Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajista

Vierailija
25.08.2013 |

Mitä ajattelet, jos joku kertoo olevansa lähihoitaja? Mitä tekisi mielesi kysyä tai sanoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähihoitaja ja joskus mietin ovatko he ihan sopivia alalle. Sama myös muissa ammateissa ja koulutuksissa.

Vierailija
2/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele paljon mitään. Ammatti siinä missä muutkin. Osa lähihoitajista on joutunut tosi nuorena tekemään valintansa lähteä opiskelemaan alaa, jossa törmää varmuudella paskaan, kuolemaan ja kovaan työntekoon, joskus mua vähän säälittää nämä nuoret. -sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä valitettavasti aina vähän silleen alaspäin kattoo... 

Vierailija
4/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalla palkalla tekevät työtä, mutta niin tärkeää työtä. Ja sitten saavat pelkkää paskaa niskaansa vielä muilta ihmisiltä. Lähihoitajat ovat todella tärkeitä, itse ainakin arvostan heitä ihan suunnattomasti.

Vierailija
5/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aliarvostettu ammatti muiden silmissä. Tekevät rankkaa ja tärkeää työtä aivann liian pienellä palkalla. Arvostan em. ammattiryhmää, oma äitini hoivakodissa.

Vierailija
6/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän hakee lähtökohtasesti ne vähän 'huonommat' nuoret, kyllä ne ketkä hoitoalalle haluaa, niin ensisijaisesti lääkäriksi lukisi, jos vain osaisi.

Vierailija
7/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mummo hoivakodissa ja ei tulisi mieleenkään katsoa mitenkään alaspäin niitä  hoitajiaa jotka jaksavat muistisairasta mummoa päivästä päivään hoitaa.

Vierailija
8/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:35"]

Mitä ajattelet, jos joku kertoo olevansa lähihoitaja? Mitä tekisi mielesi kysyä tai sanoa?

[/quote]

Mitäs itse ajattelet ja olet mieltä ko. ammatista?

T:lähihoitaja

Vierailija
9/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Oletko ihan varma? Itse ole ihan pienestä asti halunnut hoitoalalle, eikä mua ole ikinä kiinnostanut lääkärin ammatti. Haluan todella _hoitaa_ ihmisiä. Enkä kyllä pidä itseäni mitenkään "lähtökohtaisesti huonompana", vaikka lähihoitaja olenkin.

Vierailija
10/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:53"]

Sinnehän hakee lähtökohtasesti ne vähän 'huonommat' nuoret, kyllä ne ketkä hoitoalalle haluaa, niin ensisijaisesti lääkäriksi lukisi, jos vain osaisi.

[/quote]

Ja sinun ammattisi? Olet varmaankin se kaikki tietävä lääkäri?

Vierailija
11/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: Olen itse lähihoitaja. Kysymys sen takia, että joskus tuntuu että suhtautuminen muuttuu kun kerron ammattini.

Vierailija
12/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lääketiede ei ole hoitoalaa. Se on ihan eri asia.

Ja yllätys yllätys, on olemassa ihmisiä, joilla on kutsumus nimenomaan hoito- ja hoivatyöhön.

Jos luettelet kaikki sellaiset ihmiset, joista ei ole lääkäreiksi, "huonommiksi", on katsontakantasi kyllä todella kapea ja ennakkoluuloinen. Sääliksi käy.

Vierailija
13/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:59"]

9: Olen itse lähihoitaja. Kysymys sen takia, että joskus tuntuu että suhtautuminen muuttuu kun kerron ammattini.

[/quote]

Saman olen huomannut minäkin. Ihan kun oltaisiin jotain outoja ihmisiä?? Koulutus kuitenkin 3 vuotta. Ja raskasta on ainakin vanhuspuolella työ fyysisesti. Itse arvostan ainakin työtäni, sitä sopii kokeilla. Eikä kyllä jaksa tehdä jos ei oikeasti tykkää siitä.

9

Vierailija
14/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko itse se "parempi" nuori ja olet opiskelemassa lääkäriksi? Toivottavasti en joudu vastaanotollesi!

Vierailija
15/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"huonommat nuoret hakeutuu alalle"!! haistakaa huilu!! mun poika valmistui lähihoitaja ammattiin koska siitä on hyötyä palomiehen ammatissa jonne tähtää--on tällä hetkellä töissä yliopistollisen sairaalan päivystyksessä ja kohta lähtee inttiin jossa tähtää sukeltajaksi--kiva,että arvostatte näitä surkeita nuoria!

Vierailija
16/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin ammatti ei ole hoitolaa :))) taas asiantuntijat täällä keskustelemassa

Vierailija
17/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ajattele sen kummempia, kysyn mihin suuntautunut. Olen itsekin lähihoitaja, työskentelen osastonsihteerinä

Vierailija
18/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat osaa hoitotoimenpiteet ja perushoidon paremmin kuin lääkärit.

Vierailija
19/19 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla aivan ihmeellinen näkemys asiasta.Tiedän monta nuorta, jotka ovat lähihoitajia ja eivät mitään "huonoja". Kerro vähän itsestäsi : minkä ikäinen olet ? Oletko koskaan kokenut vastoinkäymisiä ? Onko kukaan LÄHEINEN sairastunut ja joutunut hoitoon,,sun ajatusmaailmasi on jotenkin niin muita aliarvioiva ja sä olet jotenkin säälittävä. Mun mielestä kuitenkin kukaan nuori ei ole huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme