Olen yksi heistä joka joutui tyytymään kumppaniinsa
Kun kohtasin hänet, tiesin että tämä on minun tasoni ja häneen joudun tyytyä.
Niin sitten tyydyin häneen, vaikka koskaan en edes ihastunut. Olemme nyt olleet yhdessä 5 vuotta, ja haaveilen siitä että olisin saanut jonkun ihastuksistani.
Kaikille ei ole suotu sitä etuoikeutta että saisi sellaisen ihmisen josta viehättyy, ja johon ihastu
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tyytyisi kumppaniin jota ei oikeasti halunnut? Ihan itsekseen voi myös olla.
Koska 50+ vuoden yksinäisyys ei juuri houkuttele
ympäriltä useimmat menevät naimisiin ja hankkivat perheen. ei heillä ole enää aikaa ystäville samalal tavalla kuin ennen
Hmm. Kyllä minä (mies) kokisin itseni vielä yksinäisemmäski, jos joutuisin pakottamaan iseni parisuhteeseen, jonkun sellaisen kanssa jota kohaan en kokisi erityistä vetoa. En odota tai vaadi mitään ällöromanttista veret seisauttavaa tunnetta, jossa olisin ihan mihin tahansa valmis ja halukas, jotta vain saisin n.n kumppanikseni mutta ajatus siitä, että parisuhteeseen ryhtysin tyytymällä johonkin tuntuu hyvin vieraalta. olkoonkin, että olen kyllä joskus laittanu merkille,, että osa haluaa ylläpitää mielikuvaa, että kaikki "hyvät miehet" on aina varattuja.
Sama täällä. En väitä että yksinolokaan kivaa on, mutta kyllä siihen pakostakin tottuu. Joten tavallaan kun olen jo tottunut tähän yksinäisyyteeni, en todellakaan edes kykenisi ottamaan tähän miestä, josta en ole aidosti kiinnostunut.
Mitkään irtosuhteet/kevytsuhteet ei ole mua varten vaan jos ollaan, ollaan vakavasti. Jos sellaista ei löydy (eikä olekaan löytynyt) niin sitten joudun vaan olemaan yksin. Mahdollisesti loppuelämäni. Kyllähän tämä vaatii paljon, koska on epäinhimillistä olla ihan ypöyksin, varsinkin jos ei ole oikein kavereitakaan. Siihen liittyy paljon asioita kuten seksielämän puuttuminen ja hyväksytyksi tulemisen puuttuminen.
Joten ymmärrän, että joillekin on tärkeää löytää edes joku, vaikkei sitä ihmistä rakastaisikaan. Kaikki eivät osaa olla yksin, kyllä mullakin vähän on pää tässä seonnut. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tyytyisi kumppaniin jota ei oikeasti halunnut? Ihan itsekseen voi myös olla.
ympäriltä useimmat menevät naimisiin ja hankkivat perheen. ei heillä ole enää aikaa ystäville samalal tavalla kuin ennen
Eilen teit avauksen, että olet joutunut toteamaan sen, ettet tule saamaan naista, johon ihastuisit, joten joudut ottamaan jonkun johon tyydyt. Tänään olet jo tyytymissuhteessa jonkun kanssa - nopeaa toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Kyllä minä (mies) kokisin itseni vielä yksinäisemmäski, jos joutuisin pakottamaan iseni parisuhteeseen, jonkun sellaisen kanssa jota kohaan en kokisi erityistä vetoa. En odota tai vaadi mitään ällöromanttista veret seisauttavaa tunnetta, jossa olisin ihan mihin tahansa valmis ja halukas, jotta vain saisin n.n kumppanikseni mutta ajatus siitä, että parisuhteeseen ryhtysin tyytymällä johonkin tuntuu hyvin vieraalta. olkoonkin, että olen kyllä joskus laittanu merkille,, että osa haluaa ylläpitää mielikuvaa, että kaikki "hyvät miehet" on aina varattuja.
Sama täällä. En väitä että yksinolokaan kivaa on, mutta kyllä siihen pakostakin tottuu. Joten tavallaan kun olen jo tottunut tähän yksinäisyyteeni, en todellakaan edes kykenisi ottamaan tähän miestä, josta en ole aidosti kiinnostunut.
Mitkään irtosuhteet/kevytsuhteet ei ole mua varten vaan jos ollaan, ollaan vakavasti. Jos sellaista ei löydy (eikä olekaan löytynyt) niin sitten joudun vaan olemaan yksin. Mahdollisesti loppuelämäni. Kyllähän tämä vaatii paljon, koska on epäinhimillistä olla ihan ypöyksin, varsinkin jos ei ole oikein kavereitakaan. Siihen liittyy paljon asioita kuten seksielämän puuttuminen ja hyväksytyksi tulemisen puuttuminen.
Joten ymmärrän, että joillekin on tärkeää löytää edes joku, vaikkei sitä ihmistä rakastaisikaan. Kaikki eivät osaa olla yksin, kyllä mullakin vähän on pää tässä seonnut. 🤪
Olen jo yli 30 vuotias (mies), enkä eläessäni ole ollut parisuhteessa. Ehkä minullakin on jo pääni hieman mennyt sekaisin, kun en, kuten joku kirjoitin että en minäkään tiedä, mistä oikeastaan lopulta jään paitsi kun elän yksin. JA olisiko se oikeasti ihan kamalaa jos eläisin lopun ikäänikin yksin? Toki näen parisuhteessa paljon hyvä asioita, joita siinä parhaassa tapauksessa saattaisi olla. Mutta entä, ellei ole?
Mahdollisesi tämä "iki-sinkkuus" on saattanut ehdä minusta hyvin itseriittoisen; tai tutummin itsekkään kusipään. Mutta toisaalta myös sellaisen, joka ei halua tai osaa piää kumppania itsestään selvyytenä. Tiedän liiankin hyvin pärjääväni paljossa itseksini.
Toisinaan olen kysynyt iseltäni mataisinko edes osata ja pystyä elämään kenenkään kanssa parisuheessa(?) - Vaikka toisaalta en ymmärrä miksi en pystyisi.
Hämmästyn esimerkiksi lähes joka kerta kun joku sanoo, että sinkkuan eläessä(än) ei joudu tekemään kompromisseja. Kyllä minä ainakin joudun tekemään. Aikana, eikä varmasi taloudellinen varallisuutenikaan mahdollista aina kaikkea, ainakaan samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen mies ei pysty saamaan lasta.
Oletko töissä? Onko sulla netti? Jos vastaat molempiin kyllä, ei tarvitse tyytyä vaan pystyt elämään halutun naisen kanssa upeaa perhe-elämää. 60-luvun kyrsiintyneitä pareja ymmärrän heillä kun oli pienet piiret mistä piti etsiä puoliso. Nykyään pystyy hyödyntämään laajempaa piiriä. Niin ja onhan Suomeenkin muuttanut muualta tulleita, joille kelpaa kunnollinen&perinteinen kumppani, mm. Rosebrides:issä,Pannarissa,Okcupidissa,Iskurissa noita näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä? Onko sulla netti? Jos vastaat molempiin kyllä, ei tarvitse tyytyä vaan pystyt elämään halutun naisen kanssa upeaa perhe-elämää. 60-luvun kyrsiintyneitä pareja ymmärrän heillä kun oli pienet piiret mistä piti etsiä puoliso. Nykyään pystyy hyödyntämään laajempaa piiriä. Niin ja onhan Suomeenkin muuttanut muualta tulleita, joille kelpaa kunnollinen&perinteinen kumppani, mm. Rosebrides:issä,Pannarissa,Okcupidissa,Iskurissa noita näkyy olevan.
Ei nettideittailu ole miehille läheskään noin helppoa mitä kuvailet. Itse asiassa se on todella vaikeaa jollei ole joku huippu-ulkonäkö tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nettideittailu ole miehille läheskään noin helppoa mitä kuvailet. Itse asiassa se on todella vaikeaa jollei ole joku huippu-ulkonäkö tms.
Tiedän kipukohdat mihin monilla tökkää perinteisten naisten kanssa. Usein syyt ovat niinkin tavanomaiset kuin käytöstapojen (herrasmiesmäisyys!) puute ja piheys. Ei käsitetä mitä tarkoittaa arvot.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. nämä "tyytyjät" pyrkivät antamaan kuvan, että olisivat muka tyytyneet johonkin huonompaan vaihtoehtoon. Vaikka oikeasti se, että he ovat mieluummin valinneet sen epätyydyttävän suhteen kuin yksinolon, kertoo siitä, että se epätyydyttävä suhde on nimenomaan se parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. nämä "tyytyjät" pyrkivät antamaan kuvan, että olisivat muka tyytyneet johonkin huonompaan vaihtoehtoon. Vaikka oikeasti se, että he ovat mieluummin valinneet sen epätyydyttävän suhteen kuin yksinolon, kertoo siitä, että se epätyydyttävä suhde on nimenomaan se parempi vaihtoehto.
Ihmettelen miten noi pystyy huijaamaan toista makkarissa. Mulla on huijarit paljastuneet alta aikayksikön. Tai sitten kumpikaan ei jaksa enää välittää..
Kotoa löytyy tällä hetkellä kaikinpuolin toimiva mies, jolla värähtää heti. Tiedän jotakuinkin tässä olevan se molempien oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen teit avauksen, että olet joutunut toteamaan sen, ettet tule saamaan naista, johon ihastuisit, joten joudut ottamaan jonkun johon tyydyt. Tänään olet jo tyytymissuhteessa jonkun kanssa - nopeaa toimintaa!
Luuletko että tässä maassa on vain yksi henkilö joka taistelee tyytymisen kanssa?
Ehei, heitä on paljon useampia...jopa lähipiirissäsi. Näistä ei vain huudella
Mitä vikaa kumppanissasi on, että hän tyytyy siihen, että sinä tyydyt häneen?
Toivottavasti havahtuu ja tekee itselleen ja asialleen jotain. Mutta jos hänellekin tyytyminen on ok, niin ei siinä sitten mitään.