Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oireita teille on tullut maskin käytöstä?

Vierailija
07.08.2020 |

Itselläni on ollut päänsärkyä, nenää kutittaa ja kurkku on tulossa kipeäksi. Luulen että nämä tulivat maskin käytöstä, koska alkoivat samaan aikaan kun meille töihin tuli maskit.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhyään miyään.

Olen läyttänyt viikon ja minulla on mm. astma ja sllergioita. Maski tuntuu päinvastoin suodattavan siitepölyäkin. Taidan ottaa ainakin koivun allergia-aikaan käyttöön joka vuosi.

Vierailija
2/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ja lääkärit leikkaussaleissa käyttävät noita ihan sujuvasti päivästä toiseen ja jo ennen koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hiki sen kanssa, nenän alunen aivan märkänä. Hengästyn myös helposti ja nenän kautta en voi hengittää, vaan on hengitettävä suun kautta.

Vierailija
4/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin maskia lentokoneessa. Ei muuta ongelmaa mutta ahdisti. Hengittäminen oli vaikeaa maskin takia. Epämiellyttävä kokemus.

Vierailija
5/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happeahan sen kanssa ei kunnolla saa, siitä johtuu hengästyminen.

Vierailija
6/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jauhat pazkaa. Jos olet noin karsea valehtelija ja pazkanjauhaja jo täällä palstalla, niin mitäköhän olet livenä?

Maskin käyttämisestä ei todellakaan tule mitään oireita, turha edes yrittää kehitellä mitään luulotautisen ihmisen sairaita juttuja...

Vierailija
7/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut jo kuukausia maskipakkomaassa. Ei ongelmia, vaikka itselläni on astmakin. Kesäkuumalla toki hiostaa.

Vierailija
8/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ja lääkärit leikkaussaleissa käyttävät noita ihan sujuvasti päivästä toiseen ja jo ennen koronaa.

Ihan sujuvasti? Niin varmaan, mutta ei se sitä tarkoita, etteivät saisi oireita. Minäkin olen käyttänyt maskia töissä jo ennen koronaa. Oireita on maskista, mutta vaihtoehtoja ei, jos haluaa pitää työn.

Vierailija
9/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee finnejä niihin kohtiin missä maski ottaa ihoon kiinni. Hikoilee varmaan.

Vierailija
10/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin pysty hengittämään sen kanssa. Olen kokeillut kirurginmaskeja sekä ffp3 maskeja ja sama homma molemmissa:(

Vierailija
11/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, mutta herkkähipiäiset tavikset kärsivät.

Vierailija
12/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jauhat pazkaa. Jos olet noin karsea valehtelija ja pazkanjauhaja jo täällä palstalla, niin mitäköhän olet livenä?

Maskin käyttämisestä ei todellakaan tule mitään oireita, turha edes yrittää kehitellä mitään luulotautisen ihmisen sairaita juttuja...

Monet sairaudet esim. astma voivat olla este maskin käytölle.

Vierailija
13/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee finnejä niihin kohtiin missä maski ottaa ihoon kiinni. Hikoilee varmaan.

Talkki.

Vierailija
14/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sairaudet esim. astma voivat olla este maskin käytölle.

Niin ja luulotauti.

Vierailija
15/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko joutuu työssään käyttää tällä hetkellä ja päivittäin särkee päätä ja on todella väsynyt kun ei saa happea kunnolla.

Vierailija
16/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengästyttää, verenpaine nousee  ja tulee rytmihäiriöitä. 

Vierailija
17/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnejä, naama hikoaa, vaikea hengittää, nenänielussa karheuden tunnetta, kihelmöinti kasvoissa työpäivän jälkeen. Jotkut korvalenksut hiertää. Ja maski käytössä siis työpäivän ajan, pois lukien tauot 2 kpl.

Vierailija
18/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaustrofobinen ahdistus ja tukehtumisen tunne. Henkisen puolen oireita mutta erittäin todellisia.

Vierailija
19/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltovarmuuskeskuksen ostamat kohumaskit aiheuttaneet osalla käyttäjistä allergisia oireita – sairaalakäyttöön hankittuja maskeja ei voi käyttää hoivakodeissakaan.

https://www.ksml.fi/kotimaa/Huoltovarmuuskeskuksen-ostamat-kohumaskit-a…

Puolet Sarmasteen toimittamista maskeista asetettiin sittenkin käyttökieltoon – Käyttäjät kertoneet hengitysvaikeuksista ja pahasta hajusta

https://www.aamulehti.fi/a/38a1ef3e-b4a8-4924-819f-59ccc6afb81e
HVK:n maskit käyttökieltoon, syynä allergiset reaktiot

https://www.verkkouutiset.fi/hvkn-maskit-kayttokieltoon-syyna-allergise…

Viime viikolla Eksote sai 24 000 kirurgista maskia. Maskit vedettiin kuitenkin pois, koska ne aiheuttivat allergisia oireita.

https://yle.fi/uutiset/3-11315308

Onni Sarmasteen toimittamat maskit käyttö­kieltoon, syy allergiset reaktiot

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006478628.html

Huoltovarmuuskeskuksen ostamat kohumaskit aiheuttaneet osalla käyttäjistä allergisia oireita – myös hajuhaittoja esiintynyt

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.1067527

Maskit aiheuttaneet hapenpuutetta, nestehukkaa ja iho-oireita useille hoitajille 

https://www.kalajokilaakso.fi/uutinen/595085

Jne, jne. jne.

Vierailija
20/30 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät hekään kuitenkaan normaalisti ihan koko työvuoron ajan. Olen itsekin sairaalassa töissä, joskaan en leikkurissa, ja maskia käytin säännöllisesti (joskaan en koskaan koko päivää) ennen koronaakin ilman suurempaa ongelmaa. Nykyään maskin saa ottaa pois vain ruoka- ja kahvitauolla, ja kyllä se välillä aiheuttaa päänsärkyä, niin minulla kuin työkavereillakin.

Olen silti sitä mieltä että se päänsärky on tässä tilanteessa se pienempi paha, ja lisään vielä että maskin käyttö kauppareissulla ei ole rinnastettavissa siihen että maskia pitää kahdeksan tuntia lähestulkoon keskeytyksettä samalla kun tekee työtä, jossa tulee joskus hiki ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan