Onko teillä raskausarpia? Mistä ne tulevat?
Kommentit (24)
Ensimmäiset raskausarvet sain 12-vuotiaana reisiin kun kasvoin nopeasti pituutta. Olin luokkani pisin. Aikuisiällä sain raskausarpia lihomisen seurauksena käsivarsiin.
Nainen olen.
Minulle tuli ensimmäiset "raskausarvet" teininä. Kasvoin vuodessa pituutta 11cm ja toki painoakin tuli, normaalipainon rajoissa. Rinnat kasvoivat plop.
Toki näin aikuisena kahden raskauden jälkeen raskausarpia on enemmän. Raskauksia lukuunottamatta olen koko ikäni ollut normaalipainoinen.
Molempien raskauksien aikana tuli ihan hirveät raskausarvet.
Ne ei lähde pois.
Vaalenivat, mutta eivät lähteneet pois.
Tämä siis tiedoksi kaikille sinkuille.
On täysin ihotyypistä kiinni tuleeko niitä vai ei esim (useimmiten) raskauden aikana. Mitään voiteleminen ei siihen auta. Mulla 4 lasta eikä raskausarpia lainkaan. T kätilö (=tietoa asiasta on). Mielestäni ei ole huonoa asiaa, vaan muisto jostain hienosta, sun lapsen kantamisesta.
Mulla on raskausarpia lantiossa, siinä kohtaa, mistä jalat alkavat ja luulen, että ihan pituuskasvusta on aikanaan tullut? Olen 175 cm, normaalipainoinen 67 kg, enkä ole koskaan ollut raskaana.
Sain raskausarpia tisseihin ensimmäisen raskauden myötä. Olen normaalisti hoikka (160cm/48kg) ja raskausaikana oksentelin koko 9kk, joten ei vatsa mitenkään suureksi tullut eikä siihen tullut arpia lainkaan.
Mutta normaalisti kun ei ole tissejä oikeestaan lainkaan ja raskauden sekä imetyksen vuoksi niistä kasvoi yhtäkkiä järjettömät pallot, niin raskausarvetkin saapuivat.
Kaksosraskaudesta sain arvet mahaan, mutta aika lievät ne on.
Miehellä on "raskausarvet" ristiselässä, en tiedä miksi. Ei ole lihonut eikä laihtunut rajusti koskaan, aina on ollut hoikka.
Sitten raskaudessa voi mennä virtsarakko rikki.
Ystävältäni meni.
Joutuu käyttämään vaippoja, virtsarakkoa ei saatu korjattua. Sai lapsen nuorena ja on nyt 50 plus. Kaikki tulee alle.
Tämä siis tiedoksi sinkuille.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on "raskausarvet" ristiselässä, en tiedä miksi. Ei ole lihonut eikä laihtunut rajusti koskaan, aina on ollut hoikka.
Ne ovat tulleet teini-iän nopeasta kasvupyrähdyksestä.
Tuo virtsarakon rikki meneminen on harvinaista, erittäin harvinaista. Mutta niinkin voi käydä.
Sektiossa ei kai virtsarakko voi mennä rikki...
Mulla tuli teininä jo ekat kun rintani kasvoivat ja lantioni leveni. Raskauksien aikana niitä tuli lisää. Ihan ihotyypistä kiinni, miten herkästi niitä tulee. Äitini öljyinen kimmoisa iho ei tunnu venyvän millään,kun taas minun isältäni peritty paperinen kuiva ja ohut iho ratkeaa pienestäkin muutoksesta. Rasvat, öljyt ja kaikki kokeiltu.
Raskausarvet ovat nimenomaisesti arpia, ne tuntuvat iholla ja näkyvät tietyssä valossa vaikka olisivat vaalenneetkin. Niistä ei pääse eroon kun kerran ovat tulleet.
Ei luojan kiitos. Mielestäni ne ovat kuvottavia. Selluliittia löytyy sitten niidenkin edestä ja häpeän sitä yli kaiken. Ihmettelen ettei ole raskausarpia sillä lihoin lyhyessä ajassa 33 kg.
Ekat arvet tulivat murrosiässä kun rintani kasvoivat ja lihoin vähän. Pahimmat olivat yli 1cm levyisiä, pitkiä ja punaisia arpia vatsallani. Siinä ovat edelleen, näkyvät ja tuntuvat, eihän niistä eroonkaan pääse.
Arpia on nykyään vähän kaikkialla, uusimmat olkapäissä ja kaulassa(!). Ihotyyppini on sellainen paperinohut, kuiva, menee herkästi rikki eikä kestä oikein mitään. Paras oli kun raskauden aikana tuli vaaka-arpia pystyarpien päälle, en tiennyt sen olevan edes mahdollista. :)
Kyse ei ole tiikerin raidoista, vaikka joku läski niin väittääkin! Loukkaus tiikerin kaunista turkkia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole tiikerin raidoista, vaikka joku läski niin väittääkin! Loukkaus tiikerin kaunista turkkia kohtaan.
Joo miten naiset kehtaavatkin kantaa itseään sellaisena kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on "raskausarvet" ristiselässä, en tiedä miksi. Ei ole lihonut eikä laihtunut rajusti koskaan, aina on ollut hoikka.Ne ovat tulleet teini-iän nopeasta kasvupyrähdyksestä.
Olen nähnyt venymisarpia alipainoisella teini-ikäisellä pojalla. Samoin normaalipainoisella miehellä hauislihasten kohdalla. Joillakin vain on sellainen ihotyyppi, että arpia tulee.
Vierailija kirjoitti:
On täysin ihotyypistä kiinni tuleeko niitä vai ei esim (useimmiten) raskauden aikana. Mitään voiteleminen ei siihen auta. Mulla 4 lasta eikä raskausarpia lainkaan. T kätilö (=tietoa asiasta on). Mielestäni ei ole huonoa asiaa, vaan muisto jostain hienosta, sun lapsen kantamisesta.
Et voi olla kätilö. Luokatonta kieltä.
Ns. Raskausarvet tulee rajuista ihon muutoksista johon kuuluisin on raskaus ja lihominen. Mutta myös rajusti laihtuvalle voi tulla.