Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!

Vierailija
05.08.2020 |

Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.

Kommentit (1202)

Vierailija
521/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni. Esim retinolivpidetta suositteli käytettävåksi harvemmin.

Vierailija
522/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas (luonnonkosmetiikan) kasvovesi. Iho-ongelmia voi ilmetä keski-iässä ihon kuivumisen, veltostumisen ja ryppyjen lisäksi muitakin. Itselle tuli pieniä finnejä, käytin niihin alkoholia sisältävää kasvovettä ja ne hävisivät pikkuhiljaa.

Hoitava alkoholiton kasvovesi kosteuttaa ihoa ja on erinomainen emulgaattori kasvovoiteille. Liian rasvaisia voiteita kannattaa välttää - imeytyvyys on kaiken a ja o.

Rasvainen iho ei rypisty. Ainakin yöksi kannattaa laittaa voidetta tai öljyä, joka ei täysin imeydy.

Kaikki lähtee sisältä. Vaikka kuinka voitelisit naamaasi rasvoja ja öljyjä, ne tehoavat kunnolla vain jos olet muistanut nauttia tarpeeksi raikasta lähdevettä. Muistakaahan tämä arvon leidit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 vuotias ja ihoni on ohut ja pintakuiva.

Olen huomannut seuraavaa:

Pieniä uurteita on tullut silmien ympärille, mutta nämä ei haittaa.

Sibeliusryppy ilmestyi, sillä siristelen herkkiä silmiäni usein. Koska tämän rypyn syy on lihas, otin botoxia. Ongelmaa ei enää ole.

Mutta suurin ongelma on/oli samea ja veltto iho. Posket valuu! Olen hoikka, en ole laihduttanut tms. Ihon sameuteen auttoi, kun aloin ulkoilemaan ja velttouteen auttoi vähän se, että aloin juomaan vettä. Mutta edelleen velttous on ongelma. Minulla on alkanut esivaihdevuodet, joten suurin syy on hormonit. Gynekologi totesikin, että hän näkee heti potilaan ihosta, onko hormonivajetta.

En kuitenkaan haluaisi aloittaa syömään hormoneja niiden riskien vuoksi.

Joten! Mesolangat! Onko näistä apua velttoihin poskiin?

Hormonikorvaushoidolla syöt ainetta, jota elimistösi hetki sitten tuotti aivan normaalisti. Estrogeenivaje vaikuttaa elimistöösi hyvin moneen asiaan negatiivisesti, joten mietipä vielä kerran ovatko syyt kieltäytyä hormonihoidosta sinulla tarkkaan selvillä. Netistä löytyy ohjekirjasia ja gynekologisi kertoo mielellään lisää.

Hormonihoito tietyissä tapauksissa voi lisätä aavistuksen verran rintasyöpäriskiä, mutta sillä on positiivisia vaikutuksia  moneen muuhun asiaan kuten sydänterveyteen. Tietenkin on sairauksia jotka voivat vaikuttaa siihen mitä valmistetta voi käyttää ja riskit ovat isommat.

En itse suosittele hormonikorvaushoitoa. Minulla todettiin rintasyöpä 3 vuotta hoidon aloittamisen jälkeen. Riskeistä puhuttiin hyvin vähän silloin kun hormonikorvaus aloitettiin. Vaihdevuosioireet helpottivat, mutta jos pitää valita kuumien aaltojen ja rintasyövän välillä, niin kukaan ei rintasyöpää valitse.

MInä taas suosittelisin, vaikka itsellänikin todettiin rintasyöpä - yli 10 vuoden hormonikorvaushoidon jälkeen. Vaikka nyt olen käynyt syövän läpi, tekisin saman ratkaisun edelleen eli ottaisin hormonit. Alun perinkin otin ne täysin tietoisena pienestä riskistä.

Rintasyöpä ei ole yksi sairaus, ja toki näkemykseen vaikuttaa se, millaisen syövän sai ja mitä on joutunut kokemaan. Eli näkemyksiä voi olla ja on monia, ja kaikkiin  näkemyksiin tietenkin on oikeus.

Rintasyöpä on monitekijäinen sairaus, ja yhtä ainoata syytä siihen ei ole.

Sori, ei oikein kuulosta syöpäpotilaalta. Kaikki tuntemani syövän kokeneet haluavat laskea karsinogeenit minimiin ja poistaa kokonaan.

Estrogeeni ei ole karsinogeeni.

HRT on.

Alkoholi on yhtä lailla. Kumma kyllä, siitä ei vaahdota niinkuin HRT:stä, miksi? 

Vierailija
524/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sibeliusryppy ilmestyi, sillä siristelen herkkiä silmiäni usein. Koska tämän rypyn syy on lihas, otin botoxia. Ongelmaa ei enää ole.

Mutta suurin ongelma on/oli samea ja veltto iho. Posket valuu! Olen hoikka, en ole laihduttanut tms. Ihon sameuteen auttoi, kun aloin ulkoilemaan ja velttouteen auttoi vähän se, että aloin juomaan vettä. Mutta edelleen velttous on ongelma. Minulla on alkanut esivaihdevuodet, joten suurin syy on hormonit. Gynekologi totesikin, että hän näkee heti potilaan ihosta, onko hormonivajetta.

Hormonikorvaushoidolla syöt ainetta, jota elimistösi hetki sitten tuotti aivan normaalisti. Estrogeenivaje vaikuttaa elimistöösi hyvin moneen asiaan negatiivisesti, joten mietipä vielä kerran ovatko syyt kieltäytyä hormonihoidosta sinulla tarkkaan selvillä. Netistä löytyy ohjekirjasia ja gynekologisi kertoo mielellään lisää.

Hormonihoito tietyissä tapauksissa voi lisätä aavistuksen verran rintasyöpäriskiä, mutta sillä on positiivisia vaikutuksia  moneen muuhun asiaan kuten sydänterveyteen. Tietenkin on sairauksia jotka voivat vaikuttaa siihen mitä valmistetta voi käyttää ja riskit ovat isommat.

En itse suosittele hormonikorvaushoitoa. Minulla todettiin rintasyöpä 3 vuotta hoidon aloittamisen jälkeen. Riskeistä puhuttiin hyvin vähän silloin kun hormonikorvaus aloitettiin. Vaihdevuosioireet helpottivat, mutta jos pitää valita kuumien aaltojen ja rintasyövän välillä, niin kukaan ei rintasyöpää valitse.

Ikävä juttu ja olen pahoillani, mutta tilastojen mukaan syöpäriski on todella pieni. Tuhatta naista kohden muutama enemmän saa rintasyövän. On muuten todella yleinen naisten syöpä muutnkin, joten olisit voinut muutenkin sen saada.

Mä aion todellakin ottaa hormonikorvaushoitoa jos vaihdevuodet ovat hankalat. Oon niin kärsinyt PMS-oireista, kuukautiskivuista, aknesta yms että josko elämän ehtoopuoli sujuisi helpommin :-D 

Minä myös. Muuten, kai tiedätte, että alkoholin käyttö, ylipaino ja liikkumattomuus ovat myös huomattavia rintasyövän riskitekijöitä, joihin voi itse vaikuttaa. 

Vierailija
525/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko mesolangat oikeasti? Miksi plastiikkakirurgit eivät niitä tarjoa jos toimisivat?

Kyllä ne usein niitä tarjoaakin, siihen vaan ei tarvita kirurgia niitä laittamaan, hoidon tekee hoitaja. Kyllä ne toimii, riippuu tietenkin kasvoista kuinka hyvin.

Vierailija
526/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras antiage voide on auringonsuojavoide,  sk 50 maaliskuusta syyskuulle. Ja tietenkin auringon välttely.

Käytä aina auringossa lippalakkia ja kaulahuivia! Osta iso valkoinen huivi tai valkoinen kauluksellinen paitapusero, jota käytät aina helteellä auringossa!

Kannattaa myös opetella nukkumaan selällään välttyäkseen silmäpusseilta. Ja todellakin, ei edes tuntia kyljellään, vaan kokoyö selällään.

Botox otsaan, jos on alle 40v. Vanhempana ei välttämättä enää toimi toivotulla tavalla. Kotibotoxina  toimii myös silikoninen suojus yön yli otsalla, jolloin otsa on aamulla rypytön. Opettele myös peilin edessä, miten ollaan ilmeilemättä otsalla.

Kasvojumppa päivittäiseksi tavaksi.

Yläluomileikkaus on halpa, ja vie iästä kättelyssä yli kymmenen vuotta.

En ole nähnyt juuri yhtään hyvää yläluomileikkausta, menee hienot silmät pilalle eikä mielestäni nuoremmat pätkän vertaa. Hyacinthin näyttelijä Pokka Pitää sarjasta, siis Patricia Routledge, on leikkauttanut ilmeikkäät silmänsä lähes tunnistamattomiksi.

Samaten Botox on hermomyrkky, elimistö joutuu turhaan käsittelemään senkin toksiinin.

Aurinkosuojaa lierihatun ja huivin muodossa voin suositella, mutta ei huivin värin tarvitse olla valkoinen.

Aurinkokin kannattaa ottaa vähäsen.

Itselläni yläluomet leikattu ja ainoa mitä kadun on se etten mennyt leikkaukseen jo ajat sitten!

Minä olen nähnyt ainoastaan upeita tuloksia, tässä yksi:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/18/silmien-ylaluomileikkaus-laaje…

Todistit pointtini juuri. Esteettisestä ja nuoruusnäkökulmasta ei mielestäni ole mitään eroa näillä. Henkilön oma subjektiivinen kokemus on varmasti eri asia. Nätti nainen molemmissa.

Kuvat on myös manipulatiivisesti aseteltu niin että vasemmassa kuvassa korvissa on liian isot helmikorvakorut, jotka roikkuvat. Oikeassa taas ei-roikkuvat helmet. Samaten silmien alukset meikattu tasaisiksi, hiukset föönätty juuresta, huulipunaa ym lisätty.

Vanhemmiten korostuu oma persoona, mitä sieltä silmistä näkyy. Sielun syvyyttä, huumoria, älyä, lempeyttä vai ilmettä, epävarmuutta, ylimielisyyttä? Oletko kehittynyt ihmisenä, onko sinun seurassa mukava olla?

Älkää tytöt uskotko kaikkea mitä markkinoijat yrittää uskotella.

For attractive lips, speak words of kindness.

For lovely eyes, seek out the good in people.

Audrey Hepburn

MInusta ero on todellinen ja erittäin suuri.

Vierailija
527/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu ja olen pahoillani, mutta tilastojen mukaan syöpäriski on todella pieni. Tuhatta naista kohden muutama enemmän saa rintasyövän. On muuten todella yleinen naisten syöpä muutnkin, joten olisit voinut muutenkin sen saada.

Mä aion todellakin ottaa hormonikorvaushoitoa jos vaihdevuodet ovat hankalat. Oon niin kärsinyt PMS-oireista, kuukautiskivuista, aknesta yms että josko elämän ehtoopuoli sujuisi helpommin :-D 

Minä myös. Muuten, kai tiedätte, että alkoholin käyttö, ylipaino ja liikkumattomuus ovat myös huomattavia rintasyövän riskitekijöitä, joihin voi itse vaikuttaa. 

Olen se, joka edelleen ottaisi hormonikorvaushoidon, vaikka sairastuin rintasyöpään. En kirjoittanut, että käytän hoitoa edelleen.

Nimenomaan näin! Alkoholi, ylipaino, liikkumattomuus, huono ruokavalio: rasvaa ja punaista lihaa, vähän kasviksia, sokeria. Ylipäätään uusimpien tutkimustulosten mukaan sarkopenia eli lihaksettomuus - ei kannattaisi olla laihakaan läski. Aikaisin alkaneet kuukautiset eikä synnytyksiä.

Kuten kirjoitin, rintasyöpä on monta erilaista sairautta ja monitekijäinen. On sairastuneita, joilla ei ole yhtään riskitekijää ja sellaisia, joilla on kaikki, mutta eivät sairastu. Sattuman sanelema juttu.

Lisäksi yleisin riskitekijä on se, että on NAINEN. Se yhdistää niitä viittatuhatta naista, jotka vuosittain sairastuvat. MIehistä Suomessa sairastuu vain 20-30 vuodessa.

Naisen elämä voi vaihdevuosissa olla niin raskasta, että ei kykenisi käymään työssä. ilman hormonikorvausta. Itselläni ei ollut kauhean kovat oireet mutta valintani oli aivan selvä. MInusta ei myöskään ole järkeä alkaa katua valinojaan ja jossitella. Lisäksi jokaisella on oma kokemuksensa ja ajatuksensa rintasyövästä. Haluan myös tuoda esiin sellaista ajattelua, että ajoissa löydetty rintasyöpä ei ole välttämättä mikään kohtalonisku tai jotain hemmetin kamalaa. Ei minulla ainakaan - ja etenkin verrattuna muihin elämäni kokemuksiin.

Enkä ole empatiaton: joillekin se voi olla hyvin raskasta. Elämäntilanteesta, taudin laadusta ja hoidosta sekä omasta resilienssistä riippuen kokemukset voivat olla täysin omanlaisiaan. Voi olla niin hyvä onni, että ei joudu olemaan päivääkään sairauslomalla, eikä ole yhtenäkään päivänä kipeä.

Vierailija
528/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giorgio Armanin ihonhoitotuotteet ovat pitäneet ihoni erinomaisessa kunnossa. Saa Stoccalta. Toimii minusta paremmin kuin mikään toinen selektiivinen merkki. Jätin koronan myötä käyttämättä 2kk ja siirryin apteekin perusvoiteisiin, kylläpä ne iänmerkit näkyivät nopeasti.

Vierailija
529/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giorgio Armanin ihonhoitotuotteet ovat pitäneet ihoni erinomaisessa kunnossa. Saa Stoccalta. Toimii minusta paremmin kuin mikään toinen selektiivinen merkki. Jätin koronan myötä käyttämättä 2kk ja siirryin apteekin perusvoiteisiin, kylläpä ne iänmerkit näkyivät nopeasti.

No toihan todistaa, että ne tuotteet vain saavat ihon näyttämään hyvältä, mutta todellista vaikutusta ei ole ollut. Kyllä ihon saa hetkellisesti "kiristettyä" kosmetiikalla ja huokoset piiloon ja ryppyjä pumpattua näkymättömiin, mutta vaikutus loppuu sillä sekunnilla kun peset ne aineet naamasta pois. 

Vierailija
530/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio, terveellisiä rasvoja. Lisäravinteita: e-epa, karnosiini, oluthiiva, d- ja c-vitamiinit.

t. rypytön 49-vuotias (no, jos hymyilen, niin muutamia aivan pieniä voi läheltä havaita :))

Vierailija
531/1202 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käytössä:

Ordinaryn Retinol -tuotteet, ihan parhaita

Ordinaryn happokuorinnat (nyt mantelihappo)

Vältän aurinkoa kasvoille (hattu, aurinkolasit, varjo) ihan aina ja käytän kunnolla suojakerrointa + meikkiä

Botox... näin 43v kypsässä iässä aivan loistavaa, silmien ulkonurkkaan ja sibeliusryppyyn. Nuorensi 5v vähintään

Yritin ostaa granactive 5% seerumia, niin aivan joka paikasta loppu. :(

Yksi vinkki, ihoa virkistävä kasvovesi on tavallinen kamomillatee. Olen huomannut, että luomu on parasta ja saa olla aika vahva infuusio. Säilyy jääkaapissa päivän pari. 

Retinoli ja retinoidi on eri aineita. Kumpiakin saa kyllä ordinarylta.

Vierailija
532/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käytössä:

Ordinaryn Retinol -tuotteet, ihan parhaita

Ordinaryn happokuorinnat (nyt mantelihappo)

Vältän aurinkoa kasvoille (hattu, aurinkolasit, varjo) ihan aina ja käytän kunnolla suojakerrointa + meikkiä

Botox... näin 43v kypsässä iässä aivan loistavaa, silmien ulkonurkkaan ja sibeliusryppyyn. Nuorensi 5v vähintään

Yksi vinkki, ihoa virkistävä kasvovesi on tavallinen kamomillatee. Olen huomannut, että luomu on parasta ja saa olla aika vahva infuusio. Säilyy jääkaapissa päivän pari. 

Tälle peukku. Kamomillateestä saa ihanan kasvoveden, voi toki käyttää myös muita luonnon antimia (kehäkukka, nokkonen, siankärsämö jne.). Lisään joukkoon C-vitamiinijauhetta ja E-vitamiinitippoja. Vesi säilyy jääkaapissa noin kaksi viikkoa, jonka jälkeen voikin valmistaa uuden satsin. 

Vierailija
533/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta opetella hieman hymyilemään. Lapset on sanonut, että näytän usein vihaiselta vaikken ole vihainen :) Varmaan ikä tekee tämän efektin. Olen 45 -vuotias eikä sibeliusrypystä ole vielä tietoakaan. Ottakaa itsestänne "passikuva" niin saatatte nähdä tämän äkäisyyden, mistä kerron:)

Vierailija
534/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toihan todistaa, että ne tuotteet vain saavat ihon näyttämään hyvältä, mutta todellista vaikutusta ei ole ollut. Kyllä ihon saa hetkellisesti "kiristettyä" kosmetiikalla ja huokoset piiloon ja ryppyjä pumpattua näkymättömiin, mutta vaikutus loppuu sillä sekunnilla kun peset ne aineet naamasta pois. 

Näinhän se on, mutta eihän meistä kukaan väitäkään, että ryppyvoiteet poistaisivat rypyt pysyvästi. Voiteiden lisäarvo tulee siitä, että ne vähentävät ryppyjä ko päivän ajaksi. Ja siitä me olemme valmiita maksamaan.

Ohis

Vierailija
535/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäsempä tässä. Onko kellään kokemusta kasvoja kohottavista esteettisistä toimenpiteistä? Lankakohotuksesta esim? Tai mikä nyt olisikaan paras ratkaisu roikkuviin poskiin :D juonteet ei niinkään häiritse.

HIFU-Ultralift hyvä veitsetön kasvojenkohotus, samoin ihan ne tavan ultrakasvohoidot mitä saa miltei joka kosmetologilta. Hyaluronia sisältävät tehotipat, ampullit ja kasvovoiteet. Painon pudotus ja pitäminen ruokavaliolla eli ravitsemusneuvojan pakeille ja sopivasti kivaa liikuntaa ja ulkoilua. Cambridge-ohjelmasta olen saanut nopeassa painon pudotuksessa, turvotuksessa ja painonhallinnassa paljon hyvää. Heidän ravitsemusneuvontansa toimii ainakin minulla. 

Vierailija
536/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v

42vuotiaana botoxia sibeliusryppyyn plus mesolangat.

Estee Lauderin seerumi plus silmänympärysvoide, YSL silmänympärysseerumi, guasharulla, paljon vettä juotavaksi, Bellavitaa yöksi, kevyttä kasvojumppaa kun ajan autolla paljon. Sensain ihonoitosarja, mut kallis, aina ei varaa.

Vierailija
537/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei pidä paikkaansa. Jos hoitaa ihoaan vuosikymmenet niin taatusti on paremmassa kunnossa kuin hoitamattomana. Jos jättääkin äkillisesti hoitamatta niin lähtötilanne on parempi joka tapauksessa.

Olen viisikymppinen ja ainoat rypyt on muutama ohut ryppy silmäkulmissa ja ehkä vähän poikittaisuurretta kaulassa. Ihoni on hyvin ohut ja näyttäisin varmaan rusinalta jos ainoa hoitokeino olisi hymy ja iloinen mieli ja muu höpinä. Riittävä uni kyllä vaikuttaa.

Vierailija
538/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei pidä paikkaansa. Jos hoitaa ihoaan vuosikymmenet niin taatusti on paremmassa kunnossa kuin hoitamattomana. Jos jättääkin äkillisesti hoitamatta niin lähtötilanne on parempi joka tapauksessa.

Olen viisikymppinen ja ainoat rypyt on muutama ohut ryppy silmäkulmissa ja ehkä vähän poikittaisuurretta kaulassa. Ihoni on hyvin ohut ja näyttäisin varmaan rusinalta jos ainoa hoitokeino olisi hymy ja iloinen mieli ja muu höpinä. Riittävä uni kyllä vaikuttaa.

Giorgio Armanin tuotteet on juuri sitä perustavaraa, ylihinnoiteltuna. Varmasti hyviä niille keiden iholle sattuu sopimaan, mutta halvemmalla saa vastaavia ja parempia. https://www.beautypedia.com/brand/giorgio-armani/?brand_group%5B0%5D=gi…

Vierailija
539/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että Armanin tuotteissa on ainesosalistan etupäässä silikoni (dimethicone) joka jättää ihon pinnan sileäksi ja suojaakin ihoa, mutta muuta vaikutusta sillä ei ole. Joku silikonipitoinen halpisvoide vaikuttaisi samoin.

Vierailija
540/1202 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Giorgio Armanin tuotteet on juuri sitä perustavaraa, ylihinnoiteltuna. Varmasti hyviä niille keiden iholle sattuu sopimaan, mutta halvemmalla saa vastaavia ja parempia. https://www.beautypedia.com/brand/giorgio-armani/?brand_group%5B0%5D=gi…

En tätä kiistäkään. Jos ne aikaisemmalle postaajalle sopivat niin käyttäkööt kuitenkin Armania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi