Hermostuin todella paljon kun miehen sisko osti ekaluokkaiselle ekan repun. Oli käynyt lapsen kanssa ostamassa.
Mitä hittoa, sehän on vanhempien asia. Mitä muut ootte mieltä? Sisko on lapseton ja aina ostamassa tavaraa lapsille ja se ei haittaa. Mutta tää repun osto oli liikaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei selvästi suhtaudu asiaan samoin kuin sinä, eikä varmasti tullut ajatelleeksi että sinulle on sydämen asia päästä itse reppukaupoille. Voit toki sanoa, että olisit halunnut itse olla mukana tässä once in a lifetime -tapahtumassa, mutta jatka sitten elämää ja keskity tärkeämpiin asioihin.
Kyllä mä oon joutunut jokusen repun ostamaan sen ekan luokan Lego-repun lisäksi tuolle nyt abivuoden aloittavalle lapselleni... että ihan ei ole "once in a lifetime".
Ja montako kertaa se lapsesi on siis aloittanut nimenomaan peruskoulun 1. luokalla koulutaipaleensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei selvästi suhtaudu asiaan samoin kuin sinä, eikä varmasti tullut ajatelleeksi että sinulle on sydämen asia päästä itse reppukaupoille. Voit toki sanoa, että olisit halunnut itse olla mukana tässä once in a lifetime -tapahtumassa, mutta jatka sitten elämää ja keskity tärkeämpiin asioihin.
Kyllä mä oon joutunut jokusen repun ostamaan sen ekan luokan Lego-repun lisäksi tuolle nyt abivuoden aloittavalle lapselleni... että ihan ei ole "once in a lifetime".
Mutta se ensimmäinen kerta on ihan erityinen. Muistan itse edelleen sen kun kävin ostamassa ensimmäisen repun vanhempien kanssa ja muistan miten äiti pidätteli kyyneliä kun olin niin iso tyttö hienon koulureppuni kanssa. Oli kiva kokemus ja tsemppasi siihen että miten koulun aloitus on kiva ja hieno juttu ja vanhemmat luottavat että pärjään hienosti.
Ihmiset toki ovat erilaisia, mutta tulee mieleen vanha sanonta kärpäsestä ja härkäsestä.
Ymmärrän täysin aloittajaa. Jotkut asiat haluaa pitää vanhemman ja lapsen yhteisinä juttuina. Meillä tämä on tärkeää myös omalle ekaluokkalaisellemme, että mennään yhdessä reppuostoksille. Itsekin ostaisin uuden repun ja sitä toista voi käyttää sitten vaikka harrastuksissa. Ihmiset ei tosi usein ajattele muita.
Hassua, miten monen mielestä yhteiset jutut oman lapsen kanssa ei ole kovin tärkeitä. Nämä on kuitenkin lapselle isoja juttuja niin on vähän surullista kuinka monen mielestä on aivan sama kuka ne asiat hänen kanssaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lapseton, mutta ymmärrän OP:tä. Kai sitä nyt yleensä haluaa olla paikalla lapsensa kaikissa "ensimmäisissä". Koulun aloitus on iso juttu.
Meillä ei edes halunnut uutta reppua ekalle luokalle, koska eskari oli SE juttu. Siellä oltiin jo melkein koululaisia, käytiin syömässä koulun ruokalassa, oli viikottain yhteisiä tunteja eka- ja tokaluokkalaisten kanssa ym. Niin ekaluokka ei ollut enää yhtään merkityksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin lapselle nyt toinen reppu. Tämän tädin ostaman vein kellariin.
Kerkesit ostaa korvaavan repun vaikka vasta 7min sitten kauhistelit alkuperäistä?
APlla on ninjamaiset refleksit...
Äitini kävi ostamassa lapseni kanssa ensimmäisen koulurepun, toki kysyi ensin onko ok.
Itse ostin aikoinaan pikkuveljelleni uuden ensimmäisen luokan repun, kun äidin ostama oli pikkuveljelle kaamea pettymys. Reppu oli oikeasti ruma, tyyliä kansakoulu 70-luku. Olin itse tuossa vaiheessa 19 v. opiskelija, en muistaakseni saanut palautetta äidiltä ja pikkuveli oli taas iloinen ekaluokkalainen 🙄
Tästä syystä minä lapseton täti en osta mitään veljeni lapsille. Aina tulisi sanomista, joten tyydyn pysyttelemään taustalla ja mietin, että jos rahasta on pulaa (kuten käly on kertonut), niin miksi ihmeessä niille lapsille pitää ostaa uusi reppu joka syksy. Entä jos kerrankin ostaisi mieluisan ja hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja montako kertaa se lapsesi on siis aloittanut nimenomaan peruskoulun 1. luokalla koulutaipaleensa?
Ai se luokka-astekko tässä oli se valtavan ketutuksen aiheuttaja?! Omat lapset ovat oikeastaan aloittaneet koulun jo eskari-vuonna, kun eskari oli koululla. Eli sillä tavalla ajateltuna, kaksi kertaa. Ja sitten on aloitettu uusi koulu kolmosella, seiskalla ja lukiossa. Että koulun aloitus on meillä tapahtunut 5 kertaa tuolla esikoisella. Joo ,en jaksa repiä tällaisesta ongelmaa, niitä on tässä ihan oikeitakin. Jos joku aikuinen HALUAA ostaa mun lapselle repun, kiitän kauniisti. Ja käyn sitten vaikka hankkimassa ne penaalit, kynät, kumit, teroittimet, viivottimet, kansiot, bussiliput, vaatteet itse. Ja seison siellä kaatosateessa silloin ekana päivänä saattamassa sitä lasta. Ja voin sanoa, etät se seiskaluokan reppu on sille lapselle jopa tärkeämpi kuin se ekaluokan reppu, joten jos tässä nyt taas ap miettisi sitä LASTAAN, eikä itseään, ei tarttis niistää palkokasveja nenästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se luokka-astekko tässä oli se valtavan ketutuksen aiheuttaja?! Omat lapset ovat oikeastaan aloittaneet koulun jo eskari-vuonna, kun eskari oli koululla. Eli sillä tavalla ajateltuna, kaksi kertaa. Ja sitten on aloitettu uusi koulu kolmosella, seiskalla ja lukiossa. Että koulun aloitus on meillä tapahtunut 5 kertaa tuolla esikoisella. Joo ,en jaksa repiä tällaisesta ongelmaa, niitä on tässä ihan oikeitakin. Jos joku aikuinen HALUAA ostaa mun lapselle repun, kiitän kauniisti. Ja käyn sitten vaikka hankkimassa ne penaalit, kynät, kumit, teroittimet, viivottimet, kansiot, bussiliput, vaatteet itse. Ja seison siellä kaatosateessa silloin ekana päivänä saattamassa sitä lasta. Ja voin sanoa, etät se seiskaluokan reppu on sille lapselle jopa tärkeämpi kuin se ekaluokan reppu, joten jos tässä nyt taas ap miettisi sitä LASTAAN, eikä itseään, ei tarttis niistää palkokasveja nenästä.
No kyllä suurimmalle osalle oikea KOULUN ALOITUS ELI EKALUOKKA on se tärkein juttu, mutta toki koska teillä on noin niin ap ei saisi pahoittaa mieltään. Just.
Minä ostin esikoisen koulurepun jopa ilman lasta! Sai sen tuliaisena ulkomaanmatkalta. Tämä oli kyllä sovittu etukäteen lapsen kanssa, että ostetaan reppu jos kiva nähdään. Ja lapsi piti saamastaan repusta. Nuorempien kanssa en muista olleen sen suurempia rituaaleja repun ostamisessa. Nuorimmaisen eka reppu taidettiin tilata Aliexpressiltä. Ilman lupaa en kyllä kenenkään lapselle reppuja ostaisi!
Ymmärrän sinua ap. Ekan koulurepun ostaminen on vanhempien oikeus. Se on tärkeä vaihe lapsen elämässä, jonka miehen sisko nyt varasti teiltä.
Jos tuostakin onnistuu vetämään herneen nenään, niin mistähän kaikesta ap hermostuukin.
Tämä on tärkeämpi juttu äidille kuin sille lapselle. Käsi sydämellä, kuinka moni meistä muistaa ekan koululaukkunsa? En minä ainakaan. 😀
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeämpi juttu äidille kuin sille lapselle. Käsi sydämellä, kuinka moni meistä muistaa ekan koululaukkunsa? En minä ainakaan. 😀
Muistan, olen jo 54 v. Toista en enää muista 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin lapselle nyt toinen reppu. Tämän tädin ostaman vein kellariin.
Kerkesit ostaa korvaavan repun vaikka vasta 7min sitten kauhistelit alkuperäistä?
APlla on ninjamaiset refleksit...
Ota huomioon että seitsemässä minuutissa uuden ostamisen lisäksi ehdittiin kiikuttaa myös vanha kellariin
Kiirettä pitää repputrollilla.
Kiitos. Tätä olin tulossa kirjoittamaan mutta nyt ei tarvitse. T. Kånken-hullu