Olenko yliherkkä? Ystävän viestit ....
Minulla on raskas elämänjakso ja kerroin kaverilleni siitä. Hän tietää, että tämä kesä on minulle raskas ja olen tilanteestani ahdistunut. Olen pitänyt häntä hyvänä ystävänäni. Olemme tunteneet lapsuudesta lähtien. Hän lähettelee minulle tekstareita lomaltaan, useita päivässäkin, kuinka ihanaa on, kuinka uivat ja saunovat ja kuinka ihailevat auringonlaskua miehensä kanssa, kuinka grillaavat ja saunovat ja vielä kerran uivat romanttisesti kuutamossa ja kuinka ihanaa ja upeaa kaikki on. Olen hämmentynyt, koska en ikinä lähettelisi tällaisia viestejä ystävälle, jolla on hyvin rankkaa sillä hetkellä.
Vai ylireagoinko ahdistuksessani nyt?
Kommentit (14)
Jos sillä ei ole ketään muuta jolla hehkuttaa?
Jos se ajattelee että piristää sinua tai jotain....
Ainakin ajattelee sinua joka päivä...onhan se kiva jos edes joku muistaa ja laittaa viestiä.
Ehkä hän yrittää muistuttaa sinua elämän positiivisesta puolista ja ylipäätään koittaa viestitellään mahdollisimman paljon jotta tietäisit hänen ajattelevan sinua ja olevansa kanssasi rankkana hetkenäsi.
Ei tsemppaile eikä kysele minun kuulumisiani. Pelkkää hehkutusta lomasta ja tarkkoja kuvailuja veden välkehtimisestä ja aallon liplatuksesta. "Elämäni paras kesä!"
:(
Ap
Onko hänellä yleensä sun mielestä tilannetajua?
Voi olla et jotenkin ajattelee piristävänsä sua...tai sitten vaan on turkasen itsekeskeinen eikä ajattele yhtään sun tilannettasi.
Eikö kaverisi osaa hehkuttaa facebookissa? Olen ymmärtänyt, että se on tuollaista varten oikea areena.
Haluaisitko, että hän valehtelisi kuulumisistaan tai että hän ei kirjottaisi sinulle mitään? Ehkä hän luulee piristävänsä sua? Itsekin lähetän siskolleni reissukuulumisia, vaikka hän on masentunut. Olisiko siis parempi olla lähettämättä viestejä tai vain kysellä kuulumisia ja keskittyä huonoihin asioihin?
Suoraan sanoen olisi parempi olla kirjoittamatta mitään kuin tuollaista voi tätä upeaa lomaa ja kuumaa rantahiekkaa jalkojeni alla juttua. Ihan oikeasti näin ajattelen.
Ap
Jos tekee oikeesti noin tiukkaa niin laita ensi kerralla viestiä takasin: älä stana prkl enää mulle näitä hehkutus viestejä lähettele vaan anna minun olla omassa surkeudessani rauhassa...niih!
Ei taatusti enää häiritse sinua omalla normaalilla elämällään...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:35"]
Ei tsemppaile eikä kysele minun kuulumisiani. Pelkkää hehkutusta lomasta ja tarkkoja kuvailuja veden välkehtimisestä ja aallon liplatuksesta. "Elämäni paras kesä!"
:(
Ap
[/quote]
No hieman erikoista, jos ei kysy sinulta mitään, mutta tietää sinulla olevan rankkaa. Tulee mieleen, että kaverisi on todella ajattelematon eikä osaa asettua toisen asemaan tai sitten täynnä itseään. Ei sieltä lomalta varmaan tarvitsisi koko ajan raportoida miten meri kilmaltaa ja illallisella nautittu ihania drinkkejä tms.
Yritä jättää moisen tyypin viestit omaan arvoonsa, koska se ei todellakaan nyt ihan tajua miten toimia :)
Nyt en voi kuin kertoa omasta kokemuksestani - itselläni on ollut tapana laitella ihan muuten vaan kavereille viestiä, kun ajattelen heitä. Oli kyseessä hassu kömmähdys, iloinen asia tai muuta sellaista. Ja ihan vaan juurikin siksi, että kyseinen ihminen on minulla mielessäni, vaikkei viesti itsessään liittyisi suoraan kyseiseen henkilöön. Paljon on narinaa tullut, että miksi laitan TURHAAN tekstiviestiä, kun ei ole "varaa" aina vastailla. Ideanahan ei todellakaan ole, että minulle olisi pakko vastata, lähetän viestejä ihan siitä syystä että NIMENOMAAN OLEN AJATELLUT KYSEISTÄ IHMISTÄ. Tämä ei taida kaikille tulla mieleen. Välimatkat ovat kaikilla pitkät, eikä kaikkia tule nähtyä tarpeeksi usein, mutta edes tällä tavalla haluan pitää ystävät lähellä. Tosin harvemmin niitäkään viestejä enää lähettelee, kun vastaus on aina sama, "mitä turhaan viestittelet". Nyt taas kysellään, että mikä on kun ei kuulu mitään. (Puhelin toki toimii kahteenkin suuntaan, vai?)
Ehkäpä ystäväsi nimenomaan muistelee sinua ja siksi lähettää näitä mielestäsi ärsyttäviä viestejä. Ehkä hän itse ajattelee, ettei viitsi laittaa tyhjiltä kalskahtavia tsemppi-viestejä, tai ehkä ei tiedä, miten sinua parhaiten tsemppaisi. Voit kuitenkin lämmöllä ottaa nämä hehkutusviestitkin vastaan, sillä ainakin hän välittää sinusta niin, että haluaa jakaa asiat kanssasi, ehkä innostuisit hänen kanssaan? Ei niissä murheissa märehtiä kannata, vaikka raskaalta välillä tuntuu. Elämä on ylä- sekä alamäkeä.
Jotkut on vaan niin ajattelemattomia. Mulla on yksi tuttu joka lähettelee kans viestejä esimerkiksi terassilta, että olemme täällä ja meillä on ihanaa, mulle tulee niistä lähinnä sellainen olo, että onko siellä nyt niin ihanaa, kun pitää puhelinta räpeltää ja yrittää saada muita kadehtimaan....
Onko aiemmin lähetellyt samanlaisia viestejä samanlaisessa tahdissa?
Musta tuo on vähän hassua ja tahditonta jos olet avoimesti kertonut että nyt on vaikeaa. Mutta jos olet vain ohimennen sanonut vaikeasta elämäntilanteesta niin ehkä ystäväsi ei tajua. Voisit sanoa tahdikkaasti että sinulla on nyt meneillään sellainen kausi ettet välittäisi olla tekemisissä. Sano että otat yhteyttä myöhemmin.
Ja muille, että hyvän ystävän kanssa voi viestitellä päivittäinkin. Jos teillä ei sellaisia ole niin sitten hankkimaan.
Kai se kyselee niissä viesteissään myös, että miten sinulla menee? Jos vain kehuskelee noilla asioilla, miettisin missä on hänen tilannetajunsa ja empatiakykynsä. Tosin en kyllä laittaisi kaverille, jolla on rankkaa muuta kuin tsemppiviestejä, joissa lyhyestä kertoisin että ollut kiva loma tms. mutta en jauhaisi yksityiskohdilla.