Jos olisit saanut 10-15v sitten lapsen, minkä olisit antanut nimeksi?
Mä olisin antanut pojalle nimeksi Jami ja tytölle Janika...
Kommentit (41)
itse olisin antanut ylen aistikkaan Milla Mariella *tippuu*
niin et varmaankaan nyt " tippuisi"
Luulinkin 10 vuotta sitten olevani raskaana, ja mietin noita nimiäkin silloin, ja noihin kahteen päädyin. Tosin silloinen poikakaveri olisi kyllä hylännyt Pietarin. No, ihan hyvä kuitenkin, etten saanut 16-vuotiaana esikoistani...
antaako joku nimen lapselle sitten jonkun muodin vuoksi?
Mulla olis ollut
Ida Helena
Oona Maria
Kalle Antti
Olli Petteri
enää kelpuuttaisin vain Helenan ja Antin...
antaisin saman nimen edelleen..
Pojasta olisi tullut silloin Daniel ja voisin antaan saman nimen nytkin jos pojan saisin.
Lapsi ja se olisi poika, joskus haaveilin Santeri nimestä, mutta en varmaan sitäkään enään antaisi.
sainkin 10 vuotta sitten kummipojan nimeltä Joonas, eli en antaisi sitä nimeä enää omalle pojalleni.
Pojasta tuli 10 vuotta sitten jotain aivan muuta ja sai kaupanpäälle vielä toisenkin nimen. (Kuulostaa paremmalta, kun komentaa kahdella nimelle.) ;-) Eikä tytöstä tullut Ella Joanna vuotta myöhemmin. Joanna annettiin kuopukselle nimeksi 4 vuotta sitten.
Se oli jo ala-asteella oma ykkössuosikkini pojalle, mielestäni se oli niin erilainen ja kaunis. Mutta eipä ole erilainen enää, kaunis tosin vieläkin :o)!
Enää en noita nimiä antaisi, koska ovat niin yleisiä. Paitsi Inkerin voisin antaa, mutta miehen mielestä se liian venäläinen (!?!) nimi ja olisin antanutkin meidän nyt 2-vuotiaalle tytölle.
Jotenkin niin pehmeitä nimiä, nyt jotenkin niin... tavallisia. Tai nykysin taitaa olla trendinä hankkia vähän erikoisempia jne... En osaa selittää :)
Mutta kivoja nimiä oli 10v sitten... :) Edelleenkin kyllä, mutta en antaisi kuitenkaan :)
Mutta nimi oli päätetty jo 20 vuotta sitten, kun olin teini. Ja saman nimen antaisin kyllä nytkin uudelleen jos saisin lapsen vasta nyt.
Silti olen hylännyt seuraavat nimet, jotka minusta olivat myös kivoja aikoinaan:
Victoria
Louise
Yngve
Leyla
Roxanne
Clelia
Mailis
Marylou
johon ihastuin 13 vuotta sitten. Poika oli kuusi vuotta myöhemmin edelleen Jimi.
Muita vaihtoehtoja olivat/ovat Eetu ja Eemeli. Tytön nimiä en koskaan keksinyt, mitään " kauniita" .
Tyttöjä perheessämme on kaksi ja nimien keksiminen oli/on vaikeaa. Neitejä ei vielä ole kastettu, joten on tässä mietinnän alla vielä :)
jostain syystä kuvittelin saavani vain tyttöjä. Poikia tuli.
Harmi ettei kuopukselle voinut antaa samoja nimiä;-)