Kesäloma oli täysi pettymys, ja nyt pitäis sit maanantaina töihin
Tekis mieli haistattaa työpaikalle. En ole muuta kuin ärsyyntynyt. Meillä oli miehen kanssa samaan aikaan loma, ja odotin suhtkoht paljon. Edes pieniä päivämatkoja suomessa, mutta mies on häärännyt vain autotallissa ja valittanut. Hän on selvästi vältellyt puhumasta mistään irtiotosta ja puhunut vain kiireistä kotona ja turhasta rahanmenosta...Yhtenä viikonloppuna hän kuitenkin yksikseen kadotti rahoistansa kapakkaan 120e, kun minä istuin yksin kotona, ja se ei häntä harmittanut yhtään... Se siitä sit, et olipa kivaa...
Kommentit (23)
Tee syksyllä niitä päiväreissuja viikonloppuna. Mulla ei ole ollut kunnon lomia oikeastaan koskaan, joten olen opetellut hyödyntämään lyhyitäkin taukoja ja ei loma-aikoja.
Varaa vaikka joku hotelli kysymättä mieheltä ja sano, että saa tulla mukaan. Mutta älä jätä menemättä vaikka mies ei tulisikaan mukaan. Mene yksin tai kaverin kanssa.
Meillä mies ei erityisesti tykkää reissata, joten itse teen joskus yhden tai kahden yön reissuja itsekseni tai lapsen kanssa. Toimivat nekin kivana irtiottona arkeen.
Hei nythän on vasta keskiviikko. Heti huomiselle tai viimeistään perjantaiksi järjestät jonkun päivämatkan. Et edes yritä saada miestä mukaan vaan menet vaikka katsomaan jotain ystävääsi toiselle puolelle Suomea (ota hotelli näin lyhyellä varoitusajalla), lähdet risteilylle, johonkin kesätapahtumaan tms.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:13"]
Tekis mieli haistattaa työpaikalle. En ole muuta kuin ärsyyntynyt. Meillä oli miehen kanssa samaan aikaan loma, ja odotin suhtkoht paljon. Edes pieniä päivämatkoja suomessa, mutta mies on häärännyt vain autotallissa ja valittanut. Hän on selvästi vältellyt puhumasta mistään irtiotosta ja puhunut vain kiireistä kotona ja turhasta rahanmenosta...Yhtenä viikonloppuna hän kuitenkin yksikseen kadotti rahoistansa kapakkaan 120e, kun minä istuin yksin kotona, ja se ei häntä harmittanut yhtään... Se siitä sit, et olipa kivaa...
[/quote]
Et taida ihan täysillä käydä itsekään, jos työpaikalle moisesta haistattelet...
No, lähde itseksesi/lapsien kanssa jonnekin? Onhan sinulla puoli viikkoa aikaa :)
Ap. Mies kyl sanoi etukäteen kun oli puhetta loma.ajasta ja matkailtaisko vai mitä, et; "mukava loma meille tulee, älä nyt murehdi etukäteen tollasia", "meillä on 4 viikkoa aikaa, et ehditään reissailla ja muuta".
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:22"]
Hei nythän on vasta keskiviikko. Heti huomiselle tai viimeistään perjantaiksi järjestät jonkun päivämatkan. Et edes yritä saada miestä mukaan vaan menet vaikka katsomaan jotain ystävääsi toiselle puolelle Suomea (ota hotelli näin lyhyellä varoitusajalla), lähdet risteilylle, johonkin kesätapahtumaan tms.
[/quote]
Ap. Miehen tuntien hän suuttuisi ja sanoisi et "Painu sit vaan huoraamaan hotelleihin". Et niin...olispa kiva reissu sit
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:24"]
Ap. Mies kyl sanoi etukäteen kun oli puhetta loma.ajasta ja matkailtaisko vai mitä, et; "mukava loma meille tulee, älä nyt murehdi etukäteen tollasia", "meillä on 4 viikkoa aikaa, et ehditään reissailla ja muuta".
[/quote]
No niin se sanoi, mutta älä nyt takerru siihen. Nyt heti järjestelet loppuviikoksi sen kesämenon etkä edes yritä saada miestä mukaan. Siinä sopimisessa ja säädössä menee vain turhaa aikaa. Sano mennessäsi, että kun hän näin hyvin viihtyy kotona, niin ei ole varmaan mitään sitä vastaan, että sinä menet nyt, liput on jo varattu.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:27"]
[/quote]
Ap. Miehen tuntien hän suuttuisi ja sanoisi et "Painu sit vaan huoraamaan hotelleihin". Et niin...olispa kiva reissu sit
[/quote]
Älä takerru siihen mieheen. Ei mitään katkeria kommentteja omalta taholtasi ovesta ulos mennessäsi vaan ihan iloisena ilmoitusasiana vaan. Ei se ehdi kommentoida, kun hämmästyy niin.
