Missä iässä teidän lapset on oppineet lentämään?
Riippuu tietysti koronatilanteesta, mutta ensi kesänä poika jo 6-vuotias. Pääsisi lentäen sukulaisten luo. Ilmeisesti saisi laittaa lentoon, toki saattaja matkassa. Mutta onko liian pitkä lento tuon ikäiselle? Eri mantereelle.
Kommentit (7)
Tuli haikaran kyydissä ensimmäisen lentonsa, sen jälkeen on pysytellyt maanpinnalla.
Oli kyllä hyvä otsikko. Mietin, että lapseni lensi noin 7-vuotiaana todella lennokkaasti keinun kyydistä. Sanoi, että ehti itsekin lennon aikana miettiä, että kohta varmaan sattuu.
1
Meidän lapsi kolmivuotiaana kovasti räpytteli ja teki lentoharjoituksia sohvan käsinojalta alas. Pyysi, etten opettaisin lentämään, mutten osannut. Ei sitten osaa lapsiparka vieläkään lentää, vaikka on jo seitsemän:(
Minun lapseni eivät ole oppineet vieläkään lentämään. Kaksi vanhinta (21v ja 19v) ovat toki olleet lentokoneen kyydissä, mutta lupakirjaa ei ole kummallakaan.
Itse olisin halunnut nuorena lentäjäksi, mutta liian paha likinäköisyys oli esteenä. Loppujen lopuksi yllätyin, kuinka paljon likinäköisyyttä oikeasti sallitaan ammattilentäjälläkin. Mutta minulla ei silti näkö riittänyt siihen.
En todellakaan päästäisi pientä lasta edes saattajan matkassa, ehkä +10vuotias on jo sen verran iso, että osaa tarvittaessa itse hakea apua, jos jostain syystä tulee jotain ongelmia lennon aikana...
Tuttavani lapset ovat lentäneet 6-vuotiaana isänsä luo saattajan seurassa, mutta vain Euroopassa.
Ja ystäväni lapsi lensi nyt ensimmäistä kertaa 13-vuotiaana isänsä luo Australiaan.
Minusta kuusivuotias tuntuu aika pieneltä lentämään tuollaisen välin, jos on lentoyhtiön saattajan kanssa eikä kenenkään tutun.