ensisynnyttäjä
millasia tuntemuksia teillä oli ennen synnytyksen alkua? oliko rajua oksentamista (jos ei muuten oo ollu 3kk yhtään oksentelua) , väsymystä,tai muita tuntemuksia mistä tiesit että nyt on synnytys lähellä. itse tänä aamuna oksensin rajusti muutaman kerran ja kamalan väsynyt ollut viime päivät raskausviikolla 39+6 eli huomenna laskettu aika .
Kommentit (9)
No en kyllä ole tiennyt kummassakaan synnytyksessä mistään.
Ei ole ollut kummassakaan mitään. Ekassa ainoa merkki oli vesien meno, tokassa oli muutaman viikon ajan harjoitussuppareita, mutta ei tosiaan mitään sen kummempaa "tänään lähdetään" -ideoita.
oiskohan sulla vatsatauti?
En ole kyllä kuullut tuollaisesta "oireesta" koskaan. Monilla on kyllä mennyt vatsa löysälle, mutta sekin voi olla jännityksestä jos on vaikka ekat kipeät supparit tulleet tai limatulppa irronnut tms mistä muutoinkin tietää synnytykseen alkaneen.
Mulla ekassa siis limatulppa irtosi 2vrk ennen. ja kipeät supistukset vuorokausi ennen vauvan syntymää. Muiden kohdalla ainoastaan kipeät supistukset kertoi tositoimien alkaneen.
Tsemppiä , toivottavasti et joudu vatsataudissa synnyttään!
Söin edellisenä päivänä ihan älyttömän paljon. Seuraavana aamuna kakkasin ja supistukset alkoivat voimakkaina wc-käynnin jälkeen.
Ensisynnytyksestä en muista enää niin paljon. Sen muistan että söin ison rasvaisen pizzan supistuksia edeltävänä iltana.
Toinen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla. Olin ollut parina edellisenä päivänä todella poikki, aivan totaalisen väsynyt raskaanaoloon. Mitään selviä oireita ei ollut, vedet vain menivät ja sitten alkoikin kipeät supistukset.
Ei tainnut mitään erityisiä oksenteluita eikä kakkajuttuja mulla, lähinnä lisääntyneet harjotussupparit n. viikon verran ja aina laskekselin niitäkin ja sit harmitti kun ne loppukin seinään eikä alkanut oikeet, kunnes vihdoin sainkin eräänä päivänä laskeskella tiuhaan tiheneviä suppareita jotka voimistui pikkuhiljaa, ihan aamuyöstä asti :P puoli vuorokautta siihen meni että alko jo liian kivuliaat oleen ja vuorokausi syntymään.
Oli 2vrk ihan tajutin nälkä. Söin, söin ja söin ja nukuin.
Sinänäsä ihan järkeenkäypää: luonto laittaa keräämään voimia koitokseen.