Keskenmenon jälkeen sairaslomaa?
Kuinka kauan olitte keskenmenon jälkeen sairaslomalla? :( Millä viikoilla km tapahtui? :((
Kommentit (11)
Km oli aamuyöllä, seuraavan päivän sain sairauslomaa
Olin viikon sairaslomalla. Keskenmeno tapahtui viikolla 9 ja oli aika runsas vuoto ja kipuja. Mutta suureksi osaksi sairasloma oli tarpeen henkisen toipumisen vuoksi, keskenmeno oli nimittäin pari vuotta kestäneiden lapsettomuushoitojen tulos, ensimmäinen raskauteni ikinä, ja olin todella musertunut. Lisäksi työssäni hoidan raskaana olevia naisia, en olisi oikein pystynyt työhöni ihan ensimmäisinä päivinä.
Tuli keskenmeno viikolla 7. Ekana päivänä sinnittelin töissä, mutta vatsa oli tosi kipeä ja turvonnut joten oli hankala istua. Tokana päivänä sitten kramppasi niin paljon, etten pystynyt olemaan paikallaan ja vertakin tuli kohtuullisesti. Olin päivän saikulla (ennen vuodon alkua kävin lääkärillä kesken päivän ja sain loppupäivän saikkua, joten olin pois 1,5 työpäivää)
Tuli keskenmeno viikolla 7. Ekana päivänä sinnittelin töissä, mutta vatsa oli tosi kipeä ja turvonnut joten oli hankala istua. Tokana päivänä sitten kramppasi niin paljon, etten pystynyt olemaan paikallaan ja vertakin tuli kohtuullisesti. Olin päivän saikulla (ennen vuodon alkua kävin lääkärillä kesken päivän ja sain loppupäivän saikkua, joten olin pois 1,5 työpäivää)
2vrk sain, runsas vuoto ja kovat kivut jatku ehkä 1,5vrk joten saikku oli ihan sopiva. Rv 6 oli tämä.
Kaksi keskenmenoa ollut. Aika alussa, 5. ja 6. viikko. Toisessa tapahtui yöllä, valvoin koko yön, kun oli niin kova kipu. Menin kuitenkin ihan tavallisesti aamulla töihin. Vuoto hoitui normisiteellä.
Toisessa kipu alkoi aamulla, joten jäin siksi päiväksi kotiin. Mutta vastasin kyllä maileihin. Illalla tuli vuoto. Seuraavana päivänä menin ihan normaalisti töihin. Esimies, jolle kerroin käski kyllä mennä kotiin, joten taisin tehdä pari tuntia lyhemmän päivän.
Mulla siis siisti toimistotyö ja projektit, joiden pitää edetä.
4on oikein malliesimerkki hoitohenkilökunnasta. Makaa viikon pikkuasian takia, mutta takuulla ei asiakkailleen anna samaa luksusta.
Pikku asian takia? Toivon todella, että luin juuri väärin.. :( Nimim. keskenmenosta toipuva :`(
11+6
viikon kirjoittivat saikkua, koska jotain jäi sisälle ja piti kaapia.
Ja minäkin olen hoitoalalla, mutta en kyllä itse päätä muiden sairauslomista, joten en pysty antamaan kenellekään sitä luksusta, että asiakkaani saisi keskenmenon, kaavinnan ja saikun.
Lääkäri sen minulle määräsi
Viikolla 9 kolme päivää, josta eka päivä meni sairaalassa tutkimiseen, että sikiö on eloton, tokana päivänä söin keskeytyspillerin ja iltapäivällä alkoi vuoto. Seuraavakin päivä oli sitten vielä sairaslomaa. En kyllä ollut työkykyinen sen jälkeenkään (siis fyysisesti, henkistä ongelmaa ei ollut), mutta koska ollaan omassa yrityksessä töissä, niin mies sitten vain teki munkin osuuden. Ei jaksanut siinä vinkua lisää sairaslomaa, kun olivat niin nihkeitä sen kanssa.
Km oli aamuyöllä, seuraavan päivän sain sairauslomaa