Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Itsehän Sini käytöksellään aiheutti lähtönsä.
Sini miksi ei jatkanut vaan antoi periksi
Meinaako tää että nyt ei tuu viikkotehtävää.
Mä oon tyytyväinen ettei tää tilanne eskaloitunut enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big Brotheriin valitaan erilaisia ihmisiä täyttämään eri tarkoituksia. Kaikki eivät ole tuolla siksi, että olisivat kiinnostavia itsessään, saati potentiaalisia voittajia. Osa on tylsää täytettä, joiden avulla muiden asukkaiden ominaisuudet korostuvat, ja jotka voidaan uhrata kauden alkuvaiheessa viihteen kärsimättä. Osa on ärsyttämässä, jotta saadaan katsojat pöyristymään ja keskustelemaan ohjelmalle mainosta antaen.
Mitenköhän tietoisia osallistujat itse ovat heille ajatelluista rooleista tai ajattelevatko asiaa?
Minä ainakin miettisin kovasti, olisinko vain neutraalia täytettä vai nähtiinkö minussa tilaisuus korostaa jotain ärsyttävää asiaa, kiihottaen vihantunnetta katsojissa.
Minkähän esimerkiksi Sini oletti omaksi tarkoituksekseen?
BB-kilpailijat ovat käytännössä hyväksikäytettyjä. Eivät he pääse itse valitsemaan, mitä näytetään. Normaali fiksu ihminen yleensä odottaa, että pelataan reilua peliä. Lopputulos voi olla paha järkytys. Viime (?) kauden se Eevis on kirjoittanut kokemuksistaan. En katsonut kuin muutaman jakson BB:tä, mutta luin jotain hänen blogiaan. Kiinnosti, koska olen itsekin tuon erään mysteerilafkan jäsen. Osallistujille ei anneta käytännössä mitään asiallista mahdollisuutta puolustautua tuota isoa koneistoa vastaan osallistumisen jälkeen, vaan se johtaa ohjelmaa katsoneiden vielä syvempään pilkkaan ("taitaa ottaa koville nähdä, millainen todellisuudessa on" tms.). Ikään kuin heillä ei olisi mitään käsitystä siitä, miten tuota ohjelmaa käsikirjoitetaan.
Kenestä tahansa voi tehdä halventavia kohujuttuja sopivalla näkökulmalla ja tiettyjen asioiden mukaan ottamisella ja tiettyjen pois jättämisellä.
Minulla ei kyllä ole hyvä käsitys juristeista yleisesti ottaen. Vaikuttaa, että pääasiassa ovat aika ylimielistä, narsistista porukkaa. Ehkä tuotannolla on jokin tarve yrittää vetää kölin ali kaikki, joista he ajattelevat, että nämä "kuvittelevat olevansa jotain".
BB ei voi näyttää materiaalia asioista joita ei ole tapahtunut eli kyllä jokainen talossa ihan itse tekemisensä tekee ja sanoo.
Kyllä, mutta se, millainen kokonaisuus kaikesta talossa tehdystä tai sanotusta muodostuu, on editoinnin tulosta. Valitaanko näyttää esim. jokainen kiva sana tai jokainen huono, valitaanko näyttää pelkkää makoilua vai ruoanvalmistusta tai siivoamista – ihan mitä vain. Tietysti eri ihmisillä on korostetusti erilaisia piirteitä, mutta jos vielä niistä korostetuista piirteistä valitaan näyttää lähinnä pelkästään sellaista, katsojalle voi muodostua todella vääristynyt kuva ihmisestä. Osallistujia roolitetaan, kun halutaan luoda konfliktia ja tarinaa.
Niinpä, ja se mikä ei tule monille mieleen, on se että myös 24/7-lähetyksissä ohjataan sitä, mitä katsoja havaitsee. Osa tapahtumista jää tietysti kokonaan näkemättäkin, mutta huomion kohdistamiseen vaikutetaan myös vain kuvakulmalla ja äänenvoimakkuuksien säädöillä. Talossahan on yhteensä varmaan montakymmentä kameraa, eli valinnanvaraa on.
Asukasta voidaan joko imarrella tai nolata näyttämällä muiden reaktioita valikoivasti.
Kun tapahtuu eri asioita yhtä aikaa, voidaan näyttää vain yhtä, jolloin se näyttää katsojan silmissä päätapahtumalta, vaikka ei asukkaiden mielestä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Sini miksi ei jatkanut vaan antoi periksi
Ai miksi? Kun on oman firman työntekijöidenkin elämät vaakalaudalla. Ja haluaa Sini varmaan korjata tekemäänsä tuhoa. Joutuu ulos kuitenkin joku päivä ja tietää ettei voi voittaa enää.
Miten tuollaisen jälkeen voi enää jäädä?
Alkaakohan nyt jälkipyykki Sinin meiningeistä, Ella kauhistelee kun laski alleen ja Arttu avautuu miten Sini vieritti koskettelun täysin sen kontolle jne
Vierailija kirjoitti:
Kuka Sinille on syöttånyt hänen lääkkeensä talossa? Josmon tottunut siihen, että aviomes laittaa vesilasin ja pillerit aamulla eteen, ei Sini itse muista niitä ottaa.
Onneks bb huolehtii hänen lääkkeensä sanoi itse.
Tavallaan olis kiva jos nuo saisi jonkun jäähyväisvideon Siniltä, missä hän voisi kertoa edes jotain. Ärsyttävää kun kuunnella kun noi on niin tietävinään että mitä on tapahtunut :D
Tämmönen sitten, siksei tule päivätehtävääkään kun on tätä draamaa.
Paha saa palkkansa ja lurjuksille käy aina huonosti. Respectiä Sinin miehelle viisaasta ja rohkeasta teosta!
Nyt joutuu kuuntelemaan tota järkyttävää Sasan kailotusta kahta kauheammin. Miten voi olla niin hirveää kuultavaa. Sitten sillä on aina ihan hyperaktiivinen olo. Törkeän raskasta kuunneltavaa. Jotenkin ihan teflon tyyppi muutenkin. Ihan ikuisessa bumtsibum- fiiliksessä. Nytkin, vaikka kaveri murtui talossa.
En ehtinyt katsoa taloa kuin viitisen minuuttia. Täytyy katsoa mutella.
Kati ja Sasa ei halua tietäämitä kotona tapahtuisi vaikka mitä. Huhhuh miten kylmää. Bb kö tärkeempää.
Olisi ollut ihana nähdä Sini häätöäänestyksessä ja häädettynä.
Millaisetkohan fiilikset Artulla tässä kohtaa? Morkkis että mahdollisesti aiheutti toisen kilpailijan lähdön?
Tää oli Sinin kohdalla täys frassi, jonka itse aiheutti perseilyllään.
Vierailija kirjoitti:
Millaisetkohan fiilikset Artulla tässä kohtaa? Morkkis että mahdollisesti aiheutti toisen kilpailijan lähdön?
No toivottavasti ei.
Nuo luulee, ettei Sinin toiminta talossa ole vaikuttanut poistamiseen.
Minusta olisi oikeus ja kohtuus, että bb ilmoittaisi asukeille Sinin miehen hakevan avioeroa Artun toiminnan takia.
Tietäisivätpä miten oma peli pelastui, kun saivat tilaa.
Oli ihan erilainen tunnelma tuon uutisen jälkeen, kuin olisi luullut. Kukaan ei näyttänyt oikeastaan hämmästyvän ja järkyttyvän.