Oletko valmis uuteen koronaeristykseen pimeässä syksyssä ja talvessa
Sillä syyskuussa se tulee taas. Mikäli tartuntaluvut kaksinkertaistuvat vuorokaudessa, on syyskuussa taas kaikki kodeissaan. Kuntosalit, ravintolat jne. kiinni. Kotimaan matkailuakin rajoitettu. Ei muuta kuin kotona katsellen Netflixiä ja juoden kaljaa. Etätyöt ja lapsilla etäkoulu. Koko ajan vaan kaikki kotona. Aamusta iltaan.
Kommentit (123)
Se kestetään mikä on pakko. Tämä oli kyllä jo ihan odotettavissa,että näin tapahtuu. Mitä muuta voisi käydä, kun rajoitukset poistettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuulla ravintolayrittäjien ulinan ja itkun. Taas heitä sorretaan kun paikat pakotetaan kiinni. Kumminkin heidän käsissään oli pitää tilanne hallussa. Haluttiin vaan tupa täyteen rahan himoissaan ja sitten leikki loppuukin.
Se on jollekin kuule ihan muuta kuin "rahan himoa", jos haluaa oman yrityksensä menestyvän edes siinä määrin, että saa asuntolainan ja laskut maksettua ja ehkäpä voita lasten leivän päälle. Ja entäpä ne ravintolan työntekijät; pienellä palkalla muutenkin aamusta iltaan töissä, ei siinä liiton rahat kyllä hirveästi lämmitä.
Pelkästään ravintolayrittäjien käsissä ei ole hillitä/hallita tällaista maailmanlaajuista epidemiaksi kutsuttua asiaa. Täytyy yrittää ajatella vähän isompaa kuvaa, että mitä täällä maailmassa on tällä hetkellä meneillään.
Sitten on vaan tehtävä niin kuin minä ja kaverini. Vaihdettiin kokonaan alaa.
Sekin on toki vaihtoehto. Tai sitten jokainen huolehtisi oman tonttinsa siten, että ei tartuta muita (maskit, käsienpesut, käsidesit, jäädään vähänkään kipeänä kotiin jne.). Itse en kuulu riskiryhmään mutta tunnen vastuun siitä, että joku kuuluu. Saataisiin pidettyä talouden rattaat pyörimässä niin ravintoloiden kuin muidenkin alojen osalta, edes hitaasti.
Tämä nähtiin jo keväällä, siksi rajoitukset piti asettaa voimaan. Ei suomalaiset tottele kuin pakkolakeja.
Loistavaa, Horizon Zero Dawn tulikin juuri pclle!
Mä olen kesäihminen ja muutenkin eristäydyn syksyn tullen omiin oloihini. Joten kestän oikein hyvin. Vaikeampaa oli keväällä, kun elämänilo pitkän pimeän vuodenajan jälkeen vähitellen palasi.
Ei samanlaista karanteenia kai ole tulossa. Tulee kyllä alueellisia, mutta kaikkien yhtäaikaista enää ei haluta toteuttaa.
Se ei silti tietenkään tarkoita sitä ettei ihmisten tarvitsisi olla varovaisia.
Olen tyytyväinen, että kesällä saattoi tavata ystäviä ja sukulaisia, jotka ovat myös koronan suhteen tarkkoja. Kotiin eristäytyminen talvella ja syksyllä olisi ihan ok, mutta pelkään työnantajan etätyölinjauksia. Jos hallitus ei anna etätyösuositusta, menemme toimistolle istumaan sisäisiin palavereihin ahtaisiin neukkareihin. Kaikki sidosryhmät ulkomailla ja Suomessakin ovat etänä, joten onpa järkeä mennä konttorille osallistumaan etäpalavereihin.
Ei tässä oikein muu mietitä kuin käsipainojen hankkiminen jos sali menee taas kiinni. Koronahan on upea tekosyys olla tekemisissä kenenkään kanssa. Jo sitä sosiaalistumispaskaa pitikin kestää ainakin vuosikymmen kun se tuli muotiin.
Hankkikaa No Man's Sky = ei ongelmaa
En ihan tajua miksi ohmiset alapeukuttavat työntekoa.
Ymmärtänette kuitenkin ettei mikään maan talous kestä ikuisesti työttömyyttä. Ei tarvitse kuin lukea vähän uutisia Esim. Usan mellakoinneista niin tietää mihin se täälläkin voi johtaa, kun yhteiskunnan rahahanat laitetaan tiukoille.
Toki kaikilla palstalaisilla on säästötilit kukkuroillaan, todellisessa maailmassa kaikilla ei kuitenkaan ole.
Kevään kaltaista eristystä ei ole enää tulossa uudestaan.
Olen valmis. Omakotitalossa mahdollista harrastaa niin ettei yhtään ollut kärsimystä eristys. Kerrostalossa varmaan voisin kuvitella ettei ole hääppöistä. Ymmärrän kyllä että asumismuoto vaikuttaa olellisesti.
Olen. Mutta olenkin onnellisessa asemassa että asun rakastamani ihmisen kanssa, eikä meillä ole pikkuhirviöitä, anteeksi siis lapsia, pilaamassa tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Omakotitalossa mahdollista harrastaa niin ettei yhtään ollut kärsimystä eristys. Kerrostalossa varmaan voisin kuvitella ettei ole hääppöistä. Ymmärrän kyllä että asumismuoto vaikuttaa olellisesti.
Mitä sä siellä harrastit?
Suomessa ei onneksi ole ollut eristystä, mutta niissä maissa missä on niin on varmasti asumiamuodolla ollut merkitystä .
Vierailija kirjoitti:
Syyspimeällähän on kaikista ihaninta olla kotona. En yhtään kaipaa pimeässä ja sateessa ajamista.
Tämä. Keväällä ja kesällä nimenomaan on kiva liikkua ja on energiaa nähdä uusia juttuja, talvella taas ollaan muutenkin eristyksissä.
Olen!
-opettelen uusia taitoja
-teen kodista suuren sisäpuutarhan
-ompelen
-treenaan uusia reseptejä
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuulla ravintolayrittäjien ulinan ja itkun. Taas heitä sorretaan kun paikat pakotetaan kiinni. Kumminkin heidän käsissään oli pitää tilanne hallussa. Haluttiin vaan tupa täyteen rahan himoissaan ja sitten leikki loppuukin.
Omituinen asenne! Kyseessähän on kuitenkin monen ihmisen elinkeino. Miten tämä tilanne on ollut ravintolayrittäjien käsissä? Hallitushan on näitä rajoituksia purkanut ja jokainen yksilö on tietysti vastuussa omasta toiminnastaan ja rajoitusten noudattamisesta.
En ole ja olen.
En halua jäädä kotiin, en. En halua olla ilman ihmisseuraa, en halua!
Olen kuitenkin pitänyt huolta siitä, että kotona on täydempi kotivara kuin ennen koronaa koko ajan. Muutenkin meillä on kotivaraa aina, mutta nyt on ruokia noin kuukaudeksi. Lääkevarasto on kunnossa, ja kotona on kertakäyttöhanskoja, ja desinfioivaa siivousainetta, mitä meillä ei muuten käytetä.
Olen myös suurentanut kirjastosta lainaamiemme kirjojen määrää. Näin olisi sitten mukavaa puuhaa, jos ei pääse "mihinkään".
Olen ostanut uudet ja hyvät ulkoiluvaatteet, joten sää ei ole syksynä esteenä ulkoilulle.
Ja kyllä, vessapaperiakin on :)
Olen valmis. Täytyy viekä varustautua lisää maskeja ja un muuta. BB alkaa syyskuussa ja katson 24/7. Käyn välillä kävelyllä.
Ei haittaa yhtään. Elämä ei muuttuisi oikeastaan juuri ollenkaan. Tämä vuosi on suurimmilta osin ollut tällaisen introverttierakon unelmaa!
Kyllä. Ihana olla viikonloput rauhassa kotona ilman mitään menoja ja meininkejä.