minkälaiselle lääkärille näillä oireilla:
Väsyttää. Väsyttää vaikka nukkuisi 8-10 tuntia yössä. Aikanaan mulla oli myös uniongelmia ja nykyäänkin herään muutaman kerran yössä, mutta enää ei ole varsinaista unettomuutta kuitenkaan. Silti vaan väsyttää. Neljän tai kuuden aikaan iltapäivällä tarvii mennä päiväunille. Väsymys on osin ihan fyysistä, tuntuu siltä ettei jaksa kättä nostaa ja silmiä kirvelee, mutta myös "henkistä" saamattomuutta, unohtelua. Lisäksi on turvotusta, etenkin raajoissa, pahimmin se ainakin tuntuu käsissä mutta muuallakin. Nivelkipuja ja jonkun verran lihaskipuja.
Taustaa sen verran että: olen nelikymppinen nainen. Meillä on sukurasituksena nivelreumaa ja sellaista nivelrikkoa, joka tulee neliviisikymppisenä. Minulla on sen verran painoa, että nivelrikko voisi siitäkin tulla, mutta kipu-ja turvotusoireet eivät ole pahimmillaan jaloissa, vaan käsissä - eikä tätä painoakaan nyt niin valtavasti ole. Ensin ajattelin, että väsymys johtuu liiasta työstä ja stressistä, mutta ei mua oikeasti juuri stressaa, varsinkin nyt just kun on lomakin ollut enkä ole masentunutkaan, vaan mulla menee ihan hienosti, paitsi että väsyttää. Myönnän, että mulla on huono kunto, mutta saan kyllä fyysistä rasitusta ja ulkoilmaa säännöllisesti harrasteissani.
Alan luulla, että mun pitäisi mennäl lääkäriin, mutta terveyskeskuksesta ei saa aikoja ja työterveyteen en haluaisi mennä, koska minusta asia ei kuulu työnantajalle. Yksityisellä taas pitäisi osata arpoa oikeansorttinen lääkäri - en haluaisi, että lääkärin valinta sanelisi diagnoosin, vaan että se tulisi nopeasti oikea ja apukin löytyisi. En usko, että jaksan ravata monella lääkärillä monissa tutkimuksissa, ei tällä väsymyksen ja saamattomuuden asteella...
Kommentit (10)
Olen juossut viisi vuotta lääkäreillä noilla oireilla. Ainoa mitä on tapahtunut on se, että uupumus on pahnetunut.
Minulla astma aiheutti suunnatonta väsymystä, oli vetämätön olo. Menin lääkäriin yöllisten hyperventilaatiokohtausten jälkeen. Sain kortisonikuurin. Muutama päivä lääkityksen aloittamisesta olin kuin uusi ihminen. Astmalääkkeetkin sain.
Menisin yleislääkärille. Ihmettelen asennettasi työterveyslääkäriin. Eihän he kerro potilaan vaivoja työnantajalle. Tietty sitten jos tulee sairauslomaa niin kuka tahansa lomalapun nähnyt voi goolettaa diagnoosin.
perusverikokeet
verenpaine
kilpirauhasarvot
näistä ne tutkimukset alkaa
Ei kannata maksaa omasta pussista yksityislääkärille kun on työterveyshuolto.
yleislääkärille ehdottomasti. tsekkaavat verenpaineet ja sokerit, kilpparit.
Vaikuttaahan tuo väsymys varmaan myös sinun työntekoosi, joten työterveyslääkärille vain:)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:34"]Vaikuttaahan tuo väsymys varmaan myös sinun työntekoosi, joten työterveyslääkärille vain:)[/quote]
Näin varmaan työnantajakin ajattelisi, juuri siksi en sinne työterveyteen haluakaan. Mun työn tulokset on kuitenkin kaikesta huolimatta edelleen parasta a-ryhmää, ja haluan työnantajan tietävän VAIN sen. Mihinkään sairaslomiin mulla ei ole missään tapauksessa varaa.
ap
Mitä kaikkea työnantaja muka saa tietää, eikö ne ole kuitenkin salaisia muille.
eihän työnantajalle mene kuin tieto sairaslomasta.
Työnantajalle tulee lasku teetetyistä kokeista ja lääkäreilläkäynneistä ihan työntekijöittäin eriteltynä. Eli kyllä pomo niistä laskuista näkee, jos jollakulla on pahempaakin vaivaa kuin flunssa.
Yleislääkäri- kilpirauhasnäytteet ja verenpaine.