Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, tietokone sammuilee!

Vierailija
25.07.2013 |

Lapsi pelaa simspeliä ja aina siinä simiä muokatessa tai luodessa kone sammahtaa. näyttö menee mustaksi ja sanoo että ei signaalia. olen eheyttänyt levyn ja tehnyt päivitykset, missä vika? kone ei aiemmin ole temppuillut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla joskus käynyt noin. silloin syynä oli ylikuumeneminen raskaassa käytössä. putsasin pölyyntyneen tuulettimen aukon imurilla, ei sammu enää.

Vierailija
2/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikuumenemista veikkaan minäkin. Kone kannattaa imuroida ja samalla kun avaa kuoren (jos siis on pöytäkone)niin tarkistaa että kaikki tuulettimet pyörii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletin?

Vierailija
4/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla koneella kävi samoin. Liian vähän muistia. 

Vierailija
5/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytönohjain tai prosessori ylikuumenee tai muisti menee täyteen. Lämpenemiseen kotelo auki ja kaikki pöly pois. Sen jälkeen lisää tehoa jäähdytykseen, jos ei tokene. Itsellä aikanaan koneen kylki oli kokonaan auki ja pöytätuuletin puhalsi suoraan sisään. Sähkömagneettisia häiriöitä saattoi tulla huoneeseen, mutta eipä kukaan mitannut.

Simsit lisäävät kokoajan erilaisia prosesseja, jolloin prosessori joutuu kokoajan laskemaan enemmän ja enemmän, josta seuraa lisää lämpenemistä. Toinen mikä täyttyy sillä on muisti, jos koneen muistimäärä on pieni. Jos olette pelanneet aikaisemmin pidempään, se on todennäköisemmin tuo lämpeneminen ja pölyn kertyminen.

Vierailija
6/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika avaa koneen(16) ja suihkuttaa jotain ainetta tarkoituksenaan että pölyt häipyy. Konettahan ei saa avata ellei ymmärrä mitä on tekemässä. Vaihtoi isomman tuulettimen myös.

Vierailija
7/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:44"]

Mun poika avaa koneen(16) ja suihkuttaa jotain ainetta tarkoituksenaan että pölyt häipyy. Konettahan ei saa avata ellei ymmärrä mitä on tekemässä. Vaihtoi isomman tuulettimen myös.

[/quote]

Joo. Jos ei ymmärrä mitä on tekemässä, se koneen hengissä pitävä sininen savu voi karata ulos.

Ei sitä puhdistusta kannata säikkyä. Mitään aineita sinne ei kuulu suihkuttaa, vaan joko imurilla hyvin varovaisesti imee pölyt tai puhaltaa ne pölyt paineilmalla pois. Kun ei koske sormin tai metallisilla esineillä komponentteihin tai kolauta muuten niitä pienenpieniä komponentteja, ei se sininen savu pääse pois.

Vierailija
8/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis avatkaa ihmeessä niitä koneita ja imuroikaa välillä. Suurimmassa osassa ei ole mitään suodattimia, jolloin se imee sisäänsä kaiken mahdollisen huonepölyn. Jos on suodattimet, nekin pitää aika-ajoin vaihtaa. 

Järjenkäyttö sallittu. Mikään ei kerää pölyä niin paljon kuin pöytätietokone, eikä se pöly paranna sen toimintaa.

Vierailija
9/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tietokoneen huoltoliike mielellään siivoaa teidän tietokoneen ja veloittaa siitä 2 - 5 minuutin työstä 20 - 50 eur.

Vierailija
10/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:52"]

Moni tietokoneen huoltoliike mielellään siivoaa teidän tietokoneen ja veloittaa siitä 2 - 5 minuutin työstä 20 - 50 eur.

[/quote]No voi jumalauta jos ei itse osaa siivota. Takansa auki ruuvarilla ja tuuletin irti. Paineilmaa saa purkissa 5 €

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan