Imetin vauvaa vain vähän aikaa
Minulla on tunteet jotenkin tosi sekaisin. Tavallaan tunnen helpotusta että imetys loppui, mutta toisaalta oloni on asiasta todella haikea. Eikä asiaa auta se että läheiseni syyllistää minua imetyksen lopetuksesta.
Esikoistani imetin noin 8 kuukautta. Mutta kuopusta vain 2 kuukautta. Asia vaivaa minua. Tai minulle on sanottu että satutan kuopustani koska en enää imetä häntä. Ja annan korviketta, joka on todella huonoksi vauvalle kuulemma.
Päätös on tietenkin minun, minun kropastani on kysymys. Mutta tuntuu pahalta ajatella että toista lasta imetin kauemmin kuin toista.
Rakastan molempia poikiani todella paljon. Kuopuksen kohdalla näin vaan asian paremmaksi lopettaa imetys monesta eri syystä johtuen.
Miten kauan te muut olette imettänyt vauvaa? Olenko ainut joka on imettänyt noin vähän aikaa?
Kommentit (42)
Mä en imettänyt kumpaakaan. Pumppasin kyllä maitoa pari kuukautta ja sekaan korviketta. Hengissä ovat ja uskon että jotain hyvää saivat tuosta pumpatusta maidosta. Koin vaan koko imettämisen jotenkin vastenmielisenä.
Kyllä sosiaalinen media saa ihmisen tuntemaan syyllisyyttä vaikka mistä!?! Ei kannata välittää siitä, vaan elätte sitä omaa elämäänne, ette muiden.
Itse imetin kumpaakin lasta 2 viikkoa kun maitoa ei vaan tullut. Kummallakaan ei ole minkäänlaisia allergioita, ja normaaleja lapsia ovat. Ovat jo melkein 40 vuotiaita.
Hyvin se menee, hoidat omasi niinkuin parhaaksi näet:)