Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt pitäisi ajatella?

Vierailija
26.07.2013 |

Lapseni on rippileirillä jossakin saaressa.

Viimeksi eilen 18 aikaan on tullut lyhyt viesti. 

Tämän jälkeen täysi hiljaisuus. En yhtään tiedä, mitä lapselleni on tapahtunut.

Soitanko ohjaajille vai poliiisille?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:38"]

Mitäs jos et soittaisi minnekään?

Leireiltä ei olla läheskään aina edes päivittäin vanhempiin yhteydessä. Paljon pienemmätkään siis, saati sitten rippileiriltä. Johan siellä muutkin kuolisi nauruun, jos joutuisi vähän väliä ilmoittelemaan äityliinille, että onko muistanut pyyhkiä pyllyn ja pestä hampaat aamuin illoin.

[/quote]

Miksi yhteydenpito vanhempiin kielletään?

Ihan kuin leiri olisi vankila....

[/quote]

Lapseni rippileirillä muistutettiin, että kotiin kannattaa olla yhteydessä ihan siksi, että siellä ovat ne lastaan rakastavat vanhemmat, jotka haluavat tietää, että kaikki on hyvin. Lyhytkin viesti riittää tyyliin "kaikki OK" eikä se merkitse, että olisi mammanpoika tai lähesiriippuvainen. Sillä viestillä kerrotaan, että hei, minä välitän teistä ja haluan teidänkin tietävän, että kivaa on.

Ihmissuhteet ovat sellaisia, että kun ei joka päivä nähdä niin viestitellään muuten. Toki jos perheessä on tapana, että matkusteleva ei mitenkään ilmoittele menoistaan, niin sittenhän ei ole saanut kotoa mallia, jossa ollaan yhteyksissä.

Vierailija
22/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:08"]

Käsittämätöntä.

Yleensä täällä kirjoitetaan, että lasta ei saa yksin jättää pihalle, kotiin tai minnekään. Äidin on oltava tietoinen lapsensa tekemisistä ja varsinkaan öitä ei äiti saa olla pois lapsensa luota.

Nyt kun lapsi on sitten pois kotoa, hänestä ei saa kuullakaan mitään päiväkausiin ja se on ihan ok. ihan sama missä on ja mitä tekee ja missä kunnossa.

Koittakaa nyt päättää.

[/quote]

kyse hieman eri-ikäisestä ihmisestä! ja se, ettei ole vajaaseen vuorokauteen kuulunut mitään ei tarkoita päiväkausiin. ja tämä riparilainen on kuitenkin aikuisten ihmisten valvonnassa siellä! Ja kyllä sen pienenkin lapsen saa j'ättää ulos vaikka et ole itse valvomassa mutta joku toinen aikuinen ihminen on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leireillä lapsilta kerätään kännykät pois ettei ne räplää ja pelaa. Siellä keskitytään siihen aivopesuun.

Ne on siellä valvonnassa, ei tarvitse rimputella. Lapsilla on mahdollisuus soittaa henkilökunnantloista jos on joku ongelma. Rauhoitu.

Vierailija
24/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:30"]

Lapseni rippileirillä muistutettiin, että kotiin kannattaa olla yhteydessä ihan siksi, että siellä ovat ne lastaan rakastavat vanhemmat, jotka haluavat tietää, että kaikki on hyvin. Lyhytkin viesti riittää tyyliin "kaikki OK" eikä se merkitse, että olisi mammanpoika tai lähesiriippuvainen. Sillä viestillä kerrotaan, että hei, minä välitän teistä ja haluan teidänkin tietävän, että kivaa on.

[/quote]

Ap:n lapsihan oli viimeksi eilen illalla viestittänyt että kivaa on. Ja aamuyhdeksältä ap on jo soittamassa poliiseja kun mitään ei kuulu. Kuinka usein sitä pitää tiedottaa että on hengissä? Kerran tunnissa vai?

Vierailija
25/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo, sai nauramaan. Kiitos!

Vierailija
26/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:08"]

Käsittämätöntä.

Yleensä täällä kirjoitetaan, että lasta ei saa yksin jättää pihalle, kotiin tai minnekään. Äidin on oltava tietoinen lapsensa tekemisistä ja varsinkaan öitä ei äiti saa olla pois lapsensa luota.

Nyt kun lapsi on sitten pois kotoa, hänestä ei saa kuullakaan mitään päiväkausiin ja se on ihan ok. ihan sama missä on ja mitä tekee ja missä kunnossa.

Koittakaa nyt päättää.

[/quote]

On vähän eri asia 4-vuotiaan olla itsekseen pihalla kuin 15-vuotiaan valvotusti leirillä.

Vierailija
27/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on provo.

Oma äitini on samanlainen, vaikka olen jo nelikymppinen.

Sen verran on sentään hellittänyt ettei enää joka päivä soita useita kertoja. Joskus saattaa olla ihan kokonaisen päivän soittamatta, mutta kompensoi sen aina seuraavana päivänä soittamalla vähintään 3 kertaa >:(

Millään ei mene perille, että se on ihan oikeasti liikaa.

Muutamia kertoja olen muuttanut ulkomaille (muutamiksi vuosiksi), ja silloin soittelu on ollut maltillisempaan (n. kerran viikossa max. puolen tunnin puhelu). Lähtöpäätökseen on joka kerta vaikuttanut jollakin tasolla se että olen halunnut saada sen puhelinterrorin loppumaan. Ja aina Suomeen palaamisen jälkeen hirveä soittorumba alkaa uudestaan.

Monta kertaa olen halunnut pistää välit poikki kokonaan, mutta velvollisuudentunnosta olen edelleen tekemisissä äitini kanssa ja vastailen (ainakin joskus) niihin puheluihin.

Onnea vaan ap:lle valitsemallaan tiellä. Kannattaa toivoa että lapsellasi on yhtä pitkä pinna kuin minulla.

Vierailija
28/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on oman miehenkin kanssa sopimus, että reissusta ei soitella eikä yhteyttä pidetä, koska se on turhaa ja nähdäänhän sitä joka tapauksessa loman jälkeen. Siksi nuoretkaan ei saisi olla yhteydessä kotiin, koska se häiritsee. Joku työmatkalta kotiin pusipusipuheluita soittava aviomies se naurettava onkin!

Vierailija
29/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko tsunamin? Silloin joku kirjoitti samanlaisen viestin kaveristaan eli ei saanut tähän yhteyttä, tietääkö kukaan, mitä tapahtunut. Vastaukset oli samanlaisia eli anna sen olla lomalla rauhassa, mitä siellä nyt tapahtuisi jne.

Siellä kuoli muutama satatuhatta tsunamissa ja täällä toistettiin, että kyllä ne ottaisi matkatoimistosta yhteyttä, jos olisi joku hätä.

Vierailija
30/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:09"]

Aika monella on oman miehenkin kanssa sopimus, että reissusta ei soitella eikä yhteyttä pidetä, koska se on turhaa ja nähdäänhän sitä joka tapauksessa loman jälkeen. Siksi nuoretkaan ei saisi olla yhteydessä kotiin, koska se häiritsee. Joku työmatkalta kotiin pusipusipuheluita soittava aviomies se naurettava onkin!

[/quote]

Miten sairas suhde on poikaan, jos sitä vertaa suhteeseen aviomieheensä :-o

Sanoisin jo todella häiriintyneeksi ja kieroutuneeksi. Yök.

Vierailija
31/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:11"]

Muistatteko tsunamin? Silloin joku kirjoitti samanlaisen viestin kaveristaan eli ei saanut tähän yhteyttä, tietääkö kukaan, mitä tapahtunut. Vastaukset oli samanlaisia eli anna sen olla lomalla rauhassa, mitä siellä nyt tapahtuisi jne.

Siellä kuoli muutama satatuhatta tsunamissa ja täällä toistettiin, että kyllä ne ottaisi matkatoimistosta yhteyttä, jos olisi joku hätä.

[/quote]

ja tällaisten juttujen takia sitä kannattaakin lietsoa paniikkia.

Eiköhän sieltä Thaimaastakin uutiset tulleet sitten aika nopeasti kuitenkin siitä tsunamista.

Turhaa hysteriaa panikoitua, jos ei pariin tuntiin saa ketään kiinni. Eri asia, jos on sovittu joku tietty soittoaika eikä ala kuulumaan, niin on normaalia vähän alkaa huolestua, mutta ei siinäkään ole vielä mitään tarvetta hysterisoida.

Vierailija
32/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi luultavasti nauttii olostaan. 

Mitenköhän sinä ap, olisit pärjännyt n. 20 - 25 vuotta sitten kun ei sitä jatkuvaa puhelinyhteyttä ollut? 

Vierailija
33/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna soittaisin nyt arkkipiispalle. Ai, mutta sehän on varmaan lomalla. Hei, soita Päivi Räsäselle!

Vierailija
34/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jaa, tsunami oli kyllä aivan poikkeuksellinen ja hirveä luonnonmullistus, jota ei voi verrata millään tavalla rippileiriin.

Vierailija
35/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lupaan pyytää anteeksi ajattelematonta viestiäni jos nyt käy ilmi, että rippileiriläiset ovat joutuneet Suomessa tsunamin uhriksi.

Vierailija
36/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska provo!

Vierailija
37/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:36"]

vai mitä lapsi silloin eilen viestillä kirjoitti? Oliko siinä jotain mistä hätääntyä? kolmonen

[/quote]

Viesitissä oli vain, että kivaa on. Ei muuta.

[/quote]

Aika pahalta kuulostaa. Käy varoiksi näyttämässä viestiä poliisille.

Vierailija
38/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:31"]

Lapseni on rippileirillä jossakin saaressa.

Viimeksi eilen 18 aikaan on tullut lyhyt viesti. 

Tämän jälkeen täysi hiljaisuus. En yhtään tiedä, mitä lapselleni on tapahtunut.

Soitanko ohjaajille vai poliiisille?

[/quote]

Toivottavasti en pahenna tilannettasi kertomalla, että Anders Breivig on paraillaan vankilomalla suomessa. Jollekkin saarelle on ilmoittanut menevänsä rauhoittumaan. Tuskin kuitenkaan mitenkään liittyy tähän sinun tapaukseesi

Vierailija
39/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ilkeitä.

On helppo netissä anonyyminä laukoa kaikenlaista. Pystytkö sanomaan nämä kaikki toiselle ihmiselle kasvotusten?

Vierailija
40/40 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:44"]

Te olette ilkeitä.

On helppo netissä anonyyminä laukoa kaikenlaista. Pystytkö sanomaan nämä kaikki toiselle ihmiselle kasvotusten?

[/quote]

Siis mitkä? Tästä keskustelusta kun lienee kyse?

Kyllä mä ainakin voin sanoa kaverille, ja olen sanonutkin, jos heittäytyy ylihysteeriseksi. aivan kuten mun kaverit voi sanoa mulle, ja onneksi sanovatkin, joskus sitä vaan sokeutuu itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä