Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto, pääseekö sillä lastenhoitajaksi päiväkotiin?

Vierailija
05.08.2020 |

Mitä sanoo uusi varhiskasvatuslaki lastenhoitajan koulutuksesta? Entä käytäntö?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kelpoisuusvaatimus: Varhaiskasvatuslain (540/2018) mukainen kelpoisuus.

Tehtävään soveltuva kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, sosiaali- ja terveysalan perustutkinto tai muu vastaava tutkinto, esim. lastenhoitaja, päivähoitaja ja lähihoitaja (lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma)."

Vierailija
4/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sama kuin entinen lastenohjaaja?

Vierailija
5/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaveri on päässyt kyseisellä tutkinnolla päiväkotiin töihin.

Vierailija
6/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo sama kuin entinen lastenohjaaja?

Miten niin entinen? Mä oon tänä vuonna valmistunut lastenohjaajaksi eli suoritin kasvatus- ja ohjausalan perustutkinnon. Ja olen nyt päiväkodissa töissä, helposti löytyi työpaikka.

Vierailija
7/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoritat kyseisen alan perustutkinnon eli valmistut lastenohjaajaksi, niin olet pätevä lastenhoitaja ja töitä löytyy hyvin. Ammattitutkinto on taas joko koulunkäynnin ohjaaja tai perhepäivähoitaja, silloin ei ole pätevä lastenhoitajaksi päiväkotiin. Toki töitä voi silti saada, varsinkin yksityisiltä päiväkodeilta, mutta palkka on sitten epäpätevän palkka eli huonompi.

Vierailija
8/8 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi perhepäivähoitajan ammattitutkinto on aika erikoinen kun se pätevöittää varhaiskasvattamaan lapsia omassa kodissa, mutta kun seinät vaihtuu päiväkodin seiniin niin pätevyys katoaa.

Tosin jos siihen lisäksi opiskelee 30op kasvatus pedagogiikkaa niin sitten saa pätevyyden päiväkotiin. Itse olen näin tehnyt, ja vaihtanut päiväkotiin, mutta täytyy sanoa että kyllä työ perhepäivähoitajana oli vaativampaa kuin päiväkodissa. Ja silti palkkaa saan nyt 500€ enemmän.