Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koeajan pidentäminen

Heinähattu
07.08.2020 |

Tein 2 kk sitten työsopimuksen, jossa koeajan pituudeksi määriteltiin 3 kuukautta.

Nyt työnantaja sai päähänsä, että haluaa pidentää koeaikaa 6kk pituiseksi.

Sinällään se on mulle sama, antaa enemmän pelivaraa itselle, mutta mietityttää silti että menikö ihan lain kirjaimen mukaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt lain mukaan, koeajan kesto on määriteltävä jo työsopimuksessa, eli myöhemmin ei voi muuttaa.

Vierailija
2/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiinoista kuulla, että millä peruseella työnantajasi katsoo olevansa oikeutettu voivansa yksipuolisesti päättää koeajan jatkamsiesta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ap arkoiat, että antaa sinulle enemmän pelivaraa? 

Vierailija
4/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuttaa. Joten jos nyt irtisanoo 5-6 kk kohdalla se on laiton irtisanominen ja sulla on oikeuscase.

Vierailija
5/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap tarkoittaa sitä, että voi itse katsoa miten työpaikassa viihtyy. Jos ei viihdy, niin voi koeajalla lähteä nopeammin kuin irtisanomisajalla.

Vierailija
6/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap tarkoittaa sitä, että voi itse katsoa miten työpaikassa viihtyy. Jos ei viihdy, niin voi koeajalla lähteä nopeammin kuin irtisanomisajalla.

ämä on tietysti totta. - Toisaalta jos tyosuhde on kesänyt max viisi vuotta niin jos Ap haluaisi irtisnoutua itse, niin hänen irtisanomiaikansa olisi max. 14 vrk.  

Vierailija
7/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ämä on tietysti totta. - Toisaalta jos tyosuhde on kesänyt max viisi vuotta niin jos Ap haluaisi irtisnoutua itse, niin hänen irtisanomiaikansa olisi max. 14 vrk.  

Riippuu kuule ihan TESsistä.

Vierailija
8/8 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuule ihan TESsistä.

Työehtosopimuksella taidetaan vain voida parantaa työtnekijän oikeuksia ei nimenomaisesti huonontaa niitä. Eli vaikea on uskoa, että jossain TES:sa työntekijän irisanoutuessa hänen irtisanomisaikana olisi yli 14 vrk jos työsuhde olsi jatkunut max. 5. vuotta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän