Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v täyttävä poika tekee minusta oikeasti hullun, miten tätä kestää???

Vierailija
21.07.2013 |

Tätä murrosikää???!

Esimerkki tältä illalta; jättävät Aku Ankka-kansionsa ja isänsä 35v vanhat pokkarit päivittäin levälleen minne sattuu ja kun sanoin mm tuosta vuosikymmeniä vanhojen pokkareiden kohtelusta ja oikealle paikalleen viemisestä (niille vanhoille on oma hyllynsä) niin jätkä rupeaa vaatimaan "perusteluja" ja selityksiä että miksi muka ja mitä väliä sillä on onko ne uusien seassa vai missä jne.

Sanoin että on sillä väliä, ne on heikommassa kunnossa ja muutenkin niille on hyvä olla oma paikkansa, jätkä vaan toisti 3x tuota perustelu-mantraansa ja vielä virne naamalla.

Lienee turha sanoa, että minulla kilahti.

Tuntuu etten selviä tästä ajasta kunnes ovat aikuisia, oikeasti:´(

Juu ja tiedän että isompaakin todnäk tulossa ja plaaplaa mutta valitanpa silti nyt tästä kun niin paska olo. Samaa vääntöä about kaikesta, peliajoista ja kaikesta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti nyt ketä niissä tilanteissa oikeasti vääntää ja nurisee, ketä niitä tilanneita aiheuttaa..hmm onko pakko olla niin tiukkapiponen?  -vastaajana aikuinen-

Vierailija
2/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole tiukkapipoista se että "vaatii" tämän ikäiseltä omien tavaroidensa paikalleenviemisen kykyä. On mulla muutenkin tässä taloudessa tekemistä että vielä keräilisin isojen penskojen lukemisia ja tavaroita aina omille paikoilleen.

ap

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:05"]

No mieti nyt ketä niissä tilanteissa oikeasti vääntää ja nurisee, ketä niitä tilanneita aiheuttaa..hmm onko pakko olla niin tiukkapiponen?  -vastaajana aikuinen-

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kuulostaa niin tutulta...Tiedän just mitä tarkoitat.

Meillä mennään myös samaa rataa: "Voisitsä perustella jotenkin, miks mun TÄYTYY mennä harrastukseen vapaa-ajallani? Eiks mulla oo enää oikeutta edes vapaa-aikaan??!!!.." (Haluaisi mieluummin roikkua netissä kuin vääntäytyä kerran viikossa liikuntaharrastukseen).

Vierailija
4/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:05"]

[/quote]

No kyllä se on vähän pakko olla välillä tiukkapipoinen ja vaatia jälkikasvultaan asioita. Valitettavasti kaikki "aikuiset" eivät ole samaa mieltä :/

Vierailija
5/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen (kunnes tuli lapsia) inhonnut syvästi perustelua "koska minä sanon niin", mutta onpa tullut itse tuota käytettyä vähän vastaavissa tilanteissa, kun lapsi kyllä tietää miksi jokin asia pitäisi tehdä. Perustelujen vaatiminen on vain rajojen (lähinnä äidin sietokyvyn rajojen) testausta, jos syyt on jo kymmenen kertaa käyty läpi.

Ehkä olen sitten tiukkapipoinen, kun en suostu antamaan periksi jos olen jotain käskenyt tekemään. Jos käskyt ovat neuvottelukysymys, auktoriteetti murenee joka kerta kun antaa periksi. Meillä ei edes ole mitenkään tiukat säännöt, mutta kun minä käsken, käskyä noudatetaan. Jos pyydän jotain, silloin on neuvotteluvaraa.

Vierailija
6/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11-vuotiaan veljeni huoltaja. Äitimme kuoli puoli vuotta sitten ja hän asuu nyt perheessäni. Veljeni on aina ollut kiltti eikä juuri ole tarvinnut kättä hänen kanssaan vääntää. Viime aikoina olen kuitenki joutunut useasti sanomaan pelaamisesta, jälkien korjaamisesta sekä nukkumaan menosta. Aluksi luulin, että tämä johtuisi ikävästä ja surusta mutta uskon tämän olevan murrosiän alkua. Vaikka pojilla murrosikä alkaakin myöhemmin kuin työillä, niin uskon veljeni käytöksen johtuvan alkalkavasta teini-iästä. Tämä vain tuntuu miin hullilta kun veljeni on aina totellut mitä sanotaan eikä ole tarvinnut kiistellä. 

Työssäni olen päivittäin tekemisissä lasten kanssa joilla on kova uhmaikä ja kättä väännetään jatkuvasti. Uskon, että jos lapsellasi on lapsuus sujunut suht mallikkaasti ilman konfliktejä ja uhmaa niin eiköhän teini-ikäkin:) paljon tsemppiä sinne ja rautaisia hermoja:)

Vierailija
7/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisit enemmän huumorilla kuin käskyttämisellä. Lapsesi selvästikin ottaa huumorilla. Sano seuraavan kerran, että ne isin ja äitin ikäset akikset omaan hyllyynsä ku ne ei kestä kaikkee ja ne tuoreet omaansa ;)

Vierailija
8/8 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva nuoriso rikollinen on jälkipolvesta kasvamassa !!! omani kasvatan  kurilla j. ikinä ei lapsien kanssa ole ollut ongelmia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi