Maskikysely
Kommentit (8)
Totta kai. Luulen, että maskinkäytöstä tulee uusi normaali myös Suomessa.
Vastaaja kirjoitti:
Itse en vielä tiedä, rupeanko käyttämään vai en. En käy töissä, joten yritän hyödyntää apostolinkyytiä/pyörää kulkuneuvona ja käydä kaupassa harvoin.[/quote
Jäi viesti vähän kesken. Eli jos harvoin käyn, niin en tiedä onko sillä väliä käyttääkö vai eikö käytä maskia.
Kuljen julkisilla Helsingin keskustassa. Keväällä ei ollut tarvetta kun kaikki olivat etätöissä ja sporassa oli max 5 henkilöä ja muutenkin turvaväliä oli helppo pitää. Jos alkaa olla täyttä niin varmaan alan pitämään julkissa ja ruokakaupoissa, muuten ei ole tarvetta. Ärsyttäisi kyllä ostaa niitä kertakäyttöisiä. Kangasmaskia kokeilin, mutta en pysty pitämään.
En tiedä. Töissä asiakaspalvelussa työnantaja ei ainakaan keväällä antanut lupaa käyttää maskeja eikä meillä ole pleksiä ym muuta suojaa.
En käytä mitään maskeja, vaan hensuja (jos tarvin johonkin joskus)
Ehdottomasti käytän maskia aina, jos turvaväliä ei pysty pitämään. Olen käyttänyt jo jonkun aikaa. Muita ihmisiä en viitsi syyllistää käyttämättömyydestä, vaan suojelen omaa turvallisuuttani niin, että käyttämäni maski suojaa minua muiden ihmisten levittämiltä viruksilta (eli käytän ffp3-luokan maskia). Tehkää te muute kuten tahdotte.
Vain pakollisissa paikoissa, mikäli mun on välttämätöntä käydä siellä. Ei oo halpaa hupia toi.
Itse en vielä tiedä, rupeanko käyttämään vai en. En käy töissä, joten yritän hyödyntää apostolinkyytiä/pyörää kulkuneuvona ja käydä kaupassa harvoin.