Kipeä patti rinnassa, syöpääkö?
Raskauden ollessa viimemetreillä n. 5kk sitten havaitsin suihkussa rintaani kasvaneen kipeän patin. Se kasvoi muutamassa päivässä silminnähtäväksi (halkaisija useita senttejä) ja kutisi ja särki. Ajattelin sen liittyvän lähestyvään synnytykseen ja maidonnousuun. Ehkä noin viikon kuluttua patti pieneni, eikä enää näkynyt ulospäin.
Vauva syntyi ja maito nousi ja patti vaivasi edelleen. Nyt olen lopettanut imetyksen, ja patti vaivaa yhä. Se tuntuu rintaa "puristelemalla", kutisee, vihloo ja särkee. Kipu on melkeinpä viiltävää. Rintaliivin kaarituki varmaan ärsyttää lisää, patti kun on rinnan alaosassa. Myös nänniä kutittaa ja "kirvelee" päivittäin. Rinta näyttää myös hieman kasvaneen, on ainakin isompi kuin toinen.
Mammografia on elokuun alussa, pelkään syöpää ihan mielettömästi :( Onko kellään kokemusta??
(Ja tarkennus, imetys on siis loppunut ajat sitten, joten siihen tuskin liittyy.)
Kommentit (4)
Ok, kiitos vastauksista, hieman helpotti! Jospa ois vaan joku harmiton rasvapatti/kysta siis. ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 22:22"]
Ei ole kokemusta, mutta olen jostain lukenut, että pahanlaatuiset patit rinnoissa on todella harvoin kipeitä.
[/quote]
Tällaista disinformaatiota ei saa jakaa!
Ei ole kokemusta, mutta olen jostain lukenut, että pahanlaatuiset patit rinnoissa on todella harvoin kipeitä.