Jos olisit saanut 10-15v sitten lapsen, minkä olisit antanut nimeksi?
Mä olisin antanut pojalle nimeksi Jami ja tytölle Janika...
Kommentit (41)
Että jos saan joskus lapsia, niin heistä tulee Amanda, Rasmus, Roope, Sebastian, Benjamin tai Elias.
Nyt on lapsia siunaantunut 3 ja he ovat Amanda, Rasmus ja Benjamin. Neljäs lapsi syntyy ihan näinä päivinä ja hänestä tulee joko Sebastian, jos on poika tai sitten Ella, jos on tyttö.
enkä kadu on ihan nimensä näköinen ja alueen ainoa sen niminen ja jopa koulunsa:)
niin se olisi varmaan saanut nimen New Kids on the Blockin jonkun jäsenen mukaan... :p Tai mitä nyt 11-vuotias olis tajunnu...
Muistan, että jossain kohtaa murkkuikää tahdoin lapset, joille antaa nimeksi Lippu ja Muumi. Tiedä sitten menisvätkö läpi...
Pojalle olisin halunnut Pekka tai Matti, mutta eivät olisi menneet silloin läpi. Eivät menneet vielä 15 vuotta myöhemminkään, mutta kunnon suomalaisia nimiä kuitenkin
jos saan tytön siitä tulee ida helena. Olin niin pitkään sitä mieltä, kunnes pieni tyttöni tuli maailmaan. Eihän se edes näyttänyt miltään ida helenalta...
Ja olin silloin yli 20 v. Poika olisi saattanut olla kuitenkin Joonas, pojan nimiä on nykyäänkin vaikeampi keksiä (2 poikaa on).
oikein rakastunut silloiseen poikaystävääni ja suunnittelin lujaa tulevien lapsien nimiä. Tytöstä olisi tullut Ella Aurora ja pojasta Lari Kasperi. Pysyivät mulla suosikkiniminä tosi kauan, mutta enää en antaisi.
Niin ja nyt 2 vee pojasta ei tullut Laria.
Vierailija:
oikein rakastunut silloiseen poikaystävääni ja suunnittelin lujaa tulevien lapsien nimiä. Tytöstä olisi tullut Ella Aurora ja pojasta Lari Kasperi. Pysyivät mulla suosikkiniminä tosi kauan, mutta enää en antaisi.Niin ja nyt 2 vee pojasta ei tullut Laria.
Vaan ei ole esikoinen Ella ;-)
Kymmenen-viisitoista vuotta sitten oli suosikkeja: Juuso, Joonas/Joona, Jenna, Ida/Iida, Ada/Aada (eivät ehkä ihan tuossa järjestyksessä).
Elena, Aleksandra, Amanda ym. hienoa ja erikoista
Parikymppisenä jos olisin lapsia saanut, niin nimiksi olisi tullut
Martta, Ilona, Lotta tai Laura tytölle
Martti tai Lauri pojalle
Marttia en enää laittaisi, enkä Lauraa. Marttaa, Ilonaa ja Lottaa voisin harkita, mutta en ehkä etunimenä. Eikä menisi kyllä mieheltä läpi.
Vierailija:
Neljäs lapsi syntyy ihan näinä päivinä ja hänestä tulee joko Sebastian, jos on poika tai sitten Ella, jos on tyttö.
Kaunis nimi sinänsä, mutta mua ottaisi pattiin kun hiekkalaatikolla olisi viisi kaimaa..
Vierailija:
Paitsi Inkerin voisin antaa, mutta miehen mielestä se liian venäläinen (!?!) nimi
se tuntui silloin erikoiselta nimeltä, vaan eipä tunnu enää
Onneksi kukaan ei ollut lanseerannut käsitettä lähiönimi vielä silloin :-)
tytöstä olisi tullut Annika ja pojasta Anssi.
Tai noi on kauempaa perua, ajalta, kun olin parikymppinen ja lastensaantiin aikaa vielä vuosikymmen. Eipä tullut meidän lapsista J-nimisiä, ehtivät näinä vuosina ikävä kyllä kokea vähän niin kuin inflaation. Nätit noi nimet on minusta vieläkin.
Tytölle oli enemmän vaihtoehtoja,mm . Ilona Eveliina,Emilia Matleena,Selja Juulia.
Seljan ja Ilonan voisin antaa nykyäänkin. Nain mieheksi Jeren joten pojastamme ei tullut tietystikkään sitä :D