Voiko limatulppa irrota rv 26 ja jos
niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko syytä huoleen? Luulen, että mulla irtosi eilen ja tänään, mitä muutakaan sellanen (anteeksi jo etukäteen) iso, sitkeä, kirkas limaklöntti voisi olla? Kiitos vastauksista.
Kommentit (6)
Apua... Pelottaa. Ei kai auta, kuin soittaa lääkärilleni. Olin tosin juuri eilen ultrassa, ja kun kerroin ultraajalle, että minua on jonkin verran supistellut, ultrasi tämä myös kohdunsuun, ja se oli vielä eilen ainakin tiukasti kiinni ja kaikki normaalisti. Mulla olisi normaalisti aika mun omalle synnytyslääkärille ensi tiistaina. Onko mitään mahdollisuutta, että se olisi ollut jotain muuta kuin limatulppaa?
t. Huolestunut ap
Tuliko sen limaklöntin mukana vähän verta ? Voihan se vaikka jotain limasta valkovuotoakin olla ? Sen kyllä heti tajuaa jo pyyhkiessä paperille että se on tulppa jos se on oikeasti tosi limasta. Ja eikä se välttämättä tule sieltä kokonaan ulos, joten se voi hyvinkin olla että se on vielä siellä paikoillaan.
En mä ainakaan huomannut, että olisi verta ollut. Oli sellasta ovulaatioliman tapaista (yäk, anteeksi nyt vaan kamalasti!). Seksiä tosin ollaan harrastettu, pitkästä aikaa, nyt parina tätä irtoamista (?) edeltävänä päivänä, niin että mielessä kävi, voisiko se olla spermaa, mutta miten se nyt tuollaiseksi köntiksi olisi mennyt? Tosi pahoillani tästä aamun inhorealismipläjäyksestä, huolettaa vaan.
-ap
Eiköhän se kuule ihan vain ole valkovuotoa. Raskaana ollessa saattaa valkovuoto muuttua limaisemmaksi ja kyllä se spermakin yleensä köntiksi muuttuu kun hetken siellä sisällä on. :D
Jaa könttiytyy vai? No toivotaan, että näin olisi! Tai jos meillä on vaan ollut niin pitkä kuiva kausi, että spermakin on paakkuuntunut sitkeäksi köntiksi.. Hyyyyh. Ehkä mä katselen vielä vähän aikaa ja soitan sitten jos vielä tuntuu siltä. Mulla on matkaa lähes 40km sinne sairaalaan, jossa seuranta tapahtuu, niin että en viitsisi ihan joka päivä siellä ravata. Varsinkin kun eilen just olin ja kaikki ihan normaaalisti. Toisaalta, kyseessä kolmas raskaus suht lyhyen ajan sisällä... Kiitos kauheasti vastauksista!
-ap
Limatulpan irtoaminen kertoo siitä että synnytys on käynnistymässä, mutta siihen voi mennä tunteja päiviä jopa viikkoja. Jos huolestuttaa, niin kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä tarkemmin.