Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin tummaa suklaata. Testaan riittääkö pari palaa suklaanhimooni.

Vierailija
20.07.2013 |

Aina sanotaan, että tumma suklaa vie suklaanhimon parilla palalla. No, testataan. Ostin levyn Maraboun 86% tummaa suklaata ja otin siitä 2 palaa "iltasuklaaksi". Lopun levystä laitoin jääkaappiin, sillä en voi sietää kylmää suklaata -> ei tule syötyä enempää kuin nuo 2 palaa.

Epäilen suuresti, että tämä suklaanhimoni menisi ohi noilla parilla palalla. Luulen, että nämä tumman suklaan ylistäjät yrittävät vain vakuutella itselleen  sen olevan hyvää etteivät lankeaisi ihanan maitosuklaan pauloihin :D Samalla he yrittävät käännyttää muita, ettei kenelläkään olisi enää kivaa :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toiminut tuo. Laihdutin kovasti viimeisen 2v aikana ja pääsin sinä aikana eroon suklaaholismista ihan kokonaan. En kaipaa karkkia lainkaan. Ostan harvoin, korkeintaan 1krt kuukaudessa oikein mustaa suklaata ja syön sitä tosiaankin jääkaapista sen 2palaa harvakseltaan.

Vierailija
2/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule raportoimaan miten kävi :) Olen samaa mieltä kanssasi, tuo on vain oikeasta suklaasta luopuneiden yritys aivopestä muutkin =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tumma suklaa on ihan oikeasti parempaa kuin maitosuklaa. Olen sitä mieltä, että sellainen ihminen, joka ei pidä tummasta suklaasta, ei voi sanoa olevansa suklaan ystävä :)

Vierailija
4/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fazerin thin & dark on niin hyvää. Syön kyllä lindtin tummempiakin suklaita välillä, mutta tuo fazer on lemppari ja voisin kiskoa sitä levyllisen aina kerrallaan. (en kuitenkaan salli itselleni riviä enempää kerrallaan/päivä)

Vierailija
5/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tummat suklaat maistu hyvälle, niissä on eroja. Itse tykkään eniten Lindtin 70 % tummista suklaista mansikasta, appelsiinista ja mintusta.

Vierailija
6/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Lidlin tummaa suklaata, sitä ei voi syödä montaa palaa, kun tulee oikesti mitta täyteen. Arriba superieur 81% oli nimi. Jotain taloussuklaata voi vetää vaikka levyllisen, eikä tunnu missään.

Vierailija
7/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä suklaaherkkää väkeä.

Itse suklaan ystävänä voin kyllä mainiosti syödä koko levyn (100g) tummaa suklaata kerralla. Tai siis syönkin aina. Parista palasta tulee vain paha mieli.

Tosin muista suklaista en niin välitä. Niitä voin toki syödä määrällisesti enemmänkin mutta ei tee oikeastaan ikinä mieli niin en syö juuri koskaan.

Vierailija
8/18 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt vasta luin kaikki aiemmat viestit, itse olen lapsesta asti tykännyt tummasta suklaasta enemmän kuin muista, eli ei aivopesua. Lapsena söin taloussuklaata kun en tiennyt oikeasta tummasta. 

Joskus on ollut sellaisia kausia että olen syönyt muitakin suklaita mutta noin pääsääntöisesti ne eivät houkuttele, tykkään ihan rehellisesti tummasta suklaasta. :)

Vierailija
9/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa raportoimaan testin tulokset. Suklaa oli ihan ok makuista, välillä häivähti sellainen kitkerä maku. Söin varaamani 2 palaa hitaasti imeskellen ja nauttien (näin kuulemma pitää tehdä). Noiden kahden palan jälkeen ei tehnyt enää mieli TUMMAA suklaata, mutta maitosuklaata olisin kyllä voinut syödä vielä ihan normaalimäärän.

