuta hiuksia kovinkaan paljon, mainonta vaan saa ihmiset uskomaan sellaista. Shampoon tarkoitus on pesaista hellävaraisesti pois mahdollinen tali päänahasta. Itse hiuksia ei tarvitse "pyykätä" raskaalla kädellä, jos ei käytä runsaasti hiustuotteita. Oikeastaan hiuksille on paras vähentää niiden kemikaalikuormaa ja lämpökäsittelyjä sekä harventaa pesukertoja.

Jos et käytä hiustuotteita, eikä päänahkasi ole rasvainen, voit kokeilla jotain hiustyypillesi sopivaa mielellään hajustamatonta shampoota, jota sitten laimennat hieman. Pese shampoolla päänahka, latvoja ei tarvitse kuin huuhdella shampoovedellä.

Shampoon lisäksi kannattaa miettiä mitä hoitoainetta käyttää. Lisäksi olisi tärkeä tietää minkälainen hiustyyppi sulla on: onko hius kuivaa, huonokuntoista, tms. Käytätkö hiustuotteita, lämpökäsittelyjä ja pesetkö liian usein.

Onko sulla aknea, rasvainen hiuspohja, hilsettä tai muuta vaivaa päänahassa.

Onko allergisuutta tai yliherkkyyttä? Tuo Kerastasen shampoo on aika voimakkaasti hajustettu kahdella allergisoivalla hajusteella.

Hiusten kosteuttaminen auttaisi takkuisuuden poistamiseen, mutta Curly Girl metodi on oikeastaan tarkoitettu luonnonkiharalle hiukselle. Jos sun hiukset ovat ohuet, voi tuo metodi vetää ne ohuemman oloisiksi.

Mutta suosittelen kuitenkin kokeilemaan ihan vaan kosteuttavan hoitoaineen tehokäyttöä kerran tai pari viikossa. Itse olen ihan laittanut useaksi tunniksi tai jopa yöksi kosteuttavaa hiushoitoa hiuksiin ja pessyt vasta sen jälkeen. Ehkä paras edullinen hiushoito on LV:n prebioottinen hoitsikka, myös Erisanin kosteuttava hoitoaine on ookoo. LV:llä on myös prebiottinen shampoo, joka sopinut mulle.

Käytän itse yleensä hoitoainetta ensin, ja sitten vasta pesen päänahan shampoolla. Tämä on tietysti täysin "vääräoppista", mutta hiushoito tekee usein hiukseni liian ohuiksi ja lentäviksi jos käytän sitä vasta pesun jälkeen. Tätäkin voisit kokeilla.

Vanha kunnon öljyhoito voi myös olla tarpeen kerran kuussa. Laita ensin kosteuttava hoitoaine, sitten lisää hieman öljyä. Ilmeisesti kookosöljy olisi parasta, se imeytyy hiuksiin parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi