Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vammaisen sikiön abortointi mielestäsi rodunjalostusta?

Vierailija
22.07.2013 |

Tällaiseenkin mielipiteeseen olen nimittäin törmännyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, niin kauan kun se on vapaaehtoista ja vanhemmat saavat päättää. Vanhemmathan sen lapsen joutuvat hoitamaan, kasvattamaan ja ottamaan kaiken vastuunkin hänestä.

Sitten se olisi jos abortti olisi pakollinen ja siitä päättäisi joku muu taho.

Vierailija
2/4 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut edes mieleen, olen ajatellut että jos jotkut vanhemmat aborttiin päätyvät saatuaan tietää lapsen olevan vammainen, he ehkä ajattelevat omaa jaksamistaan ja lapsen mahdollisuuksia pärjätä, enemmän kuin rodunjalostusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta se on rodunjalostusta jos sen päätöksen tekee muu kuin lasta odottava perhe, sanotaan vaikka että yhteiskunta pakkoabortoi jos sikiöllä on vamma. Vaikka perhe pitäisi lapsen, niin se ei ole mahdollisuus.

Jos itse päättää abortoinnista niin syy voi olla mikä vaan: taloudellinen syy, perheeseen ei voida lapsia saada enempää, lapsen vamma, äidin oma jaksaminen..

Itse ajattelen että vammaisen lapsen saaminen voi olla kallista, tarvitaanko erilainen talo, auto, voiko lapsi kouluttautua paikkakunnalla?

Vammaisen lapsen saaminen voi olla hyvin kuormittavakin asia. Vaikka vammainen lapsi onkin ihana kuten muutkin lapset, niin aina pitää muistaa lapsen erityiset tarpeet. Minusta on väärin jos jokainen ei voisi itse pohtia jaksaako kasvattaa vammaista lasta, sillä terveitäkin sikiöitä abortoidaan. Mitä siinä jalostetaan?

Vierailija
4/4 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset lisääntyvät itse sen verran harvoin, että mitään rotua jalostavaa vaikutusta ei käytänössä ole. Abortointi esimerkiksi tyhmyyden, mielenterveysongelman tai perinnöllisen sairauden vuoksi voisi periaatteessa olla tällaista, mutta sittenkin minusta päämotivaation pitäisi olla rotuhygieninen ja toiminnan systemaattista, jotta voisi puhua rodunjalostuksesta. Ei yksittäisen perheen päätöksillä ole mitään merkitystä suomalaiseen geeniperimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme