Kertokaapas mitä ihmeen väliä sillä on sijaitseeko lähin Amazon Ruotsissa vai Saksassa vai Suomessa?
Kun tavara tulee tälläkin hetkellä Saksasta tänne halvemmalla kuin mitä Posti toisi Suomen sisällä, joten mitä ihmeen väliä sillä on, missä se VERKKOkauppa sijaitsee ? Tarkoitan siis kun tämä on ollut isokin uutinen, että Amazon tulee Ruotsiin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa Suomesta s:tanan pummit.
Kannatan suomalaisia yrityksiä aina kun voin, mutta jos jokin tarvitsemani tuote maksaa suomalaisessa marketissa 30 euroa ja saan sen Amazonilta kympillä, ostan sen kyllä jälkimmäisestä juuri siksi, että en ole pummi ja minulla on näin ollen vain rajalliset rahamäärät käytettävissä, eikä kukaan anna avustusta arkielämän hankintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisinkin mutta tuotteita joita haluan ei myydä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sinänsä koska suomiposti lisää viikon vähintään kuljetusaikaan ja hukkaa noin 10% paketeista.
Joskus brittiamazonista kirjoja tilatessa ärsytti kun kirja oli suomen rajalla 2 päivässä ja sitten se makasi viikon jossain turun lähellä postin pakettienmakuutusvarastossa. Kunnes se lähti liikkeelle ja helsinkiin se saapui parissa päivässä.
Veikkaan että amazon käyttää muita kuljetusfirmoja.
Aina kun olen tilannut amazonista niin muistaakseni dhl tai ups on kuljettanut paketin ovelleni. Posti ei onneksi niitä kuljettanut kuten aluksi pelkäsin.
Mulle tulee Postin kautta ihan kotiovelle. Justiin tuli viesti, että toimittavat tuotteen parin päivän sisällä. Ainoa kerta tuli DHL.n kautta, kun tilasin pikana. Tämä siis Saksan Amazonin kautta.
Minä olen tilannut brittien ja yhdysvaltojen Amazonien kautta, riippuu siis näköjään mistä tilaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan suomalaisia yrityksiä aina kun voin, mutta jos jokin tarvitsemani tuote maksaa suomalaisessa marketissa 30 euroa ja saan sen Amazonilta kympillä, ostan sen kyllä jälkimmäisestä juuri siksi, että en ole pummi ja minulla on näin ollen vain rajalliset rahamäärät käytettävissä, eikä kukaan anna avustusta arkielämän hankintoihin.
Valintojen maailma. Kyllä minäkin ajan Ferrarilla aina kun voin.
En siis koskaan aja Ferrarilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla edellä onkin todettu että Suomesta ei välttämättä saa kaikkia tuotteita tai ovat reilusti kalliimpia, lisäksi Postin kuljetus on usein kallis/hidas/epävarma. Kerrotko miksi tätä on pitäisi tukea?
Olen käyttänyt pitkään Saksan Amazonia. Harmi, että Ruotsin Amazoniin ei saa vaihdettua asiointikieltä ja valuuttaa. Ei kiinnosta laskea joka kruunuhinnasta, että mitähän tuokin on euroina. Kivikautista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi Suomen Amazon, kamat tulee kuitenkin varastolle jostain kehitysmaista ja pistetään pakettiin suurelta osin maahanmuuttajataustaisen jengin voimin. Samalla rikas jenkki nauraa matkalla pankkiin.
Eli suomalaista suosimalla pitäisi olla koko roska aidosti Suomen taloutta hyödyttävää. Moni Suomi-firmakin teettää krääsänsä ulkomailla. Kotimaahan jää varastohepun pienestä palkastaan maksama tulovero.
Eikö se Saksan Amazon ole suomalaisille parempi kuin Ruotsin kun saksalaisilla on sama valuutta kuin meillä?