Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini puuttuminen raha-asioihini ärsyttää...

Vierailija
20.07.2013 |

Tuntuu että kaverini on ottanut elämäntehtäväkseen minun raha-asioista huolehtimisen. Aina kun hän tulee meille, kiertelee ja kyselee mitä uutta olen viimeaikoina ostanut, paljonko maksoi ja miten minulla oli siihen rahaa... Hän oli jopa käynyt selvittämässä ostamani olohuoneen tuolin hinnan (tuoleja ei edes myydä Suomessa, joten hän on nähnyt vaivaa sen selvittämiseen).

Jos olemme kaupungilla ja vahingossa erehdyn hypistelemään jotain vaatetta niin hän haukkana paikalla katsomassa paljonko se maksaa ja miten kellään voi olla siihen varaa. Tai nyt vasta kun olimme kahvilla, hän otti kahvin ja minä otin kahvin ja leivoksen niin hän kauhisteli että miten ihmeessä otin niin kalliin leivoksen kun kai nyt kahvikin olisi riittänyt...

Ärsyttää tuollainen holhoaminen. Tykkään shoppailla (kohtuuden rajoissa), minulla on suuremmat tulot mitä hänellä enkä koskaan osta jos minulla ei ole varaa eli rahankäytössäni ei ole mitään ongelmaa. En oikein tiedä miten tuosta voisi sanoa kaverille, nykyään olen alkanut piilottamaan uusia ostoksia aina kun hän on tulossa kylään ettei tule kauhisteluja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla myös ystävä, joka kaupassa ollessa holhoaa mun rahankäyttöä: "kannattaisi ostaa tätä rainbown juustoa, kun seon halvempaa." "kannattaisi tehdä pizza itse, eikä ostaa einespizzaa, kun se on niin kallista." Joskus sanoo jo kaupan ulkopuolella: "nyt et sitten osta jäätelöä tms."

Hermo meni ja en enää mene hänen kanssaan ostosille.

Vierailija
2/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin niin tuttua. Itsellä pari sukulaista, jotka aina arvostelee ostoksia ja hintoja. Ja monet kerrat olen sanonut, että eivät ole heidän rahoistaan pois. Ja olenmyös sanonut, että talouteni on kunnossa ja ostan tarpeen ja tilanteen mukaan varani huomioiden. Ensin minäkin salailin ostoksia. Sitten ajattelin, että mitä turhaan. Minun ostoksia minun kodissani. Tein jopa sellasita jöynää, että olin ostanut olohuoneeseen ison maton -70%. Jätin sen oikean ovh lapun maton pohjalle. Sellainen tarrra.  Jätin huomioimatta kommentit ostoksista ja hinnoista. Täytyy tunnustaa, että koin iloa, kun tätini kurkki maton alle ja haukkoi happea nähtyään hintalapun.

Lopeta noteeraaminen. Kyllä ne unohtaa pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kaverisi tapa selittää, miksi hän ei osta samoin kuin sinä.  Seuraavalla kerralla kahvilla sä voisit vaikka rarjota...

Vierailija
4/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etten ole ainoa jolla on tuollainen kaveri! Kieltämättä ärsyttävää, sillä omathan ovat rahani eikä ole keneltäkään pois jos minä ostan kahvilassa leivoksen tai tilaan netistä vaatteita vaikka joudunkin maksamaan "hirveät" toimituskulut. Ennen en salannut kaveriltani uusia ostoksia ja ajattelin että jos niistä menettää yöunet niin ei ole minun ongelma mutta se päivittely, tuskailu ja kauhistelu on niin rasittavaa kuunneltavaa että olen kokenut tuon helpommaksi... Pitää yrittää antaa mennä noiden kauhistelujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) -ap

Vierailija
5/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuollainen tuttava. Aikaisemmin koitin aina perustella valintojani. Totesin kuitenkin tutun olevan elämäntapakauhistelija. En ole ainoa jonka kulutusvalintoja hän vailla kunnon syytä arvostelee. Nykyään en noteeraa noita juttuja tai jos tuttu vaikka sanoo, että olipa kallis, niin vastaan vain että niinhän se oli ja jatkan juttua toisesta aiheesta. Ei hänkään jaksa marmattaa kun en "provosoi" häntä jatkamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi