Peräaukon haavauma -> leikkaus -> synnytys?
Hieman vaikea pistää tuohon otsikkoon sitä, mitä tässä olen pohtinut, mutta homman nimi on siis tämä:
Sain synnytyksen jälkeen peräaukon haavauman, jonka kanssa olen taistellut kohta neljä kuukautta ja jos tämä ei nyt millään muulla kuin sillä leikkauksella tule paranemaan, niin onko mahdollista, että haavauma kuitenki tulisi takaisin jos (ja toivottavasti) synnytän uudelleen?
Olisi siis mukava kuulla, että onko joku käynyt tuossa leikkauksessa ja sen jälkeen synnyttänyt?
Toivottavasti saisin vastauksia!
Kommentit (10)
Tuohon en osaa vastata, mutta mä taistelin lähes vuoden oman haavaumani kanssa, kunnes se parani.
Kunhan kerroin
Mulla leikattiin fisteli peräaukon vierestä. Sulkijalihas 1/4 vaurioitunut. Ei vaikutusta synnytykseen, eikä jälkeenpäinkään (lisä)ongelmia. Kätilölle sanoin synnytksessä, että epparia vaan, jos näyttää olevan tarpeen, ettei vaan peräaukko enempää vaurioidu.
Mulla parani myös ilman leikkausta n puolen vuoden jälkeen. Rasvailua sillä lääkevoiteella (säännöllisesti, älä lipsu!) ja ummetusta vastaan jotain levolacia tms. Lisäksi tietenkin terveellinen ruokavalio: paljon kuituja yms.
Pirullinen vaiva!
Kunnon perspanot kun haava kunnossa.
häh, meinaat ehdoin tahdoin vielä uudestaan saada pypyn hajalle?!?
Mitä siinä leikkauksessa tehtäisiin? katkastaisiinko oha sulkijalihasta?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:08"]
[/quote]
siis osa
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:08"]
[/quote]
siis osa
[/quote]
No näin minä olen ymmärtänyt.
- Aloittaja
Vielä kerran kysyn jos jollain olisi jotain hyödyllistä asiaa??
-Ap