Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi himskatti tota puoli vuotiasta :( Apuja? Vinkkejä?

Vierailija
31.07.2008 |

Kun se ei mene nukkumaan kuin kamalan huudon kanssa. Niin päiväunille kuin yöunille.

Ollaan kokeiltu todella väsyneenä, virkeänä, jotain siitä väliltä. Ollaan yritetty nukuttaa liikkuviin vaunuihin, paikallaan oleviin vaunuihin. Unipussia, tiukkaa peittoa, ilman peittoa.

Tietyt rutiinit, kunnolla iltasafkaa, rintaa, mutta ei. Menee jo ihan oikeasti hermot kun yksi vain huutaa ja huutaa, ennenkuin nukahtaa. Ja naapurit soittaa kohta lastensuojeluun kun yksi vain rääkyy. Ja näin on ollut melkein aina, joten mistään uuden oppimisesta tai sairaudesta ei ole kyse. Olen jotenkin ajatellut että aika toisi helpotusta mutta ei.

Ainut mikä on, hän ei hyväksy tuttia. Ei niin millään. Olen jopa kastanut tuttia sokeriveteen saadakseni tutin maistumaan paremmalta. Edelliset lapset siis aina hyväksyneet tutin, ja sillä nukahtaminen on ollut helppoa.

En olisi uskonut että neljännen lapsen kanssa joutuu vielä näin hakkaamaan päätään seinään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaiästä asti huutamalla mennyt nukkumaan. Ei tosiaan tiedetä mikä vaivaa, kaikki keinot ollaan yritetty. Ja tuttia ei myöskään ole huolinut koskaan.. Mihinkään sitä ei kuitenkaan satu, osaa jo puhua sen verran että kertoisi kyllä jos sattuisi..

Nyt ehkä vähän rauhottunut, reilu 1½ vuotias nyt.

Mä olen vaan sen ajatellut että johtuu ihan temperamentista ja muutenkin luonteesta. Ensimmäinen ja nyt tämä kolmas ovat ihan eri planeetalta, nukahtaa kiltisti ilman huutoja ja aina ovat olleet sellaisia..

Neuvolassa ollaan asiasta puhuttu, mutta eipä osanneet muuta sanoa kun että aika auttaa.. niin, no ehkä sitten joskus.. toivotaan niin

Vierailija
2/5 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli samanlainen, huusi ja raivosia. Iltaisin (öisin...) saattoi mennä kuusikin tuntia, että nukahti. Nykysin (kohta 3v) nukkuu jo ihan kelpo unia, ja niin mua aina lohduteltiinkin, että "kyllä se kasvaessaan oppii nukkumaan". Kamalia aikoja, enkä aio koskaan ottaa riskiä, että saisin toisen samanlaisen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen kamalan huojentunut että sä olet kastanut sitä tuttia sokeriveteen. Mä nimittäin kastoin tuon kolmannen lapsen tutin tässä yksi ilta suoraan sokeripurkkiin. Mutta se oppi syömään sitä! Mä jouduin kyllä ostamaan 4kk ikäiselle sen isomman tutin koska sitä pientä ei suostunut syömään. Ja ostin luonnonkumisen niin johan kelpaa. Ainankin sokerikuorrutuksella..

Vierailija
4/5 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sairaus, jonka vuoksi esim. makuullaolo tuntuu vaikealta.

Ja näin on ollut melkein aina, joten mistään uuden oppimisesta tai sairaudesta ei ole kyse.

.

Vierailija
5/5 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sairaus, jonka vuoksi esim. makuullaolo tuntuu vaikealta.

Ja näin on ollut melkein aina, joten mistään uuden oppimisesta tai sairaudesta ei ole kyse.

.

Meillä puolivuotias huusi kuukauden, ennen kuin kukaan älysi epäillä korvia. Sen jälkeen mentiin kyllä suorinta tietä lääkäriin, kun yöhuudot alkoi - ja aina syynä korvat.