Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
58461/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeudella Kristiina taas vessassa pesee hampaita 6 kerta tänään?

Eikö BB puutu tähän tehtäävä rikkomukseen , nyt pitäisi olla penkissä turvavyöt kiinni.

Krissellä menossa oikomishoito. Käyttää päivittäin oikomiskojetta. Ennen kojeen laittoa suuhun pitää hampaat pestä.

Vierailija
58462/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Ella halveeraa myös katsojia aivan suoraan. On tehnyt jo monesti, melkoisesti saa "tulkita", että saa kaiken tuon käännettyä "huumoriksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
58463/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo Artun hinkuyskä on mikä alkaa aina kun nauraa. 

Vierailija
58464/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Jatta! Sanoi että ei kiitos puhuta mistään visvasista sukupuolielimistä kun juodaan/syödään. Jo oli aikakin että joku sanoo ääneen että tuollaiset puheet ei sovi juoma- tai ruokailuhetkeen. Minusta tuollaisia ei tarvitsisi kyllä puhua yhtään missään muualla kuin lääkärin vastaanotolla jos kyseisistä vaivoista kärsii.

Eikä kaiveta haaraparfyymia kaulaan ja ranteisiin.

Vierailija
58465/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään Julia talossa, niin saadaan Ellan puntit tutisemaan.

Enemmän toi Marjatta aiheuttaa Ellassa punttien tutinaa kuin Julia

Vierailija
58466/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla nuorilla tuntuu olevan hirveän suppea sanavarasto nykyisin. Julia taitaa olla sellainen.

Näkyy suoraan ettei nuoret lue enää kuten aikaisemmin on luettu.

Juu. Tälläkin palstalla on moni ihmetellyt, vieläkö ihmisillä on kotonaan kirjahyllyjä, ja vieläkö joku jaksaa lukea kirjoja. Tässä on sitten lopputulos. Sivistys rapistuu.

Lisäksi nuoret seuraa vain nuorten tuottamaa sisältöä netistä, eikä lue myöskään lehtiä tai katso tv.tä kuten ennen. 

Vierailija
58467/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ella kysyi Artulta saako yöllä hellyyttä Artulta, Arttu lupasi. Eikö ensi yönäkään saa nukkuu😵

No ei, kyllä sun on pakko valvoa, jos vaikka jotain vilahtaisi.

Vierailija
58468/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla nuorilla tuntuu olevan hirveän suppea sanavarasto nykyisin. Julia taitaa olla sellainen.

Poika luki akuankkoja ja silti kirjoitti äikästä een.

Vierailija
58469/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BB 2020 ei paranna kyllä ihmisten käsitystä ja suhtautumista seksuaalivähemmistöön. Snown agenda sotii tällä hetkellä häntä itseään vastaan.

Täällä ainakin yksi, jonka asenne on muuttunut tämän kauden myötä. Olen itse nuorempana naureskellut kavereiden kanssa kylän transvestiitille, aikuisena kohotellut kulmia baarissa työskennelleelle transvestiitille/transnaiselle ja vielä maatilaviikolla olin jopa vahingoniloinen, että Ella joutuu olemaan viikon meikkaamatta. Kuitenkin oikeastaan vasta sunnuntailiven Artun puheet Ellasta ja myöhemmin Markon kanssa herättivät ajattelemaan, että mikäpä minä olen toisia tuomitsemaan tai määrittelemään ja muiden puolesta häpeilemään.

Saako transnainen ilkeilynsä ja v....umaisuutensa anteeksi sillä perusteella että on trans? Tämä on se mitä mä en ymmärrä. Mua ei kiinnosta kenenkään seksuaalisuus varsinkaan bb:ssä. Seksuaalisuuden korostaminen bb:ssä on aina haittatekijä.

Vierailija
58470/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuka toinen uusista jää taloon kunhan toinen ON Marjatta

Vili pois ja Julle!!

Vierailija
58471/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timolla 50v alkaa naksahdella talon porukkaan :D

Vierailija
58472/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansan suosikit Ella ja Arttu voittivat Big Brotherin! Jakoivat voittorahansa helpon tien finaaliin jälkeen

Vierailija
58473/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, kolmen sanan lauseita ja nuolia ylös tykkäämisen merkiksi.

Vierailija
58474/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myskihärkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Jatta! Sanoi että ei kiitos puhuta mistään visvasista sukupuolielimistä kun juodaan/syödään. Jo oli aikakin että joku sanoo ääneen että tuollaiset puheet ei sovi juoma- tai ruokailuhetkeen. Minusta tuollaisia ei tarvitsisi kyllä puhua yhtään missään muualla kuin lääkärin vastaanotolla jos kyseisistä vaivoista kärsii.

Eikä kaiveta haaraparfyymia kaulaan ja ranteisiin.

Saako sedät sivellä itsensä sissijuustolla näinä tasa-arvon aikoina?

Vierailija
58475/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun lentovalvonnan ääni olisi viime vuoden BB Kimmo, ääni muistuttaa

Voisi ollakin. Eikös hän jokin lennonjohtaja ollut. Tulee ainakin litania juuri sellaisena kuin ne pahimmillaan ovat.

T. Vuosia ko. jargonia kuunnellut

Vierailija
58476/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä yleistä asennetta täällä transihmisiä kohtaan. (Onks se omasta naisellisuudesta jotenkin pois tai onko Ella trans viehättävämpi/kauniimpi kuin sinä ”oikeana” naisena)

Itsellä tuttava kuin Ella ja täysin naiseksi hänet miellän kuin Ellankin.

Paljon maskuliinisempia naisiakin tavannut kuin Ella luonteelta kuin ulkonäöltä.

Toivottavasti Artun näköinen mies rikkois tabuja ja olis rohkeasti ihastunut, jos siltä vaan tuntuu.

Artusta kyllä huokuukin, ettei anna pikku kylän tai muiden mielipiteiden tohon väliin tulla.

Pidän peukkuja heidän romanssille, mun sydäntä lämmittää!

Ihan nyt yksinkertaistettu ja rehellinen transnaisen kanssa seurustelleen miehen mielipide tätä tapausta sivusta seuranneena ja omassa elämässäni sitten lukemattomia tilanteita ex-tyttöystäväni tuttujen transnaisten kanssa aikaa viettäneenä. A. Se on oikeasti kova pala monille cis-naisille, jos transnainen saa miehiltä huomiota. Talossa, eikä varsinkaan yleisössä ei olisi mitään ongelmaa, jos siellä olisi joku vanhempi transleidi. B. Monet naiset kokevat transnaiseuden uhaksi omalle naiseudelleen syistä joita voivat varmasti itse valottaa. C. 70-luvun feministit vihasivat yli kaiken transnaisia, koska ei sopinut ideologiaan, että joku mies "vapaaehtoisesti" luopuisi miehuuden tuomista etuoikeuksista. Asiaa ei auttanut transnaisten kommentit, joiden mukaan naisena eläminen oli kaikin tavoin helpompaa ja roolit väljempiä jo tuolloin, kuin miehillä. Tämä viha kytee edelleen feminismi-pride-trans-akselilla. Ulkopuolisille sitä ei tietenkään haluta näyttää, ettei kuva yhdestä iloisesta sateenkaariperheestä paljastuisi. Tuo mitä aiemmin on mainittu, että miehille asia on helpompi sulattaa voi pitää helpostikin paikkansa omiin kokemuksiin peilaten. Transmiehen leikkausarpia joskus pysähtynyt ihmettelemään pukuhuoneessa ja se siitä. Miehet eivät ole kokeneet transmiehiä uhkaksi miehuudelleen, vaan joko tukeneet, tai asia ei ole kiinnostanut millään lailla. Veikkaan, että asiaan vaikuttaa sekin, että miehet perinteisesti hahmottavat maailmaa yksilökeskeisesti ja naiset pohtivat mitä nyt kukakin milloinkin muiden asioista mitäkin miettii. Asiaa tutkitaan myös nykyään paljon ja samat miehet ovat pääosin kiinnostuneita cis-naisista ja transnaisista. Kyse ei ole homo-heteroakselista lainkaan. Ei homoja kiinnosta naiset millään tavoin, vaan miehet. Tämän nyt jokainen tajuaa julkihomojammekin seuraamalla. Monet homot itseasiassa pilkkaavat transnaisten kanssa olevia miehiä. Lisätutkimuksia odotellessa yhtenä kantavana teoriana on, että miesten seksuaalisuus on joustava, monet miehet pitävät naiseutta ja seksuaalisuutta erityisesti henkisinä ominaisuuksina. Naiset kyllä usein kertovat miten aivot ovat tärkein sukupuolielin, mutta käyttäytyminen kertoo usein muuta. Onko syynä lisääntymispsykologia vai mikä, niin aika varmasti näyttänee. Ei transihmisten ja heidän kumppaneidensa elo vielä nykyään niin helppoa ole, että pitäisi vielä joukolla kiusata. Mitä tuohon Ellaan persoonana tulee, niin vaikuttaa ilkeältä. Moni nuori transnainen on. Joutuvat kovettamaan itsensä ja hyökätä muita vastaan, ennen kuin heitä vastaan hyökätään. Asia selvinnee helposti tämän ketjun lukemalla. Voi olla myös oikeasti vain ikävä ihminenkin.

Heteronaisena en henkilökohtaisesti koe transnaisia, muita naisia, homomiehiä tai transmiehiä millään tavalla uhkana naiseudelleni tai sukupuolikäsitykselleni muutenkaan. Sanottakoon vielä, että olen henkisesti huomattavasti Ellaa miehekkäämpi, mutta fyysisesti kyllä selkeästi naisellisempi, vaikka lihaksikas nainen olenkin. 

Tavallisena naisihmisenä tuossa Eetun ulkomuodossa minua lähinnä ärsyttää ja loukkaa se, että hänen mielestään naisellista on se, että näyttää lähinnä drag queeniltä tai tuksulta ja minulle on syntynyt sellainen vaikutelma hänen mielestään kaikki naiset, jotka eivät pyri vastaavanlaiseen muoviseen ja teennäiseen ulkoiseen olemukseen olisivat jotenkin vajavaisia naisina. Jotenkin minusta tuntuu siltä, että hänen motiivinsa sukupuolen vaihtoon ovat paljon pinnallisemmat kuin oikeilla transihmisillä. Tarkoitan siis sitä, että hän pyrkii ainoastaan hyötymään taloudellisesti tuosta muutoksesta ja tavoittelee helppoa pintaliitoelämää, jossa itse ei tarvitse tehdä muuta kuin keskittyä ulkokuoreen. Valitettavasti samanlaisia naisiakin on paljon, joten totta kai miehilläkin pitää nykyisessä tasa-arvokäsityksessä olla vastaavat mahdollisuudet miesten lompakoilla loisimiseen. Omaan moraalikäsitykseeni tuollainen ei vaan mitenkään istu, olipa lokkeilija sitten nainen, mies, transhenkilö tai jotain muuta. 

Minulla ei ole ollut tapana luokitella ihmisiä heidän sukupuoli-identiteettinsä tai seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Nämä ovat sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu muille. Kohtelen kanssaihmisiäni ihmisinä ja yksilöinä. Tietyn vähemmistöryhmän edustajan arvostelu ei myöskään automaattisesti tarkoita kyseisen vähemmistöryhmän arvostelua, vaan yksilöitä pitää saada arvioida yksilöinä eikä vähemmistönsä edustajina. Ja minusta "Ella" on kaikessa pinnallisuudessaan vain ilkeä ja epämiellyttävä henkilö. En koskaan pystyisi ystävystymään hänen kaltaisensa myrkyllisen henkilön kanssa hänen sukupuolestaan tai sukupuoli-identiteetistään riippumatta. 

