Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erin: Ei taida tietää tyttö - en ymmärrä biisiä..

Vierailija
20.07.2013 |

Mikä siinä on ideana? "mun mies ei oo vapaa - vielä" ??? en ymmärrä... :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko tarkoittaa sitä, että "mun mies" on baarissa ja tyttö tulee juttelemaan joka ei tiedä, että on varattu mies ja mies lähtee juttuun mukaan ja siitä johtuu tuo sana "vielä" tuolla. Eli lemppaa menemään kyseisen miehen, kun lähtee mukaan tuon tietämättömän tytön juttuun mukaan....

Vierailija
2/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei... kiitos! Jotenkin tulee surulliselle mielelle näistä biiseistä, mieluummin kuuntelen Johanna Kurkelan rakkausbiisejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis saahan se mies myös tekstiviestejä joltain toiselta tytöltä - eli on antanut numeronsa sille. Eikä se mies näytä vastustelevan sitäkään, että se ensimmäinen tyttö pitää kättä hänen takapuolellaan.

Olisikohan siksi pian vapaa?

Vierailija
4/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuuntele sitte sitä Kurkelaa jos muut kappaleet surettavat. 

Omaan korvaani tuo Erinin biisi on hauska. Erin itse sanoi jossain haastattelussa, että hän on itsekin ollut tuollainen tyttö kuin kenestä hän kappaleessaan laulaa. Ja jos menee perjantai iltana yökerhoon niin siellä on vastaavia miljoonittain. Ollaan niin aikuisia ja isoja, isketään kaikkea vastaantulevaa, luullaan että tekoripset ja sentin pakkelikerros on siistii jne. 

Pointti ei ole se ääliömies vaan sen nuoren tytön tietämättömyys asioista, sekä se, kuinka ne juuri ja juuri 18-weet luulevat olevansa aikuisempia kuin ovat.

Vierailija
5/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tuosta Erinin laulusta ihan samalla tavalla kuin myös Vanha nainen hunningolla biisistä. Näin siitä huolimatta, että omissa suheissani (en muuten) olen tosi konservatiivinen enkä missään nimessä pettäisi miestäni. Myös se jos mieheni pettäisi minua olisi minulle tosi hirveä asia.Silti nämä laulut ovat musta kivoja ja ajatuksia herättäviäkin.

Musta on ihana kun Erin sanoittaa itse biisinsä ja jotenkin tuntuu, että kun naissanoittajia (ja sen tyyppisiä laulajiakin kun vaikka Erin, Maija Vilkkumaa tai Jonna Tervomaa on ilmestynyt vasta 90-luvulla) on niin hirveän vähän on paljon sellaista, josta naiset voisivat laulaa jäänyt sanomatta. Silloin kun olin nuori olin tosi ihastunut esimerkiksi Tehosekoittimen musiikkin. Vieläkin ajattelen, että niiden laulut voi olla kauniita tai hauskoja mutten tajua, miten olen pystynyt samaistumaan niihin (minäkertojanäkökulmastakin) kun ne on niin miehen näkökulmasta kirjoitettuja ja esitettyjä.

Vierailija
6/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:11"]

Mä pidän tuosta Erinin laulusta ihan samalla tavalla kuin myös Vanha nainen hunningolla biisistä. Näin siitä huolimatta, että omissa suheissani (en muuten) olen tosi konservatiivinen enkä missään nimessä pettäisi miestäni. Myös se jos mieheni pettäisi minua olisi minulle tosi hirveä asia.Silti nämä laulut ovat musta kivoja ja ajatuksia herättäviäkin.

Musta on ihana kun Erin sanoittaa itse biisinsä ja jotenkin tuntuu, että kun naissanoittajia (ja sen tyyppisiä laulajiakin kun vaikka Erin, Maija Vilkkumaa tai Jonna Tervomaa on ilmestynyt vasta 90-luvulla) on niin hirveän vähän on paljon sellaista, josta naiset voisivat laulaa jäänyt sanomatta. Silloin kun olin nuori olin tosi ihastunut esimerkiksi Tehosekoittimen musiikkin. Vieläkin ajattelen, että niiden laulut voi olla kauniita tai hauskoja mutten tajua, miten olen pystynyt samaistumaan niihin (minäkertojanäkökulmastakin) kun ne on niin miehen näkökulmasta kirjoitettuja ja esitettyjä.

[/quote]

OT, mutta en tajua, miten olen joskus voinut tykätä siitä "Pillitä Elli pillitä" -kappaleesta (mikään Tehosekoitin-fani en siis ollut muuten). Kuuntelin sen jonkin aikaa sitten uudelleen ja ärsytti lähinnä.

Vierailija
7/13 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Eroilmoitus?

Vierailija
8/13 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 18:09"]

erinin kaikki biisit nykyään kertovat hänen miehestään... Biisit tuli vähän sen jälkeen kun tuli eroilmoituskin :)

[/quote]

vai anna puu...

Vierailija
9/13 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinin kaikki biisit nykyään kertovat hänen miehestään... Biisit tuli vähän sen jälkeen kun tuli eroilmoituskin :)

Vierailija
10/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo Pillitä Elli, pillitä laulusta en kyllä tykännyt silloinkaan. Mutta en myöskään muista, että se olisi itseäni erityisesti ärsyttänyt. Jotenkin mä luulen, että en ole oikein osannut tuotakaan ottaa kovin pahana silloin nuorena.

En ole varma mutta olen voinut ajatella ton vaan sellasena letkeänä menobiisinä ja äärimmillään olisin jopa minä voinut itseni sellaisena, jonka perään joku poikaparka pillittäisi ja minä vain mensin kuten itseäni huvittaa...

Nyt tuo laulu ärsyttää suuresti vaikka jotkut kohdat ehkä vähän hauskuttavatkin tällaista telaketjufemnistiä, joka olen.

Mutta anteeksi tosiaan ettei tällä ole enää Erinin kanssa mitään tekemistä.

ketjun 6

Vierailija
11/13 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa vielä. Menin nyt youtubeen ja verestin tehosekoitin muistoja. Muistan, että jo nuorena mua tökki heidän Pikku vampyyrit laulunsa, jonka olin unohtanut kokonaan. Jollain tapaa laulavat siinä samasta asiasta kuin Erin tuossa Ei taida tyttö tietää biisissä mutta musta biisi on aika ilkeä Tehareiden fanien kannalta ja ylipäätäänkin asenteellinen nuoria naisia kohtaan (vallankin kun noi teharit tuskin voivat itse paljon pidättäytymisellä voida kehua, ainakin ovat itsekin mielestäni haastatteluissa kertoneet kaikenlaista puuhistaan ja bändärit ovat täälläkin keskustelupalstalla avautuneet vauhdikkaasta keikkaelämästä). Tuonkin biisin voi toki ottaa monelta kannalta mutta en innostu siitä hirveästi nytkään vaikka itse olenkin ollut vallan ns. kunnollinen tyttö nuorena enkä ehkä edes kuulu kohderyhmään niin musta se on aika loukkaava ja saarnaava ajatellen nuorten tyttöjen kokeiluja yms olisi sitten kiltti tai vähemmän kiltti. Jotenkin sellainen huora-madonna asetelma on vähän liian ilmeinen tai sitten madonna asetelmaa ei olekaan on vain huora asetelma. Hmm... tästähän voisi ruveta vaikka tekemään tutkimusta tyyliin suomalaiset sanoitukset ja tyttöjen seksuaalinen toimintavapaus...

Vierailija
12/13 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä biisi!!!!!!

Vierailija
13/13 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten ihmeessä ihmiset eivät ymmärrä selvää suomen kieltä. Tuossa biisissä ei ole mitään moniselitteisyyttä, kielikuvia, vaikeita sanoja tai aukkoisuutta.

Ihan oikeasti masentaa. Työssäni äikänopena joudun koko ajan huomaamaan, että nuoret eivät ymmärrä tavallisia sanoja. Aktiivinen sanavarasto koostuu parista sadasta sanasta. Sitten kaikki tekstit ovat muka huonoja ja sekavia. Jos itse pitäisi jotain kuvailla, kertoa tai perustella, niin ei onnistu. Täälläkin on sama vastassa.

Noin huonon ymmärryksen ja osaamisen on pakko näkyä muussakin kuin vain popin kuuntelemisen hankaluudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän