Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku ihan toivotonta. Onko kaikkialla rekryt jäissä?

Vierailija
05.08.2020 |

Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa (asiantuntija/keskijohto) ja asun maakuntakeskuksessa (isohko kaupunki). Täällä on työmarkkinat aivan seis, lukuunottamatta duunari-aloja, niissä kyllä rekryt rullaa.
Miten muut työnhakijat, mikä on strategianne työnhakuun? Itsellä usko hiipunut kun joka paikassa tulee tyly EI.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä luulet? Lomautukset on vielä monin paikoin päällä ja irtisanomisia tulee varmasti, kun korona taas leviää. Tänä kesänä vastavalmistuneet on pahimmassa tapauksessa menetetty sukupolvi.

Vierailija
2/17 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoala työllistää ja provikkapalkkaisia puhelinmyyjiä haetaan aina, muuten on vähissä työpaikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10421446

Tuossa on yksi hyvä mahdollisuus: hankit sunnon, jossa on esteetön tila ja etsit pariskunnan, jotka tulevat vielä toimeen keskenään. Sitten elät heidän kans uutta elämää teet ruoat, autat pyyheliinan ylle pesun jälkeen jne. Vaihdat lakanat ja autat nukkumaan ajoissa jne.:-)

Vierailija
4/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi oiva tilaisuus päästä vaikuttamaan itse omaan työnkuvaan, palkkaan ja työaikaan. Lähde Pohjoisen tämän kauden talvisesonkiin tekemään töitä kevytyrittäjänä. Paikkoja on auki edelleen ja tekijöitä etsitään monenlaisiin eri tehtäviin. Täältä pääset lukemaan aiheesta lisää https://free.fi/revontulot-tulloo/.

Vierailija
5/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on useampikin devaaja lähtenyt kesän aikana toiseen firmaan koska meillä on hieman ongelmia, eli kyllä rekryt toimivat kutakuinkin normaalisti. Pääkaupunkiseudulla näin.

Vierailija
6/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on aina työpaikkoja! Tervetuloa tänne :)

Vierailija
7/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi oiva tilaisuus päästä vaikuttamaan itse omaan työnkuvaan, palkkaan ja työaikaan. Lähde Pohjoisen tämän kauden talvisesonkiin tekemään töitä kevytyrittäjänä. Paikkoja on auki edelleen ja tekijöitä etsitään monenlaisiin eri tehtäviin. Täältä pääset lukemaan aiheesta lisää https://free.fi/revontulot-tulloo/.

Eikös Pohjoisessa just isot lomautukset ja matkailuala kriisissä?

Vierailija
8/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla on aina työpaikkoja! Tervetuloa tänne :)

Ja aika vi tusti enemmän hyviä hakijoita/työpaikka.

Vierailija
9/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jok on! Jos joku lähtee niin ketään ei tilalle oteta. Ei edes äitiysloman sijaisia

Vierailija
10/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun asiantuntijatyöt alkoivat rullata jo huhtikuussa. Maaliskuu oli mustaa aikaa, mutta sitten on jatkettu kuten ennenkin.

Meille on tullut ainakin 10 uutta tyyppiä tänä kesänä.

Vierailija
11/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri yksi ICT-alalla oleva kaveri sanoi että ihan hirveä tilanne alalla. Hänellä itsellään sattuu olemaan paikka sellaisessa paikassa ettei siellä ole mitään ongelmia, mutta on kuullut paljon juttuja että huonosti menee....

Vierailija
12/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa edes sitä eitä. Mut on useampi työnantaja ihan vaan ignoorannut, ei ole tullut edes ei-viestiä vaikka hakuajat päättyneet viikkoja sitten. Nyt on olo että olenko oikeasti NIIN p aska että ei edes vaivauduta vastaamaan? Olen nähnyt hakemuksien ja CV:n eteen todella paljon vaivaa ja kirjoitan ihan asiatyylillä, ja olen saanut aiemmin kehuja hyvistä hakemuksistani. Toisaalta vaikka mun hakemukset olisi ihan tuubaa pitäisi kyllä hyvien tapojen mukaan edes vastata. 

Vierailija
13/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvat alat työllistää nyt kerään uutta

Vierailija
14/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli äitiysloman sijaisuus 6 kk auki. No 460 hakijaa ja sit päätettiin että ei täytetä sittenkään kun tuli säästötarpeita

Vierailija
15/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, oma alani työllistää normaalisti hyvin, mutta nyt hakijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta pitää odotella vielä varmaan vuosi... 🙄

Vierailija
16/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "asiantuntijoita" tuntuu Suomessa nykyaikana riittävän. Voisiko joku kertoa minulle mitä tämä asiantuntija tekee. Varmaan me kaikki olemme asiantuntijoita jossain asiassa. Minua on alkanut ärsyttää kaikenmaailman asiantuntijat, uutiset ovat niitä täynnä ja tännekin näköjään pesiytynyt joku asiantuntija ulisemaan miksi ei pääse etenemään. Kuule asiantuntija mene oikeisiin töihin, niitä on kyllä tarjolla runsaasti. Lähihoitaja, myyjä, siistijä jne..................

Vierailija
17/17 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä "asiantuntijoita" tuntuu Suomessa nykyaikana riittävän. Voisiko joku kertoa minulle mitä tämä asiantuntija tekee. Varmaan me kaikki olemme asiantuntijoita jossain asiassa. Minua on alkanut ärsyttää kaikenmaailman asiantuntijat, uutiset ovat niitä täynnä ja tännekin näköjään pesiytynyt joku asiantuntija ulisemaan miksi ei pääse etenemään. Kuule asiantuntija mene oikeisiin töihin, niitä on kyllä tarjolla runsaasti. Lähihoitaja, myyjä, siistijä jne..................

Minulla ei ole lähihoitajan koulutusta. Terveydenhuollon ammattilaisena esiintyminen ilman asianmukaista pätevyyttä on rikos.

Kukaan ei palkkaa vuosia asiantuntijatöissä ollutta kantasuomalaista maisteria siistijäksi. Jos olisin halunnut siistijäksi, olisin lähtenyt lukion sijasta puhdistusalan koulutukseen.

Myyjä tekee työtä ennen kaikka persoonallaan ja minun persoonani ei ole erityisen myyvä. Se vaatii tietynlaista asiakkaiden tarpeiden salamannopeaa tunnistamista ja rohkeutta ja itsepintaisuutta tehdä kauppaa olematta kuitenkaan röyhkeä tai päällekäyvä.

Onneksi minä voin olla asiantuntijatyössäni, vaikka sinä et edes tunnin luennon jälkeen ymmärtäisi mitä minä teen työkseni.