Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonokäytöksiset asiakkaat

06.08.2020 |

Onko liian vaikeaa tervehtiä/sanoa kiitos?? Miksi täytyy alkaa huutamaan/haukkumaan jos kaikki ei ole niinkuin hra/rouva asiakas haluua, eikö voi kertoa asiasta rauhallisesti ja odottaa että asia selvitetään? Miksi ihmiset luulevat että asiakaspalvelussa olevalle henkilölle voi sanoa ihan mitä vaan ja koskaan ei saisi sanoa vastaan? Tiedoksi että meidänkään ei tarvitse kaikkea kestää, olemme ihmisiä myös! Missä ovat ihmisten alkeellisimmatkin käytöstavat???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiakaspalvelija, enkä ole niitä töitä tehnyt, mutta rankkaa vaikuttaa olevan. Olen kavereiltakin kuullut juttuja. Asiakkaita on laidasta laitaan ja joitakin saa selvästi ihan oikeasti pelätäkin. Joskus asuin alueella, jonka pikkukauppaa ryösteltiin todella usein. Siellä oli useimmiten yksi asiakaspalvelija iltaisin. Usein nuori nainen vielä.

Olen huomannut, ettei ihmisillä muutenkaan ole usein käytöstapoja. Kävelijät ja pyöräilijät eivät väistä, valtaavat koko tien niin, ettei pääse ohi ja tulevat päälle, vaikka toinen kantaisi raskasta taakkaa tai selvästi on joku vamma. Pyöräilijät sujahtavat ohi kelloa käyttämättä aivan käsivartta hipoen. Porukka matkustelee pandemian aikaan. Tämä näkyy myös keskustelussa parveke/sisätupakoinnista. Meillä päin porukat istuskelevat tupakalla ja muutenkin norkoilemassa kerrostalon ulko-oviin nojaten. On muuten tosi vaikeaa välillä päästä ulos. Lasten annetaan kiljua, rellestää, tuhota paikkoja, tunkea vieraiden ihmisten iholle ja muutenkin vaivata muita ihmisiä. Kaupoissa saattavat käpälöidä toisten ostoksia tai nuoleskella kauppatavaraa, jota ei sitten osteta. Muutenkin kaupoissa tukitaan käytäviä pitkiksikin ajoiksi ja unohdutaan puhelimen ihmemaailmaan. Tungetaan liian lähelle kassajonossa tai töykitään kärryillä perseeseen.

Koiria päästetään hyppimään tuntemattomien puhtaille vaatteille kuratassuilla ja päästetään vieraan koiran lähelle. Joskus saa sietää aggressiivisiakin koiria, jotka ei ole missään hallinnassa. Koiraa ei oteta kiinni, vaikka toinen on tulossa vieraan koiran kanssa. Kakkoja ei kerätä (ei haittaa, jos pussit loppuvat tai joskus unohtaa ne, mutta tästä ei usein ole kyse).

Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka.

Maailma olisi ihan hiton paljon parempi paikka, jos ihmiset olisi edes vähän kohteliaampia. Virheitä toki tapahtuu. On ADHD-lapsia, kehitysvammaisia, aistivammaisia, autisteja jne. Mutta enimmäkseen kyse on vain itsekkyydestä. Jos suurimmalla ihmisellä olisi käytöstavat kunnossa, monella riittäisi ehkä enemmän ymmärrystä niille, joilla on hyvä syy tehdä asiat toisin.

Vierailija
2/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa +-70-vuotiaita?!? Ihme maailmanomistajia! On tässä tullut kierreltyä pienten paikkakuntien nähtävyyksiä ja tapahtumia. Usein siellä on pientä kesäkahvilaa tai lounastarjoilua ja kauppapalveluja hoitamassa  paikallisia nuoria. Tekevät taatusti, parhaansa ja varmasti tietävät mitä heidän kuuluu tehdä ja siksi onkin tosi inhottavaa, että nuo täti- ja setäihmiset asiakkaina käskyttää, huomauttelee inhottavasti ja puhuu asiattomasti.

Eräässäkin paikassa nuori oli yksin hoitamassa kassaa ja samalla huolehti lounaspisteen noutopöydästä, jossa oli hyvin simppelit tarjottavat. Siellä oli kaikkea, mikään ei ollut loppu, mutta mehukannut ei ollut aivan piripintaan täynnä ja eikä leipäkori kukkurallaan. Eikö sitten joku tätiseurue siinä alkanut huudella sille nuorelle ohjeita, että tyttö hei, tuo sitä ja tätä ja tee tätä ja tuota.

Tänään yhdessä kaupassa kahdesta kassasta vain toinen oli käytössä. Luulen, että koko myymälässä ei ollut kahta kassahenkilöä enempää paikalla ja toinen oli varmaan tauolla. Jonoa alkoi kertyä ja kassa eteni vähän hitaasti. Eikös joku harmaapäinen ukko alkanut natkuttaa hitaudesta ja henkilökunnan puutteesta. Eikä siinä nyt oltu paria minuuttia kauemmin vielä jonotettu, tuli samaan aikaan jonoon. Nuoret ihmiset sielläkin kassalla. Jotain siinä uhoili jonkun toisen ukon kanssa, että kun jättää täydet kärryt siihen ja lähtee, niin eiköhän ala henkilökuntaa tulla. Sanoin sitten lopulta, että eiköhän tässä jouda jokainen hetken jonottamaan. Niin kolahti herran arvolle, että läjäytti hetken päästä kassakapulan melkein mun sormille, kun olin vielä omia ostoksiani laittamassa hihnalle. 😂

Tuon ikäisillä monilla itsellään on teini-ikäisiä - parikymppisiä lapsenlapsia. Eikö yhtään tule mieleen, että siinä voisi olla se oma sukulaisnuori??? Miltä tuntuisi tietää, että joku puhuisi yhtä inhottavasti omalle lapsenlapselle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2020, jännä miten lyhyessä ajassa homma kääntynyt päälaelleen, ja nykyään useimmin se asiakaspalvelija on se aasi :D gen z päässyt mukaan työvoimaan

Vierailija
4/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se firma ei ole kunnossa, jos on vihaisia asiakkaita. Joku appelsiini on homeessa. Asiakas ei ole mikään tervehtimiskone. Miksi asiakaspalvelija haluaa hokea lisää vaan tervehdyksiä, niitä luulisi olevan koko ajan tiedossa, eikö osa asiakkaista sano sen.

Vierailija
5/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta Stockalla ja sitte irtisanoin itteni kun en vaan enää kestäny niitä kus-pääasiakkaita. Nyt on hyvä olla.

Vierailija
6/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se firma ei ole kunnossa, jos on vihaisia asiakkaita. Joku appelsiini on homeessa. Asiakas ei ole mikään tervehtimiskone. Miksi asiakaspalvelija haluaa hokea lisää vaan tervehdyksiä, niitä luulisi olevan koko ajan tiedossa, eikö osa asiakkaista sano sen.

Tässähän tämä tuli. Asiakaspalvelijalle hermostutaan jos firmaan menee hermot. Ei mitään henkilökohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se firma ei ole kunnossa, jos on vihaisia asiakkaita. Joku appelsiini on homeessa. Asiakas ei ole mikään tervehtimiskone. Miksi asiakaspalvelija haluaa hokea lisää vaan tervehdyksiä, niitä luulisi olevan koko ajan tiedossa, eikö osa asiakkaista sano sen.

Tässähän tämä tuli. Asiakaspalvelijalle hermostutaan jos firmaan menee hermot. Ei mitään henkilökohtaista.

Kokeneiden nahka tuon yleensä kestää ja osaavat ajatella, että en minä se törppö tässä ole, vaan tuo asiakas, joka ei iästään huolimatta ole vielä oppinut käyttäytymään. Nuoria kokemattomia käy sääliksi. Itse olin niinkin vanha kuin 25-vuotias ensimmäisessä asiakaspalvelija pestissä ja aikuisten ihmisten ilkeys tuli niin isona järkytyksenä, että näin ensimmäiset kuukaudet yöllä painajaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä