Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on niin lyhyt lapsentekoaika?

Vierailija
23.07.2013 |

Harmittaa kun ei voi 50v asiaa venyttää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärilehden mukaan 45-vuotiaan todennäköisyys saada keskenmeno on 90 prosenttia, jos onnistuu ylipäätän enää tulemaan raskaaksi.

Vierailija
2/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:30"]

Tuo linkki ei kyllä sisällä mitään, minkä perusteella voit väittää, että viisikymppiset saisivat helposti lapsia. Hedelmällisyys hiipuu 45 vuoteen mennessä niin, että sen ikäisistä vain pieni osa voi tulla raskaaksi. Keskenmenon todennäköisyys nousee 80 prosenttiin, jos raskaaksi onnistuisikin tulemaan.

[/quote]

Sinulla onkin tuo ymmärryskyky hiukan heikon puoleinen.

Minä en sanonut, että viisikymppiset saisivat HELPOSTI lapsia. Opettele lukemaan. Sanoin, että heistä OSA voi tulla raskaaksi ja että se on vaikeaa - mutta mahdollista.

Kommentoin linkillä vain jonkun esittämään väitteeseen, että hedelmällisuus LOPPUU jo ennen vaihdevuosia. Ei lopu, hiipuu kylläkin.  Linkistä käy ilmi se mainitsemani fakta, että kuukautiset loppuvat keskimäärin vasta 51-vuotiaana.

-3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:34"]

Lääkärilehden mukaan 45-vuotiaan todennäköisyys saada keskenmeno on 90 prosenttia, jos onnistuu ylipäätän enää tulemaan raskaaksi.

[/quote]

Ylipäätään nuorempienkin raskauksista yli puolet päätyy keskenmenoon - jo ennen kuin on edes ymmärtänyt tulleensa raskaaksi.

Vierailija
4/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapelkaa nyt, mutta siis miesten syytähän se on.

Vierailija
5/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hedelmällisyys loppuu siihen, kun raskaaksi ei enää voi tulla, kutsui sitä hiipumiseksi tai miksi tahansa muuksi. Lähes kaikilla naisilla mahdollisuus tulla raskaaksi on ohi jo vuosia ennen vaihdevuosien alkua. Onko tarpeeksi selkeästi sanottu?

Vierailija
6/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:41"]

Kyllä se hedelmällisyys loppuu siihen, kun raskaaksi ei enää voi tulla, kutsui sitä hiipumiseksi tai miksi tahansa muuksi. Lähes kaikilla naisilla mahdollisuus tulla raskaaksi on ohi jo vuosia ennen vaihdevuosien alkua. Onko tarpeeksi selkeästi sanottu?

[/quote]

No kun se ei pidä paikkaansa. Onko tämä tarpeeksi selvästi sanottu?

Vierailija
7/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää. Kysypä keneltä tahansa gyneltä jos et usko.

Vierailija
8/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lyhyt tekoaikahan johtuu siitä että mies laukeaa liian nopsaan. Naisen hedelmällisyysaika on ihan eri juttu kuin tekoaika

Vierailija
9/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi gyne, että vaikka raskaaksitulo on vaikeeta tässä iässä (olen 48 ja mulla on vaihdevuodet alkamassa), se on mahdollista, eikä ehkäisyä saa jättää pois.

Täällä sanotaan samaa:

http://www.epigee.org/menopause/pregnancy.html

Yleensä kai 50 vuotta täyttäneet tulee raskaaksi hoidoilla, mutta siihen asti se on mahdollista luomunakin, eikä ehkäisyä pidä jättää veks jos haluaa olla varma, ettei tule raskaaksi.

Vierailija
10/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En o kyllä ikinä kuullu et mies laukeis liian nopeasti, kyllä se tapahtuu aina tasan tarkkaan sillä hetkellä kun tuntuu parhaimmalta.

Vierailija
11/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:44"]

Kyllä pitää. Kysypä keneltä tahansa gyneltä jos et usko.

[/quote]

Kysyin jo. Olen sairaanhoitajana gynekologiasemalla ;-)

-3-

Vierailija
12/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:49"]

Mulle sanoi gyne, että vaikka raskaaksitulo on vaikeeta tässä iässä (olen 48 ja mulla on vaihdevuodet alkamassa), se on mahdollista, eikä ehkäisyä saa jättää pois.

Täällä sanotaan samaa:

http://www.epigee.org/menopause/pregnancy.html

Yleensä kai 50 vuotta täyttäneet tulee raskaaksi hoidoilla, mutta siihen asti se on mahdollista luomunakin, eikä ehkäisyä pidä jättää veks jos haluaa olla varma, ettei tule raskaaksi.

[/quote]

Nimenomaan näin.

-3-

Vierailija
13/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hedelmällisyys hiipuu/loppuu, ei voi tietää omalta kohdalta ennen vaihdevuosia, onko niin käynyt. Ehkäisyä pitää käyttää menopaussiin saakka, jos ei lapsia halua.

Vierailija
14/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokemuksia et roiskii reisille. Eli tekee makiaa jo ennenkuin saa työnnettyä ees sisään

Vierailija
15/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin lyhyt? Jos menkat alkaa 15v ja loppuu esim 50v, niin siinähän on 35v aikaa. Nykyään eletään ikuista nuorutta, niin ei uskalleta tehdä sitoumuksia kuten lapsi biologisesti parhaimpana aikana. Sitä paitsi pitäähän siitä jälkeläisestä olla vanhemman huolehtimassa, ihmislapsi katsotaan aikuiseksi 18-vuotiaana...

Vierailija
16/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän evoluutin myötä "lapsentekoaika" rupea pidentymään, kun ihmiset elävätkin nykyään pidempään.

Vierailija
17/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyt?

n.15 vuotiaasta n.45 vuotiaaksi ei ole lyhyt

Vierailija
18/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kuoltiin 40v joten kyllä meidät on ihan hyvin suunniteltu =)

Vierailija
19/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viisikymppinenkin voi lapsia saada, vain noin puolella naisista on vaihdevuodet siinä vaiheessa meneillään.

Vaikeeta on tulla raskaaksi, mutta osa voi tullakin.

Ja se on ollut vallitseva seikka oikeastaan AINA ennen ehkäisypilleriä...

Vierailija
20/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:10"]

lyhyt?

n.15 vuotiaasta n.45 vuotiaaksi ei ole lyhyt

[/quote]

On se lyhyt kun on löytänyt sen oikean vasta 33v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän