Panacod ja alkoholi
En ole pitkään aikaan tarvinnut kipulääkettä (selkävaivojen takia), mutta tänään oli pakko ottaa kaksi Panacodia. Unohdin sitten asian kokonaan kun olen jo tottunut olemaan käyttämättä ja join melkein heti Panacodit otettuani lasin viiniä ruoan kanssa. Eihän se ole vaarallista? Alkoholia kehotetaan välttämään Panacodin ohjeessa, mutta eihän yksi lasillinen tee haittaa?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:36"]
Parasetamoli ja alkoholi rasittavatmolemmat myös maksaa. Panacodissa on myös panadolia
[/quote]
Jep, tiedän kyllä tämän. Toki olisit voinut viestissäsi ottaa kantaa myös siihen kuinka pahasti nuo ottamani määrät voivat vaikuttaa... Yhteensähän tuossa oli parasetamolia 1000mg ja kodeiinia 60mg sekä sitä viiniä pieni lasillinen. Mietin lähinnä paljonko alkoholi voi voimistaa kodeiinin vaikutusta.
AP
Valitettavasti Panacodin kanssa hengityslamaa on todettu jo puolikkaan olutpullon jälkeen. Panacodin kanssa ei saa nauttia yhtään alkoholia.
Hengityslama tosin tulee nukkuessa tai henkilön sammuessa. Hereillä kyllä muistaa hengittää. Kodeiini myös myös lisää alkoholin vaikitusta, joten yhden lasin hiprakka voi kestää kauemmin.
Mutta kunhan et nyt mene nukkumaan muutamaan tuntiin, niin kaikki ok.
No ei ole vaarallista, Ap. Joit lasin viiniä ruoan kanssa ja tajusit jo tänne kirjoittaa. Sinulle ei käy mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:41"]
Valitettavasti Panacodin kanssa hengityslamaa on todettu jo puolikkaan olutpullon jälkeen. Panacodin kanssa ei saa nauttia yhtään alkoholia.
Hengityslama tosin tulee nukkuessa tai henkilön sammuessa. Hereillä kyllä muistaa hengittää. Kodeiini myös myös lisää alkoholin vaikitusta, joten yhden lasin hiprakka voi kestää kauemmin.
Mutta kunhan et nyt mene nukkumaan muutamaan tuntiin, niin kaikki ok.
[/quote]
Oho, jotenkin vaikea uskoa että noinkin pienet määrät alkoholia voivat aiheuttaa Panacodin kanssa hengityslamaa. Oletko varma ettei tuossa puolen olutpullon esimerkissä ole kyse sitten useammasta kuin muutamasta Panacodista? Luulisi jotenkin että olisi kuullut useasti jonkun kuolleen Panacodiin, kun monet ovat niin huolimattomia lääkkeiden kanssa eivätkä paljon pakkausselosteita lue tai lääkäriä kuuntele... tässähän alkaa jo huolestuttaa mitä tapahtuu.
AP
minä otin kerran ihan jäätävään flunssaan, johon liittyi korvakipua, pari panadolia ja hörppäsin päälle pullollisen auringonhattu-uutetta. Ei tullut mieleenkään että voisi olla vaarallista.
Nyt se on viimeistään todistettu. Ap kirjoittelee tänne asiatekstiä ja ymmärtää muiden vastaukset. Lieneekö ees tosissaan vai mitä? Itse työskentelen sellaisten henkilöiden työntekijänä ketkä vetää levykaupalla nappeja kerrallaan ja ei muuta kun sekoilee ja sätkii ja potkii päivästä toiseen. Ap:lla ei ole mitään hätää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:54"]
Nyt se on viimeistään todistettu. Ap kirjoittelee tänne asiatekstiä ja ymmärtää muiden vastaukset. Lieneekö ees tosissaan vai mitä? Itse työskentelen sellaisten henkilöiden työntekijänä ketkä vetää levykaupalla nappeja kerrallaan ja ei muuta kun sekoilee ja sätkii ja potkii päivästä toiseen. Ap:lla ei ole mitään hätää.
[/quote]
Hmm. No kai se on uskottava, että turvassa ollaan. :) Olen kyllä tosissani, mutta olen ehkä hieman liiankin taipuvainen panikoimaan helposti tämän kaltaisia tilanteita.
AP
Olen ottanut pari kolme pabacodia päiväsdä ha myös tölkin pari siideriä. onkohan maksa jo tuhoutunut?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:54"]
[/quote]
narkkareilla elimistö tottuu isompiin määriin kaikenlaisia myrkkyjä, joita perusihminen ei kyllä kestä sellaisia määriä tai edes osaa niistä määristä.
Parasetamoli ja alkoholi rasittavatmolemmat myös maksaa. Panacodissa on myös panadolia