Koira kahvilaravintola Tartinessa
Helsingissä on uudehko kahvilaravintola Tartine, jossa on henkilökunnan iso koira asiakastiloissa. Ravintolan keittiötilat ovat samassa tilassa ja siellä myös leivotaan. Esim croissantit ovat parhaita, joita olen Suomessa saanut. Kuitenkin minua ällöttää, että koira liikkuu vapaasti ja käy kaikkien asiakkaiden luona. Lisäksi se kyttää, jos lattialle putoilee jotakin. Henkilökunta on oikein mukavaa, pääosin ulkomaalaisia. Minulla on käsitys, että asiakkaat voivat tuoda koiran ravintolaan, jos ravintolan pitäjä näin haluaa. Mutta mitä säännöt sanovat ravintolan pitäjän koirista?
Kommentit (26)
Kiitos mainoksesta, käyn mielelläni kahviloissa ja ravintoloissa, missä on omistajan koira paikalla! 🥰
Sitten nämä samat ihmiset ihastelee ikihyviksi kun ovat päässeet käymään oikein ulukomailla, että kuinka ihania kahviloita ja ravintoloita. Esim Italiassa tai Espanjassa vaikea löytää kahvilaa, jossa ei pyörisi kaikenkarvaista otusta lattioilla. Olen kyllä jo oppinut, ettei samanlaista välitöntä tunnelmaa toivota Suomeen, jossa kahvilassa käynti on harras tilaisuus.
Toisaalta, jaksan hämmästellä vegaaneja ynnä muita ilmasto/eläinoikeus/aktiiveja, jotka jotenkin pystyvät perustelemaan itselleen carnivore heimoon kuuluvien lemmikkieläinten pidon. Yksikin nainen sateenkaariprofiilinsa takaa arvosteli Iikka Kiven (voi tsiisus, siinä toinen hurskastelija) fb sivulla yksityisautoilijoita ja leuhki elävänsä niin kuin opettaa ja olevansa vegetaristi. Kaipa colliensa ovat myös kasvissyöjiä..?
mutta hei oikeesti, haluatteko että tuollaisen vähän kalliimman suklaan valmistuspaikassa kuten xocolab (katsoin netistä oli hurjat hinnat suklaalle) vaeltaa koira?? Miettikääs mitä kaikkea se koira siellä puuhastelee ja nuoleskelee...ei innosta. Jos Fazun tai Leonidasin kahvilassa istuisi tiskin takana koira niin ei hitto...rajansa kaikella...mullakin on koira mutta en syö samalta lautaselta ja mun koira ei roiku mun mukana kahviloissa ja ravintoloissa eikä mun keittiössä tiskin luona istu koira nuoleskelemassa tavaroita. Tiesittekö että koira levittää mm heisimadon munia yms sisäloisia nuolaisullaan, siksi joskus koiranomistajilla sisäloisia kun antavat koiran nuolla naamaansa...
Vierailija kirjoitti:
Eli koirat saa juosta ravintolassa vapaana? Ilmeisesti myös lokkien kiusaaminen siimoilla pitää kieltää ja päästää linnut ruokapöytiin? Ja rottien myrkyttäminen pitää kieltää.
Kyllä. Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni laki on muuttunut niin että asiakkaat voivat tuoda koiran ravintolaan, jos ravintola tähän suostuu. Koirien on kuitenkin oltava kiinni. Ei ravintolalla voi olla omia sääntöjä. Tuosta pitää ilmoittaa jonnekin virastoon.
Hyvä mieli kun jonkun epäkohdan jostain etsimällä löysit?
YÖK - vältän näitä koira vapaana kahviloita. Käykööt ne joille sopii liehuva, kuolaava koira nuuskimassa ympäri kahvilaa.