Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämävalmennus ja lomailu toisessa maassa

Vierailija
25.07.2013 |

Mulle tarjoutui matka toiseen maahan samaan aikaan kun mulla olis työelämävalmennusta,ja kysynkin voinko mukamas käydä työhaastattelussa tuossa maassa? Saisin kyllä todistuksen järjestettyä,mutta mietin mikä olisi sopiva aika viipyä haastattelussa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämävalmennus? Mikä se on? Joku kuntoutuksessa olevien palveluko?

Vierailija
2/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämänvalmennus on ihan sama kuin vaikka työharjoittelu,mutta nimike on tuollainen.Jos olen poissa ilman hyväksyttävää syytä,voin saada karenssin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 18:34"]

Työelämänvalmennus on ihan sama kuin vaikka työharjoittelu,mutta nimike on tuollainen.Jos olen poissa ilman hyväksyttävää syytä,voin saada karenssin.

[/quote]

Ahaa, siis joku opiskeluihin liittyvä harjoittelujakso. Silloin pitää kysyä sieltä oppilaitoksesta, josta harjoitteluun lähtee, että käy kysymässä töitä. En tosin ymmärrä, mitä hyötyä siitä on, jos jo on kotimaassa valmennuksessa.

Vierailija
4/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä, jos asia on sovittu samalla kun sovitte työkokeilusta. Jos työllistymissuunnitelmassasi ei ole mainintaa asiasta, ei jälkikäteen onnistu. Kesken työkokeilun ei yleensä lähdetä matkustamaan noin vain eli työkokeilupaikasta täytyy olla lupa ja tietty korvaukset katkeaa matkan ajaksi.

Vierailija
5/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat käydä työhaastattelussa? Matkoja ei makseta eikä päivärahaa tule tuolta ajalta, joten ihan sama, lomailetko vai haetko töitä. Ja jos asia ei ole sovittu etukäteen, olet luvattomasti poissa palvelusta ja voit saada karenssia.

Vierailija
6/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja 9e päiväpalkalla kunnalla töissä,eli en opiskele.Mutta väittääkö vitonen,etten mukamas saisi käydä työhaastatteluissa?Oikeasti?

Vierailija
7/7 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 18:42"]

Olen pitkäaikaistyötön ja 9e päiväpalkalla kunnalla töissä,eli en opiskele.Mutta väittääkö vitonen,etten mukamas saisi käydä työhaastatteluissa?Oikeasti?

[/quote]

Väitän, että et voi käydä ulkomailla työhaastattelussa kesken työkokeilun siten, että saat ajalta päivärahan tai että matkasi maksettaisiin. Lisäksi kaikki poissaolot, myös työhaastattelut, pitää sopia työkokeilun ohjaajan kanssa etukäteen. Ulkomaanmatka pitää hyväksyttää TE-toimistossa, koska olet työkokeilussa ja luvaton poissaolo tulkitaan palvelun katkaisemiseksi ja siitä seuraa karenssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi