Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
62121/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia yöllä: "Missä on Jyväskylä?"

Ja myöhemmin: "Missä on Oulu?"

Missähän tynnyrissä se Julia on mahtanut kasvaa?

Meikkitynnyrissä?

Viinatynnyrissä niin kuin muutkin asukkaat...

Sen verran kehnoa on yleissivistyksen taso.

Vierailija
62122/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markon ja Joelin yhteishuumori on vaivaannuttavaa kesäteatteria. Kun se ei ole luonnollista. Marko aiheuttaa tuon teennäisyyden. Kaikki on näytelmää voittoa varten.

Kunhan hassuttelevat keskenään aikaa kulittaakseen, ei tuossa ulkomaailmaa ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
62123/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka miehistä päätyy Julian sänkyyn tänään? Mulle tuli nyt voimakas aavistus, että se tulee olemaan VILI! Jos Marko on kerran kihloissa, flirttailusta huolimatta aint gonna happen.

Vierailija
62124/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää luulen että Julia tahalleen flirttailee ja kiusailee Markoa, ku tietää että tää on heikkona naisiin. Lopputulos voi olla ihan mitä vaan sitte.

Vierailija
62125/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ella on uikkareissa, alkoiko bibikset jo?

Vierailija
62126/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko pyörii ulkona kuin poranterä ja katselee... Juliaa ilmeisesti odottelee, haluaa nähdä sen biksuissa.

Vierailija
62127/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel autisti noiden sipsiensä kanssa.

Vierailija
62128/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.

Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.

No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan. 

Ella on kertonut olevansa transnainen, joka on hakeutumassa sukupuolenkorjaushoitoihin. Miten saat siitä väännettyä, että hän kertoo olevansa mies?

Niin, hakeutumassa. Mitään hän ei ole vielä asian eteen tehnyt kuin laittanut mekon päälleen ja laittanut täytettä huuliin ja hiuslisäkkeet. Missä vaiheessa ihminen muuttuu miehestä transnaiseksi. Minusta Ella on todella kaukana siitä. Biologisesti ja juridisestikin hän on mies. 

Transseksuaalisuus alkaa jo kohdussa, kun sikiön aivot kehittyvät eri aikaan kuin sukupuolielimet. Kannattaa lukea aiheesta edes Wikipediasta, kun kiinnostusta näyttää olevan.

Sitä sanotaan transsukupuolisuudeksi, koska sitä se on, ja seksuaalisuus on vielä siitä erillinen asia ihan niin kuin perusmiehillä ja -naisillakin. 

Mutta onko transsukupuolisuuden tutkimuksessa tehty joku uskomaton läpimurto tässä hiljattain? Käsittääkseni syytä ei yksiselitteisesti tiedetä, ja todennäköisesti kombo eri asioita saa aikaan sen lopputuloksen, että sukupuoliristiriidan tuntemus säilyy aikuisikään asti (monilla on lapsuudessa, mutta häviää murrosiän myötä). 

https://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo12102.pdf

Jos luet vaikka Wikipediasta, niin on löydöksiä liittyen esim geeneihin ja aivoihin. Miten ne ei olisi synnynnäisiä ominaisuuksia, vaikka tarkkaa aiheuttajaa ei olekaan löydetty.

Vierailija
62129/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP näyttää pultsarilta.

Vierailija
62130/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt vähä vaarallinen yhdistelmä Markolle, seitsemän viikkoa selibaatissa, alkoholi, nuori viehkeä daami, joka on osoittanut kiinnostuksen...

Tänään mitataan Markon selkäranka

Vierailija
62131/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juomaa ja paljonko siellä on??

Vierailija
62132/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi ella on uikkareissa, alkoiko bibikset jo?

SAUNA ON LÄMMIN!

Vierailija
62133/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen ,että porukkaa ei haittaisi vaikka Ella on transnainen.Viha johtuu Ellan käyttäytymisestä ja se kun kuvittelee ,että hän on talon tähti.Suoralähetys kun alkaa niin alkaa kunnon esitys huomatkaa minut paistaa niin läpi.Artun kun näin ekan kerran niin aattelin hän tykkää rokki mimmeistä ja juuri tumma kun hän itse kerto.Onko Artulla jo tunteet pelissä kun on muutakin kun käsipeliä.Ellan pitää päästä kertomaan mistä johtuu katkeruus viha ja kaikki muukin naisia kohtaan.Tuo ei ole enään tervettä.

Kevin teki jo pohjatyön viime vuonna, mursi ennakkoluuloja niin että ryskyi. Toisenlaisella luonteella ja käytöksellä Ella olisi voinut kävellä voittoon, tai ainakin finaaliin, kenenkään pahemmin estelemättä.

Nyt on käynyt päinvastoin. Monet heistä jotka ehtivät jo korjata asenteitaan sukupuolivähemmistöille myönteisemmäksi, ovat Ellan ilkeämielisen, toisille veetuilevan ja kieron käyttäytymisen myötä palanneet aikaisempaan, vähemmän suvaitsevaan ajatusmalliinsa.

Silti enemmistö yhä ymmärtää että Ella on vain yksilö, jonka käytöksen perusteella ei voi vetää minkäänlaisia yhtäläisyysmerkkejä koko yhteisöön tai käsitykseen siitä mitä on olla transsukupuolinen. Valitettavasti vain kaikki asialliset kommentit jäävät niiden epäasiallisten törkyviestien jalkoihin.

Nämä muutamat äänekkäät trollit ja poteroistaan aktivoituneet äärikonservatiivit ovat leimanneet koko tämän keskustelun transvastaiseksi, ja ymmärtämättömyyttään vain edesauttaneet Ellan toimien läpi sormien katsomista. Sano yksikin arvosteleva sana Ellan juonittelusta tai selän takana puhumisesta, niin johan saat lukea vastaukseksi sivukaupalla sitaatteja Setan sivuilta. Toki ne aikaansaa se väliin huudellut trolli, mutta ulkopuolisten silmiin keskustelu näyttää siltä että jokainen, aiheestakin, Ellaa arvostellut on sivistymätön ja kehityksen kelkasta pudonnut juntti - tai pahimmillaan suorastaan lainvastaiseen syrjintään syyllistynyt kriminaali.

Kun tätä keskustelua seuraa, on suorastaan järkyttävää huomata miten paljon vahinkoa on jo aiheutunut niin seksuaalisen kuin myös sukupuolisen tasa-arvon (Ellahan suorastaan halveksii tavallisia naisia ja naiseutta) asialle - kuin myös Ellalle itselleen. Vaikka vielä hän ei sitä ymmärräkään.

Myös koko bb, käsitteenä viihdeohjelmasta, on kärsinyt pahan kolhun. Ei niinkään Ellan tai hänen käyttäytymisensä vuoksi (kyllä niitä veemäisiä tyyppejä on ennenkin nähty), vaan siksi miten sitä on haluttu katsojille kaunistella. Kaikki on sallittua, mistään ei seuraa rangaistusta, koosteeseen leikataan vain edustavat kohdat, muita häiritsevä seksuaalinen käyttäytyminenkin on vain "söpöä ja romanttista".

Ystävällisesti ja hartaasti pyytäisinkin nyt tuotannolta pientä ryhtiliikettä. Alkajaisiksi voisi tarkastella vaikka sitä Ellan viimeöistä palopuhetta Artulle (lue: katsojille), kuinka Vili on saatava häädettyä talosta.

- Kiitos.

Erinomainen kirjoitus. Kiitos.

Mielestäni ihmiset eivät reagoi läheskään kaikkiin Ellaa kritisoiviin kommentteihin transihmisiä puolustavilla vastakommenteilla. Juuri niihin kommentteihin tartutaan, joissa on joko tahattomasti tai trollaten transvihamielinen sävy. Niin kauan kuin transfobia, tietämättömyys, välinpitämättömyys, viha... tai miksi ikinä sitä haluaa kutsua välittyy riveiltä tai rivien väleistä, nämä puolustajat tulevat "jankuttamaan" transasioista. Itse pidän sitä ihan hyvänäkin mitä enemmän ihmiset oppii millaista on korrekti kielenkäyttö toisista. Kyllä vihapuheeseen ja kiusaamiseen pitääkin puuttua missä vaan keskustelussa. Ja jos nyt ei ole varsinaista vihaa, niin tietämättömyyttäkin on hyvä oikaista. Ella ei kyllä itse ole kovin korrekti, niin kuin ei moni täälläkään ole. Toivoisin, että ihmiset osaa erottaa transsukupuolisuuden ja huonon käytöksen toisistaan.

PAINUKAA NYT STANA VIDDUUN BB KETJUSTA PUHUMAAN NOISTA TRANSSEISTANNE. ON SE NYT PRKL KUN EI YMMÄRRETÄ.

Vierailija
62134/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.

Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.

No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan. 

Ella on kertonut olevansa transnainen, joka on hakeutumassa sukupuolenkorjaushoitoihin. Miten saat siitä väännettyä, että hän kertoo olevansa mies?

Niin, hakeutumassa. Mitään hän ei ole vielä asian eteen tehnyt kuin laittanut mekon päälleen ja laittanut täytettä huuliin ja hiuslisäkkeet. Missä vaiheessa ihminen muuttuu miehestä transnaiseksi. Minusta Ella on todella kaukana siitä. Biologisesti ja juridisestikin hän on mies. 

Transseksuaalisuus alkaa jo kohdussa, kun sikiön aivot kehittyvät eri aikaan kuin sukupuolielimet. Kannattaa lukea aiheesta edes Wikipediasta, kun kiinnostusta näyttää olevan.

Sitä sanotaan transsukupuolisuudeksi, koska sitä se on, ja seksuaalisuus on vielä siitä erillinen asia ihan niin kuin perusmiehillä ja -naisillakin. 

Mutta onko transsukupuolisuuden tutkimuksessa tehty joku uskomaton läpimurto tässä hiljattain? Käsittääkseni syytä ei yksiselitteisesti tiedetä, ja todennäköisesti kombo eri asioita saa aikaan sen lopputuloksen, että sukupuoliristiriidan tuntemus säilyy aikuisikään asti (monilla on lapsuudessa, mutta häviää murrosiän myötä). 

https://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo12102.pdf

Voitteko viddu mennä muualle länkyttämään noista trans jutuistanne?

Joo, lupaan lopettaa, jos muutkin lopettaa virheelliset väitteensä siitä, että transseksuaalisuus olisi jotenkin selkeä juttu. Se on tietysti kokemuksen tasolla nähtävästi totta, mutta ei sitä vaan tiedetä mistä se johtuu. 

Mut hei, monenko veikkaatte olevan jalkeilla, kun korkit kilahti auki ennen klo 16:30? 

Minä luotan Marjattaan, Markokin varmaan. Silmämies saattaa myös päästä kuulemaan festarit, ellei ole liian innokas. Mutta muut? 

Vierailija
62135/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tuolla kaikki edes suihkussa ennen saunaan menoa? Ensin hikoillaan, sitten lillutaan paljussa.

Vierailija
62136/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatukuvaa taas ykköskamerasta. Joku mökki siinä tönöttää.

Vierailija
62137/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarnikka on variksenmarja. Crowberry englanniksi.

Vierailija
62138/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään varmasti tulee jotain lääppimistä jos ollaan kännissä ja markoa yhtään kiinnostaa.

Vierailija
62139/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joel autisti noiden sipsiensä kanssa.

Paksulle pojalle pitää olla aina mässytettävää tarjolla! Jännästi hänelle ei kelvannut Sasa, samanlainen plussapallo kuin itsekin on, mutta Julia kyllä varastaa huomion. Eilenkin illalla hieroi vapaaehtoisesti Julian kipeitä pohkeita, mutta Sasaa ei koskenut kuin pakon edessä. Ei oikein taida ymmärtää tasoaan...

Vierailija
62140/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on aika tuhti tyttö

Ketju on lukittu.