Perheen isän omat menot
Onko teidän perheessä ok jos mies käy about kerran kuussa viikonlopun mökillä kavereidensa kanssa? Lisäksi jotain satunnaisia muita iltamenoja (juhlimista) silloin tällöin?
Olenko kohtuuton kun mielestäni se on liikaa?
Kommentit (18)
Minusta se ei ole ok jos kerran kuussa kokonaisen viikonlopun kavereiden kanssa mökillä. Ehkä yks kerta kuussa joku isompi iltameno, juhlimista siis tappiin asti ja sitten vähän unisena seuraava aamupäivä. Ehkä kerta viikkoon kahvilla tai oikeasti parilla kaverin kans. Lisäksi joku harrastus jossa menee jostain illasta pari tuntia. Samat menot mulle, loppu aika töitä ja perhe-elämää.
Ei kävisi meillä. Se on niin nähty mitä niistä omista iltamenoista seuraa...
Mitä niistä sit seuraa? Meillä on seurannut, että sosiaaliset verkostot pysyy kasassa?
Kannattaa varmaankin yrittää repiä sitä juhlaa ja vaihtelua arjesta ihan perheen ja oman puolison kanssa, paljon harvemmin muualla. Tosi ikävä kuunnella eräänkin tuttavapariskunnan juttuja kun molemmilla jatkuvasti omaa menoa, perhe-elämä vain pakollinen paha jota hampaat irvessä vedetään. Olisko kannattanu pysyä sinkkuna.
No, tuo vähän riippuu. Itse olin aikoinaan suunnattoman onnellinen niistä kaikista hetkistä, kun ukko oli jossain. Ihan sama oliko harrastamassa vai kavereiden kanssa ryyppäämässä, ylitöissä tms.
Mulla oli ilman miestä niin mukavaa ja rentoa ja aina kun se oli kotona oli sit vastaavasti kireetä että mieluummin oltiin erillämme. Ja nyt on siis oltu erillään toista vuotta. Hyvin menee, pitäköön kaverinsa.
Jos se on sinusta liikaa ja miehestä ei, teidän pitää neuvottelemalla löytää ratkaisu. Ainakin sinun pitäisi ilman muuta saada vapaa viikonloppu ja ilta yhtä usein.
Minusta kerran kuussa ei ole ollenkaan liikaa. Itse tarvitsen aikaa ystävien tapaamiseen joka viikko. Elämästä kuuluu nauttia!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 11:54"]
Kahlitseminen kannattaa aina... tai sit ei.
[/quote]
Tää on hyvä kommennti. Ap:lle, jos et nyt paria viikonloppua/iltaa pysty olemaan kuukaudesta yksin, niin aika huonosti on asiat. Kannattaa varmaan vaihtaa mies koiraan. Koira on aina läsnä, ja antaa pyyteetöntä hellyyttä. Tai no, kyllä se koirakin ruokaa pyytää.
Jos meillä mies on viikonlopun poissa, olen minä seuraavan. Lasten kanssa. Jos miehellä on iltameno, en ole seuraavana iltana kotona eikä ole lapsetkaan.
Mies jossain vaiheessa ryhtyi inttämään, että ei olla koskaan yhdessä, johon totesin iloisesti, että ei vai, kyllä minä ja lapset ollaan aika paljon yhdessä, mutta mies ei taida olla silloin paikalla.
Oletko AP äitiys- tai hoitovapaalla? Meillä oli ongelmia miehen menoista silloin kun minä hoidin lapsia kotona. Mies oli töiden lisäksi harrastuksessa pari kertaa viikossa ja juhlimassa kavereiden kanssa kerran, pari kuussa. Ei sinänsä kohtuuton määrä menoja mutta kyllähän se aika pahasti toisen niskaan kaataa lasten ja kodin hoidon, varsinkin jos haluaa myös yhteistä aikaa. Minä olin tosi tyytymätön ja kyllä se tuli miehellekin selväksi, vähensi harrastusta ja muitakin menoja. Lapset on niin vähän aikaa pieniä mutta kotona olijalla on joskus piiiitkät päivät.
Kylläpä perhe-elämä kuulostaa kamalalta tämän ketjun perusteella. Tulee ihan lapsuus mieleen, kun oltiin aina vain perhekokoonpanolla eikä juuri koskaan ollut vieraita :( Kurjaa.
Tarkoittaako ilta- tai viikonloppumeno ryyppäämistä? Sitä en hyväksyisi. En huoli juopottelevaa miestä, enkä ainakaan lasteni isäksi.
Kuulostaa aika isolta määrältä, varsinkin jos se häiritsee sinua ja/tai lapsia. Ja varsinkaan jos sinulla ei ole mahdollisutta samaan määrään vapaa-aikaa (ihan sama haluatko sitä vai et). Perhehän on teidän yhteinen, ei yhtään enempää äidin kuin isänkään.
Minusta mökkiviikonloppu kerran kesässä ilman perhettä olisi ihan sopivasti, ja muita juhlimisia silloin tällöin. Ja tottakai kavereita voi tavata viikoittain vaikka iltaisin, mutta tosiaan jos kyse on koko viikonlopun mittaisesta poissaolosta ja nuo satunnaiset poissaolot sen verran rankkaa juhlimista että seuraavakin päivä menee ihan harakoille niin en mä kyllä hyvällä katselisi.
Ilmeisesti miehen kavereilla ei ole perhettä? Ehkä kannattaisi yrittää löytää enemmän jotain perhetuttuja, joiden kanssa viettää aikaa, ja joiden kanssa mennä yhdessä mökille. Niin että mies pääsisi sinne mökille rentoutumaan, olisi kavereitakin mukana, mutta kuitenkin sillä tavalla että vaimot ja lapset voi ottaa mukaan myös.
Mielenkiintoista luettavaa... Meillä mies on kotona noin yhden viikonlopun kuukaudessa. Yleensä hänellä on saunailtoja, kalareissuja tai muita illanviettoja. Sunnuntait hän sitten lepäilee ja huutaa lapsille joilla on ikävä ja kerjää huomiota. Omien sanojensa mukaan hän on ansainnut vapaata aikaa... Minä en oo nukkunu kokonaista yötä puoleen vuoteen ja oon aika väsyny, mutta olenkin vaan kotiäiti. Ajattelin olla hoitovapaalla n.6kk ja sit palata töihin. Toinen lapsista ei nuku kokonaisia öitä vieläkään... Minä hoidan kodin, lapset ja lemmikit. Mies käy töissä ja maksaa laskut/ruuat niin on ansainnu vapaata. Oon kuvitellu että muillakin on näin...
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 12:45"]
Mielenkiintoista luettavaa... Meillä mies on kotona noin yhden viikonlopun kuukaudessa. Yleensä hänellä on saunailtoja, kalareissuja tai muita illanviettoja. Sunnuntait hän sitten lepäilee ja huutaa lapsille joilla on ikävä ja kerjää huomiota. Omien sanojensa mukaan hän on ansainnut vapaata aikaa... Minä en oo nukkunu kokonaista yötä puoleen vuoteen ja oon aika väsyny, mutta olenkin vaan kotiäiti. Ajattelin olla hoitovapaalla n.6kk ja sit palata töihin. Toinen lapsista ei nuku kokonaisia öitä vieläkään... Minä hoidan kodin, lapset ja lemmikit. Mies käy töissä ja maksaa laskut/ruuat niin on ansainnu vapaata. Oon kuvitellu että muillakin on näin...
[/quote]
Oikeasti? Ei todellakaan ole. Meillä on perhe ja lapset hankittu ihan yhteisestä tahdosta, ja niistä pidetään huolta yhdessä. Ei kotiäitikään ole töissä 24/7. Yhteinen vapaa-aika alkaa kun mies pääsee töistä, silloin hoidetaan kaikkia asioita yhdessä. Samaten viikonloppuna, ei silloin ole kumpikaan töissä, ei äiti eikä isä. Enkä tosiaan voisi kuvitella eläväni miehen kanssa, jota noin vähän kiinnostaa oma perhe ja koti. Mihin sitä miestä edes tarvitsee tuollaisessa tapauksessa? En mä ainakaan tarvitsisi.
Vaikea sanoa. Meillä mies on työnsä puolesta pois kotoa 200 päivää vuodessa. Ja joka toinen viikonloppu on aina töitä myös.
Joskus mietin että voi kun mies olisi töissä samassa kaupungissa jossa asumme niin mieluusti päästäisin hänet sitten kerran kuussa juhlimaan ja arkena urheilemaan jne..
En tiedä sitten, menisikö se näin kuitenkaan.
[/quote]
Meilläkin on näin, paitsi että mies ei maksa mitään enempää, menot jaetaan fifty-fifty vaikka olen kotona.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 13:25"]
[/quote]
Meilläkin on näin, paitsi että mies ei maksa mitään enempää, menot jaetaan fifty-fifty vaikka olen kotona.
[/quote]
Joko se mies on jotenkin superrakastettava muuten, tai sitten olette tosi tyhmiä.
Kahlitseminen kannattaa aina... tai sit ei.