Prinssin syntymäpaino 3,8 kg...
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:11"]
...just passeli! Hyvähyvä!
[/quote] Ekas vauvas on tosi iso! Itse sain tytön 3100 ja 48senttiä
[/quote]
Mulla oli esikoinen tyttö, painoi tuon 3,8kg ja oli 53cm pitkä. Ei tuota pidetty mitenkään isona, oli pituutensa takia vielä aika hoikka tyttö.
Ja vatsan koko ei korreloi vauvan kokoa,vaan kohdun asennosta riippuu kuinka "isoksi" vatsa kasvaa,ja kuinka nopeasti se näkyy.Tätä vaan ei ihmiset tajua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:26"]
Oho, mihin se sen vauvan oli jemmannut?
[/quote]
Yllättävän hyvin "oli jemmannut". Catherine tosin on niin pitkä, että jonnekin se maha sulautui.
[/quote]
Catherine on pitkä ja pitkäselkäinen. Mustakaan ei kukaan olisi uskonut että kannan vatsassani yli neljäkiloista vauvaa.
[/quote]
Olen 2 cm lyhyempi kuin Kate (joka on 178 cm) ja sain samankokoisen esikoisen. Olemme muutenkin samanlaiset ruumiinrakentteltamme. Maha oli pieni ja siro. Kätilökin ihmetteli isoa vauvaa, kun olin itse niin pieni.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 13:03"]
Ja vatsan koko ei korreloi vauvan kokoa,vaan kohdun asennosta riippuu kuinka "isoksi" vatsa kasvaa,ja kuinka nopeasti se näkyy.Tätä vaan ei ihmiset tajua.
[/quote]
Just näin, naurattaa nääpienen vatsan ihmettelijät. Ja ei tuo vauva edes ollut mikään iso, paino hitusen yli keskivertovauvan. Ihan normaalipainoinen vauva, ei lähelläkään isoa :)
Meikäläisen esikoinen painoi 4100g ja omat mittani enne raskautta ja raskauden alussa 55kg/173cm.. maha upposi selän "sisään" ja vatsa näkyi kunnolla vasta viimeisen raskauskuukauden aikana :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:21"]
[/quote]
No ei kai se nyt kovin iso... sulla on ollut puolisen kiloa keskimääräistä vauvelia pienempi. Länsimaiset vauvathan painavat keskimäärin 3,6 kg. Mun esikoinen oli poika ja painoi himpun yli 4 kg, kuopus taas oli tyttö ja painoi tuon 3,6 kg.
Huhhuh ei ois uskonu että noinkin iso. Mulla painoi esikoinen 2470g
[/quote]
Yllättävän hyvin "oli jemmannut". Catherine tosin on niin pitkä, että jonnekin se maha sulautui.
Jep, ihan normaali paino. Itse olen kyllä onnellinen että ekani painoi vain 2800 g, enpä revennyt mistään tms kauhuja mitä isojen synnytyksistä kuvataan...
Mitä väliä? Eikö teillä oikeasti ole muuta tekemistä?
Mulla oli 3,4 3,6 ja 3,0 ( 3 vk ennenaikainen synnytys).Maha oli aina pieni.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]
Catherine on pitkä ja pitkäselkäinen. Mustakaan ei kukaan olisi uskonut että kannan vatsassani yli neljäkiloista vauvaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:39"]
Jep, ihan normaali paino. Itse olen kyllä onnellinen että ekani painoi vain 2800 g, enpä revennyt mistään tms kauhuja mitä isojen synnytyksistä kuvataan...
[/quote]
Ei se repeäminen riipu vain vauvan koosta. Pään koko on ratkaisevinta. Minun neljäkiloisellani oli siro pää, pienenpi päänympärys kuin monen kolmekiloisella.
läski antaa kyllä periksi ja nelikiloinen solahtaa ulos yhtä helposti kuin alle kolmikiloinen, kunhan vain pää on peini/normaalikokoinen. pää on se, mikä raivaa reitin ja aiheuttaa vahinkoja jos aiheuttaa. ei auta jos lapsi on alle 3 kiloinen mutta pää on iso kuin vesipäisellä mongoloidilla. tähän vielä yhdistettynä pieni virheasento tai läsi vauvqn poskella, vahinkoahan siinä tulee niin että rytisee.
Kyllä hartioillakin on merkitystä, vauva voi jäädä hartioistaan kiinni, ja se on hengenvaarallinen tilanne.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 08:06"]
läski antaa kyllä periksi ja nelikiloinen solahtaa ulos yhtä helposti kuin alle kolmikiloinen, kunhan vain pää on peini/normaalikokoinen. pää on se, mikä raivaa reitin ja aiheuttaa vahinkoja jos aiheuttaa. ei auta jos lapsi on alle 3 kiloinen mutta pää on iso kuin vesipäisellä mongoloidilla. tähän vielä yhdistettynä pieni virheasento tai läsi vauvqn poskella, vahinkoahan siinä tulee niin että rytisee.
[/quote]
Mulla lapsi 4300g ja päänympärys 34 cm. Hyvin tuli ulos, mutta jos joku olisi kertonut että yli neljäkiloinen on tulossa, niin en olisi uskaltanut synnyttää! Ultran painoarviossahan mitataan muun muassa päänympärys ja koska vauvan päänympärys oli pienehkö olivat painoarviot minulla aivan alakanttiin. Kaverilla oli kolmekiloinen lapsi jonka pää oli 38cm! Pää on se joka on vaikein ponnistaa. Lapsi voi olla vaikka kuinka iso, mutta jos pää on normaali niin synnytys ei ole ongelma.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:39"]
[/quote]
Sun vauvasi oli todennäköisesti vaikeampi hoitaa kuin isompi vauva joka saattaa nukkua jo monta tuntia putkeen syntymästään saakka.
mulla esikoinen painoi 4350g kun oli kaksi viikkoa yli, ja hyvin synnytin alakautta enkä revennyt! Prinssihän oli vielä pieni poika.. :)