Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko teidän mielestä nipo? (miehen juominen)

Vierailija
27.07.2013 |

Raskaana ollessani mieheni eli samanlaista ''poikamies elämää'' kuin ennenkin, jokatoinen viikonloppu vähintäänkin kävi ryyppäämässä kavereiden kanssa.. Toitotti että tää tulee loppumaan kun lapsikin syntyy.. Viimeiset 2 kk ennen synnytystä mies lopetti viikonloppuryyppäämiset, tosin kerran kävi saunaillassa juomassa kunnon kännit ja viikolla joi sen verran että oli ajokunnossa (2-4 krt/vk, n.4-6 olutta hitaasti juoden)

Kun lapsemme syntyi, mies lähti viettämään varpajaisia ilman että kysyi edes mielipidettäni. Ryyppäsi melkein koko sairaalassaoloaikani (5pv), yhtenä päivänä ei tullut edes katsomaan minua ja vauvaa koska oli niin kova krapula :(
Kotiuduttuani mies oli muutaman viikon täysin juomatta, mutta sitten alkoi taas tämä 2-4 krt ''muutama olut'' (1-5 kpl).. Kuukausi synnytyksestä mies lähti riidan päätteeksi juomaan ja suututti sillä minut aivan totaalisesti!! Otti ja lähti... Puhe oli alunperin että oltaisiin laitettu lapsi hoitoon ja vietetty kaksinkeskeistä aikaa, mutta kun minä en halunnut viettää sitä alkoholin merkeissä, veti mies herneen nokkaan. Jätti minut lapsen kanssa yksin kotiin.. Ja olisi pitänyt silloin päästä juomaan kunnolla, koska ''ei ollut ottanut pitkään aikaan!''!! KUUKAUTEEN?? ja kuitenkin juo sen ''PARI'' joka viikko!!
Okei, itsekkin saatan ottaa välillä! Mutta n.4 olutta 1-2krt/kk..

Lapsen syntymästä nyt rapeat 2 kk ja kohta on miehen syntymäpäivät ja ilmoitti vain kylmäviileästi että hän lähtee ryyppäämään silloin!!
Mä en niin jaksa..... Olenko teidän mielestä nipo kun mun mielestä miehen pitäis lopettaa juominen kokonaan!! Olen niin kyllästynyt että haluan erota... Kerran kuussa pitäis ne kunnon kännit saada, voi luoja mitä touhua!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on, mutta sinunkin mielestäsi varmaan Ap:n miehen pitäisi tosta noin vaan kyetä lopettamaan, kun kerran niin sattui lupaamaan joskus puoli vuotta sitten.

Vierailija
22/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:25"]

Joo, on, mutta sinunkin mielestäsi varmaan Ap:n miehen pitäisi tosta noin vaan kyetä lopettamaan, kun kerran niin sattui lupaamaan joskus puoli vuotta sitten.

[/quote]

Jos on halua lopettaa tai vähentää alkoholin juomista, niin joskushan se pitää aloittaa. Onhan tuossa miehellä ollut puoli vuotta aikaa miettiä, miten sen tekee. Lääkäriajankin hän olisi vallan hyvin ehtinyt varata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismin taudinkuvaan kuuluu, ettei itse tajua tilaansa, ei edes humalatilaansa. Siksi ihminen kovassa humalatilassaankin jatkaa juomistaan, kun "ei tunnu missään" tai lähtee ajamaan autolla, kun olo tuntuu ihan selvältä. Tämä on ihan tosiasia; olo voi tuntua kristallinkirkkaan selvältä, mutta seuraavana päivänä ei muista asioista mitään.

Vierailija
24/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani siitä, että miehesi on alkoholisti. Hänen suhtautumisensa sinuun on törkeää. JSSAP

Vierailija
25/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti, ei mikään alku vaan täys alkoholisti. Lapsen takia pistäisin pihalle. Tässä ketjussa näyttää olevan muitakin alkoholistien puolisoja jotka eivät tajua tilannetta vaan pitävät normaalina. Järkyttävää!

Vierailija
26/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nipo. Miksi ihmeessä aikuinen nainen vielä uskoo joulupukkiin, ja siihen että kyllä mies lopettaa ryyppäämisen sitten kun ...?

Ethän sinä ole joku niistä, joilla oli tapana kirjoittaan miehensä edesottamuksista valittavien ketjuun "mistä te näitä helmiä löydätte".

Eikö äitisi kertonut sinulle, että ei toista voi muuttaa, ja yleensä niin miehet kuin naiset muuttuvat vain huonommiksi? Siksi kannattaa valita sellainen puoliso, että ei tarvitse enää muuttua paremmaksi, kun ei se kuitenkaan muutu.

Vierailija
27/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:03"]

...On mulla ystäviä jotka ei itse juuri juo mut mies vetää juodessaan ihan hirveät kännit. Ei nää naiset siitä riemuiyse mutta elävät asian kanssa ilman loputonta nalkutusta.

Miltä susta tuntuis jos miehes pakottaisi sut ryyppäämään? Et sinäkään kai voi miestäs pakottaa lopettamaan? Kompromissi, keskustelua ja kykyä hyväksyä toisen erilaisuus. Niistä on ehjä perhe tehty.

[/quote]

Elävät, joo. Aikansa, kunnes kuppi täyttyy ja lakkaavat katsomasta sitä juoppoa.

Toisen erilaisuuden hyväksymisessäkin on rajansa. Silloin kun se "erilaisuus", tässä tapauksessa alkoholismi alkaa häiritä tavallista elämää, on raja ylitetty. Siinä vaiheessa joutuu tekemään valintoja: elääkö tämän "erilaisuuden" kanssa vai elääkö sellaista elämää, jossa ei tuollaista ongelmaa ole.

Alkoholistille itselleen ei juominen yleensä ole ongelma vaan se, jos ei saa/voi juoda tarpeeksi. Ongelma se on alkoholistin läheisille.

Vierailija
28/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo pistät sen pihalle niinkuin laitoin omani.on oma kämppä ja sinne menee sitten kun tekee mieli juoda,nyt hain jo avioeroo koska ei vaan pysty oleen juomatta,olkoon sitten juoppo.mun ei sitä tarvi katella!

Vierailija
29/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en jaksais tollasta! Tuota pidetään suomessa liian normaalina, että perheellinen mies lähtee ryyppäämään kerran kuussa ja sit maataan krapulassa seuraava päivä...ihan kuin oltais vielä jotain fukseja. Miks pitää juoda humalahakuisesti? En tykkää. Eksän piti joka ikinen viikonloppu rentoutua muutamalla kaljalla. Pari kaljaa ei nyt ole sinänsä paha, mutta outoa jos ei muuten pysty rentoutumaan ...nykyinen mieheni juo tosi harvoin, tai se olen minä joka juon enemmän, eli n.muutama lasi viiniä/kk. nyt uskaltaa lapsistakin puhua, kun tietää ettei mies edusta mitään suomalaista kännäysperinnettä.

ap:n ei tosiaan tarvi sietää pakonomaista juomista. jos homma jatkuu, niin ap:n pitää ilmoitella miehelleen samaan tapaan, että "lähdempä nyt irrottelee" ja kattoo miten mies pärjää yksin vauvan kans.

Vierailija
30/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mene jakeluun, että alkoholista tulee kemiallisesti riippuvaiseksi aivan samalla tavalla kuin vaikka SOKERISTA, tupakasta, huumeista.

Nyt kaikki suklaaholistien puolisot eroa hakemaan!

Vierailija
31/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ensin katsoa, millaisen miehen kanssa lapsia hankkii. Terv. raitis sinkkumies.

Vierailija
32/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipo. Edesvastuutonta touhua mieheltä, joka ei ole edes sanojensa mittainen (luvannut lopettaa). Tuohan on jo alkoholismia. Ja aikamoinen summa rahaa menee kurkusta alas, miettien että perheellisillä on varmasti parempaakin käyttöä rahalle. Sori, mut ite en jaksais tollasta ukkoa. Jaksuja kuitenkin.

Vierailija
33/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipo. Miehelläsi kuvauksesi perusteella alkoholismin merkkejä. 

Vierailija
34/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään viinasta! Olen aina ihna helvetin hyvällä tuulella juotuani ja todellakin vähintään kerran kuussa otan pohjanmaan kautta. Jollei nainen tätä hyväksy (varsinkaan kun en ole missään vaiheessa peitellyt asiaa, edes alussa) niin painukoon vittuun. Olen hyvä, lapsien kanssa paljon aikaa viettävä isä joka todella rakastaa perhettään, vaikka tykkääkin ottaa välillä.

Vierailija
35/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi alko-ongelma?

Vierailija
36/38 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlaisessa tilanteessa lapseni isän kanssa jokin aika sitten. Miehesi on alkoholisti (eikä tulossa sellaiseksi, kuten joku täällä väitti). Kannattaa lukea ja tutustua alkoholismiin. Yleinen mielipidehän on, että juopot on luusereita, joittein pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Yksi raitis alkoholisti vertasi asiaa siten, että on sama kun sanoisi hukkuvalle, että ota itseäsi niskasta kiinni ja vedä itsesi rantaan.

Kuten varmaan tiedätkin alkoholistia ei saa raitistumaan tai edes erityisemmin vähentämään hyvällä tahdolla ja kannustavalla puheella ja sitten viimeiseksi uhkailulla ja syyllistämisellä. Nämä kaikki tulet todennäköisesti yrittämään lähitulevaisuudessa. Näillä kyllä saa aikaseksi sen että juopottelu siirtyy salaisemmaksi. Koiraa ulkoilutetaan pidempää, autossa istutaan pihalla hetki ennen sisälle tuloa, kaupassa käydäänkin useammin jne. Vanha tölkki viedään kun haetaan uusi, ja loppujen lopuksi on mahdotonta sanoa menikö illan aikana 4 vai 14, varsinkin kun täysiä tölkkejä haetaan välillä jääkaapista ja välillä jemmasta. Silloin tällöin miehesi ottaa raittiita jaksoja jolloin juodaan vain 1 tai 2 tai nolla, mikä kestää jonkin ajan (meillä kesti noin 4-5 päivää, jonka jälkeen on revitään jostain tekosyy lähteä juomaan. Tämä oli helppo nähdä jo alkuillasta, ennen kuin ensimmäistäkään tölkkiä oli avattu, silmiinpistävänä levottomuutena, mikä parin tölkin jälkeen muuttui riidan haastamiseksi tyhjästä. Lopetin riidanhaastamiseen mukaanlähdön, niin se riita saatiin aikaiseksi ihan yksinpuhelulla, kerran lähti syystä, ettei millään voi saada ensi yönä unta. Tämä tiedettiin siis jo ennen illallista.

Juomisen määrää on myös vaikea arvioida. Kukaan ulkopuolinen ei tiedä, että mies on kännissä, vaikka olisi jo sen puoli laatikkoa kiskonut. Sen sijaan sinä rupeat jatkuvasti miettimään että kuinka paljon se on nyt juonut, ja tiedät aina kun ensimmäinen tölkki on auennut.

En oikeastaan edes tiedä miksi kirjoitan tämän. Minulle iski eilen tajuntaan, että mies ihan tosissaan yritti silloin kun lapsemme syntyi. Mutta oli jo niin voimaton sairautensa kanssa, etten minä edes tajunnut sitä. Tilanne oli ennen lasta ja eromme jälkeen paljon pahempi. Tällä hetkellä tilanne on hieman parempi taas, ensimmäisiä askelia apuakin haettu. Odottelen seuraavaa romahtamista, jonka jälkeen saan hänet toivottavasti suostuteltua minnesota-tyyppiseen hoitoon. Asumme siis erillämme, mutta olemme paljon tekemisissä. Ehkä kirjoitan siksi että kun sairauden aiheuttamaa käytöstä esiintyy, muistat, ai joo, niinhän se kirjoittikin siellä vauvapalstalla, että sillekin kävi niin. Ja oma paha olosi olisi vähän pienempi, kun tiedät että se käytös johtuu sairaudesta.

Miehesi sairaus ei ehkä ole edennyt vielä niin pitkälle kuin meidän ukolla, mutta suunta on sama. Huomaat sen sitten kun alat kyseenalaistamaan hänen juomistaan, kuinka rakasta se alkoholi hänelle on.

Vierailija
37/38 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mies ja juon aina saunan jälkeen 1-4 situkkaa ja viikonloppuisin muutaman paukun (2-6) ja tuleva vaimoni sen hyväksyy eikä tee siitä edes numeroa, jos tekisi ei olisi tuleva vaan menevä vaimoni. Tuntuu nykyajan naisilla olevan outo halu kontrolloida miestensä tekemisiä ja juomisia, luulenpa ettei silloin ole löydetty sitä oikeaa sielun kumppania ja sen takia elämässä täytyy päteä. Liian aikaisin mennään yhteen ja perustetaan perheitä ja erotaan jne

Vierailija
38/38 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellut, että haluaa juoda sen pari ilman nalkutusta. Totta kai menee sitten kavereiden kanssa ja sehän tiedetään, että silloin menee herkästi överiksi. Anna juoda sen pari kotona ilman napinaa, katso muuttuuko mikään!