Koska levyä on vielä jäljellä reilusti, kokeilen loppulevyn ajan tätä 2 palaa kerralla. Sitten taidan palata takaisin tavalliseen suklaaseen :)

Vierailija
10/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaanhimosi on oikeasti suurimmaksi osaksi sokerinhimo. Toki suklaan maku on hyvä, myönnän, mutta jos suklaata pitää vetää tyyliin levy kerralla, kyse on ennemminkin sokeriaddiktiosta ja totutusta tavasta.

Vierailija
11/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ei addiktoi mutta nälkä ilmenee makeanhimona. Jos tekee koko ajan mieli korkeaenergisiä herkkuja, syö todennäköisesti liian vähän, liian harvoin ja/tai liian huonosti. Ei ole sattumaa, että juuri elämäntapalaihduttajat kärsivät tästä vaivasta. Kunnon annoksia oikeaa ruokaa heti aamusta, proteiinia joka aterialla, niin mieliteot muuttuvat todennäköisesti paljon lievemmiksi. "Voisin ottaa vaikka pari palaa suklaata" on ihan normaalia, "OMG suklaata, levyllinen, omnomnom" kertoo huonoista syömistottumuksista.

Vierailija
12/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että en ole ylipainoinen tai laihduttanut. Suklaata syön n. kerran viikossa ja vaikka olisin syönyt kunnolla (ja aina syön kunnolla ja terveellistä ruokaa), tekee mun silti mieli "kunnon annosta" suklaata.

Koska paino-ongelmia ei ole, en pidä tätä addiktiotani mitenkään pahana. Nyt vain huvikseni päätin testata tätä tummaa suklaata kun siitä aina niin vouhkataan.

Vierailija
13/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tekee mieli herkutella suklaalla kerran viikossa, niin siihen ei liity yhtään mitään huolestuttavaa tai haitallista.

Vierailija
14/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa suklaanhimoon proteinipatukat ja proteinivanukas. En toki siitä lähde, etten joskus söisi suklaatakin mutta ei lähde ainakaan lapasesta kun on noikin konstit.

Vierailija
15/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa voisin itsekin syödä vielä suklaata :(. Mutta en voi enää refluksitaudin takia. En ole syönyt suklaata enää kuuteen vuoteen. Harmittaa.

Vierailija
16/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:04"]

Sokeri ei addiktoi mutta nälkä ilmenee makeanhimona. Jos tekee koko ajan mieli korkeaenergisiä herkkuja, syö todennäköisesti liian vähän, liian harvoin ja/tai liian huonosti. Ei ole sattumaa, että juuri elämäntapalaihduttajat kärsivät tästä vaivasta. Kunnon annoksia oikeaa ruokaa heti aamusta, proteiinia joka aterialla, niin mieliteot muuttuvat todennäköisesti paljon lievemmiksi. "Voisin ottaa vaikka pari palaa suklaata" on ihan normaalia, "OMG suklaata, levyllinen, omnomnom" kertoo huonoista syömistottumuksista.

[/quote]

Ai että sokeri ei adddiktoi, höpö höpö :D

Vierailija
17/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma suklaa-sumutus toimii niille, jotka ei oikeasti piittaa suklaasta ollenkaan. Siis tämä "otan puoli palaa viikossa quattroespresson kanssa"-jengi.  

Maitosuklaa on se, joka luontaisesti ihmiselle maistuu. Tehkää vaikka ihmiskoe. Antakaa taaperolle pieni pala maitosuklaata ja mitatkaa hymyn leveys. Antakaa sitten pieni pala tummaa suklaata ja mitatkaa, miten kauas se suussa käynyt suklaaklöntti lentää.

Vierailija
18/18 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin maitosuklaata, sitä ei pysty syömään oikeasti kuin puoli palaa kerralla, sitten se jää lojumaan mulla ainakin jonnekin kaapinpohjalle, kunnes syötän sen miehelle ja lapsille. Tumma suklaa on niin parasta, sitä taas sitten voisinkin syödä levytolkulla! Nam!