Nyt ymmärrän milloin voi olla Down luotettavampi kuin ei-down
Olen pohtinut joskus tätä, että jotkut on puhuneet jostakin yksittäisestä ei-kehitysvammasesta että down-henkilö on luotettavampi kuin hän. sanovat että esim vauvanhoidossa voi paremmin luottaa downeihin kuin häneen. olen pohtinut, mistä tuollainen kertoo? saattaako olla niin, että se ihminen josta noin on sanottu, on ehkä jotenkin tunnekylmä tai lapsellisesti käyttäytyvä että ei ole oikein kypsä pitämään huolta toisesta ihmisestä mutta toisaalta down voi olla hyvinkin kypsä vaikka onkin vammainen?
Minä luulen, että tuossa voi olla syynä se jos se ei-kehitysvammanen on jotenkin rikollinen tai asosiaalinen tyyppi. Se on eka syy mikä mieleen tulee et jos on rikollinen tai kiusaaja niin rikollisen tai kiusaajan kohalla tosiaankin down on parempi vaihtoehto kuin se. Ainakin
jos minulta kysytään et milloin down on parempi vaihtoehto lapsenvahdiksi kuin vammaton, niin silloin on niin, että ennemmin vaikka down kuin kiusaaja tai häirikkö.
Downit on ystävällisiä yleensä muille ihmisille ja downin luona lapsi on paremmassa turvassa kuin asosiaalisen häirikön joka ehkä kirjoista lukemalla on oppinut lapsenhoidon mutta ei omaa empatiakykyä eikä riittävää rakkautta lasta kohtaan.