Mitkä ovat mielestäsi elämän kohokohtia?
Kommentit (57)
Paljon ja monia. Ylioppilaaksi tulo, ammattiin valmistuminen, naimisiin meno, monet hyvät hetket ystävien kanssa, reissut.... Mutta oikeasti jos pitää yksi valita, niin parasta on ehdottomasti lapset, kaikki se rakkaus ja rikkaus <3
Lapsuus, jos se on hyvä. Aikuisuudessa ei mikään enää ole kuin selviytymistä.
Pitkä ja raskas työviikko. Sen jälkeen tulee viikonloppu.
Se.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema
Loppu huipentuma.
Kaikki mitä lapsi tekee. Elän vain lapseni kautta. Aamulla se kakkasi. Nyt vasta tiedän mitä rakkaus on ja olen puhtaasti epäitsekäs olento. Elämäni on merkityksellistä joka päivä! ❤️
Matkat ulkomaille, joskus jopa kotimaan matkat ja irtiotot arjesta. Teen töitä käytännössä vain siksi että pääsen reissuun ja maksan asuntoa, en ole kovin uraorientoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä lapsi tekee. Elän vain lapseni kautta. Aamulla se kakkasi. Nyt vasta tiedän mitä rakkaus on ja olen puhtaasti epäitsekäs olento. Elämäni on merkityksellistä joka päivä! ❤️
Onnea valitsemallasi tiellä. Entäs sitten kun se lapsi on teini, jota vanhemmat vain ärsyttää tai aikuinen joka muuttaa ties minne ja alkaa rakentaa omaa elämäänsä, johon vanhemmat mahtuu silloin tällöin. Tai entä jos käy niin pahasti, että lapsi kuolee? Varmin tapa pilata elämänsä on rakentaa onni jonkun toisen varaan, raskasta myös sille toiselle...
Kun ensimmäinen teini-iän tyttöystävä halusi kokeilla anaaliseksia.
Vieläkin muistan kosteusvoiteen tuoksuun sekoittuneen häpeän, alistamisen tunteen ja mahtavat fyysiset tuntemukset.
Muistot ystävien kanssa, kahvi hetket, ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä. Entäs sitten kun se lapsi on teini, jota vanhemmat vain ärsyttää tai aikuinen joka muuttaa ties minne ja alkaa rakentaa omaa elämäänsä, johon vanhemmat mahtuu silloin tällöin. Tai entä jos käy niin pahasti, että lapsi kuolee? Varmin tapa pilata elämänsä on rakentaa onni jonkun toisen varaan, raskasta myös sille toiselle...
Luulen että kirjoitus johon kommentoit oli sarkasmia, mutta kuvaa kyllä sivusta seurattuna monen mammaelämään hurahtaneen mielenmaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Eksästä erottua (hirveä ihminen, kauhea suhde) olen alkanut nauttimaan elämästä.
Päivän kohokohta on aamu, se on toivoa täynnä tulevasta päivästä. Ihana herätä ja herättää lapset.
Elämäni suurimmat kohokohdat ovat tietysti itsestäänselvänä lasten syntymät.
Pienempiä kohokohtia ovat lasteni ja itseni onnistuminen jossain. Tai kun tapahtuu jotain onnellista ja ihanaa.
Ei lapsen syntymä kyllä itsestäänselvästi välttämättä ole elämän kohokohta.
Jaa'a, aika pahan kysyit. Eipä ole kohokohtia varmaan kauheasti ollut... Tai siis elän kyllä ihan päivittäin haluamanilaista elämää, mutta mikä sitten erottuisi siitä selkeimmin? Lauantaiaamut on parhautta, samoin loman ensimmäinen päivä, ja ulkomaanreissut (tosin asunkin ulkomailla eli sitä herkkua saan päivittäin). Joku järjettömän hyvä ruoka.
Rakkautta en ole koskaan kokenut, luulisin että se olisi hienoa ja menisi varmaan listan ykköseksi. Samoin koiranpennun vielä joskus otan, eiköhän sen kotiin tuominen ole aika hieno fiilis. n37
Totean vain tieteen tutkineen, että huumeiden käyttö tuottaa ihmiselle paremman tunteen kuin vanhemmuus, rakkaus tai orgasmi. Ei kannata kuitenkaan kokeilla koska on laitonta
Kun saan siivoukset loppuun ja voin mennä sänkyyn makaamaan luurin kera.
Shoppailu
Sisustaminen, eli kun löytyy joku aivan ihana juttu ja se näyttää niiiiin minulta ja sitten ihastelen sitä kotona.
Nykyään vihaan takseja, monestakin syystä, mutta silloin kun taksikuskit olivat normaaleja joskus vuosia sitten, rakastin sitä tunnetta kun taksi kurvasi pihaan hakemaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vihaan takseja, monestakin syystä, mutta silloin kun taksikuskit olivat normaaleja joskus vuosia sitten, rakastin sitä tunnetta kun taksi kurvasi pihaan hakemaan minua.
-36
Valmistuminen tai oma lapsi saa alapeulluja, mutta kahvikuppi saa. Kyllä täällä on outoa porukkaa.
Mainittujen lisäksi esimerkiksi se, kun pitkään salaa rakastamani ihminen tunnusti rakkautensa minuun.
Mieleen on jäänyt myös ensimmäinen tilinauha valmistumisen jälkeen. Aiemmat tilit olivat olleet roposia siihen verrattuna. Olo oli kuin miljonäärillä. Myöhemmin sitten tietysti viran saaminen.
Elämäni tähtihetkiä ovat oppilaiden spontaanit kiitokset ja kehut. Kun teini tulee päättäripäivänä kertomaan, että minusta on ollut apua ja työlläni on ollut hänelle suuri merkitys, niin kyllä se tuntuu hienolta. En usko, että minkään rahallisen bonuksen saaminen tuntuisi yhtä hyvältä.
tyttöjen korkkailu teininä.