Ala suunnittelemaan joulua. :D Ensimmäisestä palkasta työn jälleenalkamisen jälkeen osa joululahjoihin. Tai sitten lomarahoista, jos niitä vielä on.
Hyvää Joulua!
Oletko niitä tyyppejä, joille toisen pitää järjestää tekemistä. Käyttäytyykö miehesi yllättäen näin eli hän on ennen sinulle järjestänyt lomatekemiset ja nyt ei sitten.
Miksi haluat haistattaa työpaikalle? Työpaikan vuoksihan olet saanut sen palkallisen loman.
Kotonakin ollen voi viettää kunnollisen loman, mutta sinulla on nyt myös ihmissuhdeongelma sen miehesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:29"]
Ala suunnittelemaan joulua. :D Ensimmäisestä palkasta työn jälleenalkamisen jälkeen osa joululahjoihin. Tai sitten lomarahoista, jos niitä vielä on.
Hyvää Joulua!
[/quote]
Jos seuraavaa palkkaa vielä näet. Sen verran ilkeä mamma tunnut olevan työyhteisöäsi kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
Jahas, sielä taas joku työnantaja veti herneen nenään, kun työntekijät ei palaakkaan intoa puhkuen sorvin ääreen tekemään teistä orjatyönä rikkaita.
Mun mieheni on varmaan vähän kuin ap:n: Ajattelee aina, että aikaa on, mutta ei saa järjestettyä mitään itse ja sitten tulee yllätyksenä, että eipäs ehdittykään mitään. En edes odota miehen saavan järjestettyä mitään, järjestän itse ja ilmoitan, että nyt mennään. Kyllä se aina on ihan tyytyväisenä lähtenyt mukaan, kun olen järkännyt koko perheen jutun.
Vähän on rasittavaa, että joutuu aina olemaan se, joka järjestää, mutta olen todennut, että jos jonnekin haluan, en voi jäädä odottamaan miehen järjestämistä. Mieluummin otan sen, että minä joudun aina järjestämään kuin jättämään reissut tekemättä.
Älä siis sinäkään jää odottamaan miehen järjestävän mitään vaan ota ohjat omiin käsiisi ja järjestä mitä haluaisit tehdä ja sitten ilmoitat miehelle, että saa tulla mukaan, jos haluaa.
Meilläkin loppuu loma tällä viikolla, mutta aion vielä tehdä yhden yön tai kahden reissun, mutta en ole vielä edes varannut tai alkanut pakkaamaan. Ehtiihän sitä.
t. 3
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
Jahas, sielä taas joku työnantaja veti herneen nenään, kun työntekijät ei palaakkaan intoa puhkuen sorvin ääreen tekemään teistä orjatyönä rikkaita.
[/quote]
Ja pointti oli?
Ilman työpaikkaa hänellä ei olisi sitä palkallista lomaakaan...niin kai se on työpaikan vika kun ei järjestänyt lomamatkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:33"]
Ilman työpaikkaa hänellä ei olisi sitä palkallista lomaakaan...niin kai se on työpaikan vika kun ei järjestänyt lomamatkaa.
[/quote]
Ap:n ja 14:n mielestä ilmeisesti oli. Ja heidän harteillaan levätköön tulevaisuutemme...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
"ai siihenkö ne sun kuluttamat 120 euroa meni? Mitä sillä rahalla sai, suihinoton vai pääsitkö ihan naimaan?"
tai
"no jonkun tässäkin pitää tienaamaan alkaa kun sä saat yksikses baariin yli satasen menemään"
Noin mä vastaisin jos mun baarireissujani tai lomareissujan aletaan vihjailemaan huoraamismatkoiksi.
Onpa surullista. Ettekö sopineet/suunitelleet lomaa etukäteen? Sun ois pitänyt saada etukäteen tietää ettei mies aio sun kanssa mitään tehdä, niin olisit voinut sopia jonkun kaverin kanssa niitä pikku reissuja. Eihän se mitään lomaa ole, jos vaan kotona ollaan...