Säästöjen käyttäminen nyt
Olen noin nelikymppinen nainen. Olen työssä josta en enää pidä. Olen saanut säästetty reilun parin vuoden elämistä vastaavat kustannukset, jos jättää turhuuksia pois, varmaan pidemmänkin ajan. Päätin, ettei minun tarvitse odottaa jotain eläkeikää! Haluan nyt nauttia elämästä, enkä kärvistellä paskassa työssä. Olen siitä onnekkaassa tilanteessa, että asuntoni olen saanut hyvin edullisesti isovanhemman perikunnalta ostettuna, joten asuntolainaa tai muitakaan velkoja ei ole.
Aion irtisanoa itseni ja ruveta nauttimaan olostani. Käytän säästöjäni ja kun ne loppuvat löydän varmasti jotain mielekkäämpää työtä. Nykyisessa työssä on sen verran paha olla, enkä tarvitse elämiseen suuria summia, niin uskon löytäväni jotain töitä tämän tauon jälkeen. Voin ihan hyvin mennä kaupan kassalle, siivoamaan tai varastoon töihin, jos huolivat.
Päätös kypsyi kesäloman aikana, josta viimeinen viikko on menossa. Ei montaa päivää, jolloin joku ei töistä olisi soitellut ja kysynyt tyhmiä. No jokainen soitto on kirjattu ylös ja kysyin aina kuka käski soittamaan, esimies joka kerta. Selvitetään sitten maanantaina, miten nämä korvataan minulle. Ja kun kaikki on selvää, niin sitten lähtee! On hyvä olla. Tsemppiä kaikille, jotka eivät tämmöistä päätöstä voi tehdä. Teille, jotka olette tyytyväisiä työssänne, olkaa kiitollisia siitä.
Kommentit (6)
Veikkaan ettei kukaan työnantaja katso hyvällä työnhakijaa, jolla on vuoden tai useamman aukko CV:ssä. "Kunhan lomailin ja lepäilin laakereillani". Tämähän se on suurin syy miksen heittäydy laakereilleni, vaikka säästöt riittäisikin useammaksi vuodeksi pihistellen. Epävarma tulevaisuus ja voi hyvinkin päätyä aika surkeaan tilanteeseen nyt tavoittelemalla helppoutta.
Monelle ikäisellesi on tullut ikävänä yllätyksenä, ettei parin vuoden tauon jälkeen ole löytynyt edes niitä siivoojan hommia.
Hyvä homma! Oma äitini n 50v. kouluttautui muutama vuosi sitten siivousalalle. Sai töitä samantien ja nyt kouluttautuu palveluohjaajaksi tms.
Älä lannistu muiden kommenteista, töitä löytyy tai elämä kantaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei kukaan työnantaja katso hyvällä työnhakijaa, jolla on vuoden tai useamman aukko CV:ssä. "Kunhan lomailin ja lepäilin laakereillani". Tämähän se on suurin syy miksen heittäydy laakereilleni, vaikka säästöt riittäisikin useammaksi vuodeksi pihistellen. Epävarma tulevaisuus ja voi hyvinkin päätyä aika surkeaan tilanteeseen nyt tavoittelemalla helppoutta.
Kyllä ainakin IT alalla tuntuu olevan yleistä, että vuoden parin taukoja pidetään ihan matkusteluun ja vastaavaan. Isossa yrityksessa on useita työkavereita jotka ovat jossain vaiheessa ottaneet omaa aikaa työelämästä poissa. Osalla tietysti urakehitys tuosta kärsinyt, mutta ihmisinä tuntuvat olevan paremmin voivia.
Erosin joitakin vuosia sitten ja laitoimme talon myyntiin pk - seudulta. Kun talo meni niin sanouduin irti, ostin tontin maalta jonne tilasin pienen valmistalon ja hankin kaupunkiasunnon lähikaupungista.
2 vuotta meni touhutessa taloa, remontoidessa kaupunkiasuntoa ja omissa harrastukissa. Nautin tästä ajasta suunnattomasti.
Vajaa 50 - kymppisenä sitten aloin etsiä taas töitä ja onneksi oma osaamisala on varsin kapea eli töitä löytyi pienen etsinnän jälkeen vaikka muutinkin pois pk - seudulta.
Nyt aion sopivassa kohdassa tehdä samanlaisen oman loman, en tosin noin pitkää mutta 6 - 12kk.
Ihmisten elämäntilanteet ovat niin erilaisia että en osaa sitä sen suuremmin suositella mutta itse ainakin pidin siitä ajasta paljon. Tuloni ovat ihan ok mutta eivät mitenkään erityisen suuret ja kun velkaa ei ole ja kulutus on matalaa niin jää rahaa säästöön eli se tietenkin asian mahdollistaa.
Hyvä päätös 👍 Tule kertomaan mitä työpaikalla vastattiin näistä soitteluista. Nauti elämästäsi!