Lapsella oli rippijuhlat, miehen puolen suku ei tullut juhliin koronapelossa
Ok, ei siinä mitään mutta ei edes korttia eikä lahjaa keneltäkään heistä! Isovanhemmat soittivat onnittelut ja tädit ja setä laittoivat tekstiviestin.
Me ollaan aina oltu heillä juhlissa ja viety lahjat jotka he ovat itse pyytäneet (lahjalistalta)
Nyt loppui meidänkin meno heidän juhliinsa, kummilapselle lähetän onnittelut tekstiviestinä, sama jouluna. Yhtäkään lahjaa en siihen sukuun enää osta! Ja joo, kyllä meillä tyttö odotti lahjoja, viimevuonna kun miehen veljentyttö pääsi ylioppilaaksi ilmoitettiin että kerää rahaa kohteseen x, annoimme 100€ Nyt sieltä ei voi edes korttia lähettää.
Odotan vain kun sieltä tulee synttärilahjatoive, pääsen ilmoittamaan että me ei päästä mutta paljon onnea kuitenkin.
Joo joo, tiedän että oon ilkeä
Kommentit (38)
Olisit järjestänyt juhlat ulkotiloissa. En minäkään olisi sisätiloihin mennyt.
Meidät yritettiin Rajalan rippileirillä -94 huijata uskoon. Erosinkin kirkosta sitten heti kun ymmärsin kuinka härskiä toimintaa se oli. Muka "eksyttiin" ja sitten rukoiltiin israelilaiselta Jeesukselta apua ja kas vetäjät heti löysivät oikealle reitille (jota olivat kulkeneet 20 vuotta).
Tekstiviesti onnitteluna on loukkaavan mitätön.
Vähintä mitä voi odottaa on puhelu ja kortti ja pieni shekki sukulaisilta. Ystäviltä edes kortti ja jotain pientä mikä mahtuu kirjeeseen, vaikka kirja.
Vierailija kirjoitti:
korona oli tässä vuodatuksessa sivuseikka.
Asian ydin: samanhintaisten lahjojen vaihto ei toteudu. Tulos: lahjonta lopetetaan.
No ei nyt ihan sivuseikka, heidän ei tarvinnut tälläkertaa keksiä syytä miksi eivät tule.
Yleensä syy pn pitkä matka, mutta kun kyse on siitä että meidän porukan pitäis lähteä sinnepäin niin alkaa voivottelu että kun niin harvoin nähdään, ei se nyt niin pitkä matka ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisit järjestänyt juhlat ulkotiloissa. En minäkään olisi sisätiloihin mennyt.
No meillä oli juhlat ulkona terassilla kun oli hieno ilma. Tämä oli heilläkin tiedossa.
Ap
Jos miehesi suvulla on kaikilla sähköautot niin olisi ollut ok tulla (ellei koronaa), muuten oli ihan oikein jo ympäristönkin kannalta jäädä kotiin eikä tuottaa lisää saastetta pienten lastemme keuhkoihin!
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi suvulla on kaikilla sähköautot niin olisi ollut ok tulla (ellei koronaa), muuten oli ihan oikein jo ympäristönkin kannalta jäädä kotiin eikä tuottaa lisää saastetta pienten lastemme keuhkoihin!
Juuri näin. Uskovaiset saastuttavat moninkertaisesti verrattuna meihin uskonnottomiin.
Vaikuttaa siltä että suvut eivät tule toimeen.
Mä viittaisin kintaalla lahjalistoille.
Poikkeuksena häät.
Meilläkin miehen sukulaislasten synttäreille tuli kutsu (käsky) kuin nakutettuna joka vuosi. Siellä oli ihmisiä kuin meren mutaa, jotta lahjoja tulee paljon. Koska missään muussa tekemisissä ei oltu (heille ei koskaan sopinut) emme tulleet tutuiksi, eikä mitään puhuttavaa ollut. Sankari kävi ovella kuittaamassa lahjan ja häipyi. Muut pällistelivät olohuoneessa kahvikuppi kädessä pakolliset kolme varttia tyyliin "on ilmoja pidellyt".
Kun poika täytti 16, kutsu oli kirjeenä. Siinä runoiltiin että nyt tarttis rahaa mopoon. Silloin mulle riitti ne pakkopippalot.
Vierailija kirjoitti:
Tää onkin varmaan seuraava syy olla tulematta. Taidamme itse myös käyttää tätä kun miehen sisko menee ensi vuonna naimisiin.
Ap
Ovatko nämä miehen puolen suku miehen veljiä? Eivät hoida hommiaan, eikä puolisokaan huolehdi. Voin kuvitella, että ovat aivan ihmeissään, kun teiltä ei tulekaan lahjaa.
Yksipuolisen lahjomisen voi todellakin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekstiviesti onnitteluna on loukkaavan mitätön.
Vähintä mitä voi odottaa on puhelu ja kortti ja pieni shekki sukulaisilta. Ystäviltä edes kortti ja jotain pientä mikä mahtuu kirjeeseen, vaikka kirja.
Shekki? Kuka lähettää vuonna 2020 shekin?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että suvut eivät tule toimeen.
Mä viittaisin kintaalla lahjalistoille.
Poikkeuksena häät.Meilläkin miehen sukulaislasten synttäreille tuli kutsu (käsky) kuin nakutettuna joka vuosi. Siellä oli ihmisiä kuin meren mutaa, jotta lahjoja tulee paljon. Koska missään muussa tekemisissä ei oltu (heille ei koskaan sopinut) emme tulleet tutuiksi, eikä mitään puhuttavaa ollut. Sankari kävi ovella kuittaamassa lahjan ja häipyi. Muut pällistelivät olohuoneessa kahvikuppi kädessä pakolliset kolme varttia tyyliin "on ilmoja pidellyt".
Kun poika täytti 16, kutsu oli kirjeenä. Siinä runoiltiin että nyt tarttis rahaa mopoon. Silloin mulle riitti ne pakkopippalot.
No viimeksi olivat kuopuksen ristiäisissä kuusi vuotta sitten ja kyllä ihan hyvin toimeentulivat.
Saivat samalla ilmaisen yöpaikan kun jatkoivat matkaa pohjoiseen.
No niinkuin sanoin, nyt on hyvä syy jättää kaikki heidän puolen pippalot väliin eikä tarvi enää miettiä lahjoja mitä viedä. Se oli tässä. Onnittelut lähtee tekstiviestinä.
Ap
Nyt on korona Suomessa.
Mihinkään juhliin ei ole järkevää osallistua.
Ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on korona Suomessa.
Mihinkään juhliin ei ole järkevää osallistua.Ei mihinkään.
Joo mutta kai silti kortin/lahjan voi postittaa.
Sinua ei siis oikeasti harmita se, etteivät sukulaiset tulleet vaan se, etteivät lahjat tulleet.
korona oli tässä vuodatuksessa sivuseikka.
Asian ydin: samanhintaisten lahjojen vaihto ei toteudu. Tulos: lahjonta lopetetaan.