Silti luokittelet kutsumalla Ellaa Eetuksi ja "Ellaksi", koska sinun mielestäsi transnaista ei voi kutsua naisen nimellä...

Miten se menee että muuttaa nimen ja meikkaa ja käyttää naisten vaatteita että sitten voi käyttää transnainen. Virallisesti Eetu ja Ella viime vuodesta. Ei hoitoja. Huulet käyneet muodonmuutoksen. Noi hiukset kai tekosellaista ja alla omat hiutulat. ???

Vierailija
58477/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä yleistä asennetta täällä transihmisiä kohtaan. (Onks se omasta naisellisuudesta jotenkin pois tai onko Ella trans viehättävämpi/kauniimpi kuin sinä ”oikeana” naisena)

Itsellä tuttava kuin Ella ja täysin naiseksi hänet miellän kuin Ellankin.

Paljon maskuliinisempia naisiakin tavannut kuin Ella luonteelta kuin ulkonäöltä.

Toivottavasti Artun näköinen mies rikkois tabuja ja olis rohkeasti ihastunut, jos siltä vaan tuntuu.

Artusta kyllä huokuukin, ettei anna pikku kylän tai muiden mielipiteiden tohon väliin tulla.

Pidän peukkuja heidän romanssille, mun sydäntä lämmittää!

Ihan nyt yksinkertaistettu ja rehellinen transnaisen kanssa seurustelleen miehen mielipide tätä tapausta sivusta seuranneena ja omassa elämässäni sitten lukemattomia tilanteita ex-tyttöystäväni tuttujen transnaisten kanssa aikaa viettäneenä. A. Se on oikeasti kova pala monille cis-naisille, jos transnainen saa miehiltä huomiota. Talossa, eikä varsinkaan yleisössä ei olisi mitään ongelmaa, jos siellä olisi joku vanhempi transleidi. B. Monet naiset kokevat transnaiseuden uhaksi omalle naiseudelleen syistä joita voivat varmasti itse valottaa. C. 70-luvun feministit vihasivat yli kaiken transnaisia, koska ei sopinut ideologiaan, että joku mies "vapaaehtoisesti" luopuisi miehuuden tuomista etuoikeuksista. Asiaa ei auttanut transnaisten kommentit, joiden mukaan naisena eläminen oli kaikin tavoin helpompaa ja roolit väljempiä jo tuolloin, kuin miehillä. Tämä viha kytee edelleen feminismi-pride-trans-akselilla. Ulkopuolisille sitä ei tietenkään haluta näyttää, ettei kuva yhdestä iloisesta sateenkaariperheestä paljastuisi. Tuo mitä aiemmin on mainittu, että miehille asia on helpompi sulattaa voi pitää helpostikin paikkansa omiin kokemuksiin peilaten. Transmiehen leikkausarpia joskus pysähtynyt ihmettelemään pukuhuoneessa ja se siitä. Miehet eivät ole kokeneet transmiehiä uhkaksi miehuudelleen, vaan joko tukeneet, tai asia ei ole kiinnostanut millään lailla. Veikkaan, että asiaan vaikuttaa sekin, että miehet perinteisesti hahmottavat maailmaa yksilökeskeisesti ja naiset pohtivat mitä nyt kukakin milloinkin muiden asioista mitäkin miettii. Asiaa tutkitaan myös nykyään paljon ja samat miehet ovat pääosin kiinnostuneita cis-naisista ja transnaisista. Kyse ei ole homo-heteroakselista lainkaan. Ei homoja kiinnosta naiset millään tavoin, vaan miehet. Tämän nyt jokainen tajuaa julkihomojammekin seuraamalla. Monet homot itseasiassa pilkkaavat transnaisten kanssa olevia miehiä. Lisätutkimuksia odotellessa yhtenä kantavana teoriana on, että miesten seksuaalisuus on joustava, monet miehet pitävät naiseutta ja seksuaalisuutta erityisesti henkisinä ominaisuuksina. Naiset kyllä usein kertovat miten aivot ovat tärkein sukupuolielin, mutta käyttäytyminen kertoo usein muuta. Onko syynä lisääntymispsykologia vai mikä, niin aika varmasti näyttänee. Ei transihmisten ja heidän kumppaneidensa elo vielä nykyään niin helppoa ole, että pitäisi vielä joukolla kiusata. Mitä tuohon Ellaan persoonana tulee, niin vaikuttaa ilkeältä. Moni nuori transnainen on. Joutuvat kovettamaan itsensä ja hyökätä muita vastaan, ennen kuin heitä vastaan hyökätään. Asia selvinnee helposti tämän ketjun lukemalla. Voi olla myös oikeasti vain ikävä ihminenkin.

Heteronaisena en henkilökohtaisesti koe transnaisia, muita naisia, homomiehiä tai transmiehiä millään tavalla uhkana naiseudelleni tai sukupuolikäsitykselleni muutenkaan. Sanottakoon vielä, että olen henkisesti huomattavasti Ellaa miehekkäämpi, mutta fyysisesti kyllä selkeästi naisellisempi, vaikka lihaksikas nainen olenkin. 

Tavallisena naisihmisenä tuossa Eetun ulkomuodossa minua lähinnä ärsyttää ja loukkaa se, että hänen mielestään naisellista on se, että näyttää lähinnä drag queeniltä tai tuksulta ja minulle on syntynyt sellainen vaikutelma hänen mielestään kaikki naiset, jotka eivät pyri vastaavanlaiseen muoviseen ja teennäiseen ulkoiseen olemukseen olisivat jotenkin vajavaisia naisina. Jotenkin minusta tuntuu siltä, että hänen motiivinsa sukupuolen vaihtoon ovat paljon pinnallisemmat kuin oikeilla transihmisillä. Tarkoitan siis sitä, että hän pyrkii ainoastaan hyötymään taloudellisesti tuosta muutoksesta ja tavoittelee helppoa pintaliitoelämää, jossa itse ei tarvitse tehdä muuta kuin keskittyä ulkokuoreen. Valitettavasti samanlaisia naisiakin on paljon, joten totta kai miehilläkin pitää nykyisessä tasa-arvokäsityksessä olla vastaavat mahdollisuudet miesten lompakoilla loisimiseen. Omaan moraalikäsitykseeni tuollainen ei vaan mitenkään istu, olipa lokkeilija sitten nainen, mies, transhenkilö tai jotain muuta. 

Minulla ei ole ollut tapana luokitella ihmisiä heidän sukupuoli-identiteettinsä tai seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Nämä ovat sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu muille. Kohtelen kanssaihmisiäni ihmisinä ja yksilöinä. Tietyn vähemmistöryhmän edustajan arvostelu ei myöskään automaattisesti tarkoita kyseisen vähemmistöryhmän arvostelua, vaan yksilöitä pitää saada arvioida yksilöinä eikä vähemmistönsä edustajina. Ja minusta "Ella" on kaikessa pinnallisuudessaan vain ilkeä ja epämiellyttävä henkilö. En koskaan pystyisi ystävystymään hänen kaltaisensa myrkyllisen henkilön kanssa hänen sukupuolestaan tai sukupuoli-identiteetistään riippumatta. 

Silti luokittelet kutsumalla Ellaa Eetuksi ja "Ellaksi", koska sinun mielestäsi transnaista ei voi kutsua naisen nimellä...

Eetun virallinen nimi on edelleen Eetu, ei siis ole vaihtanut nimeään. On kertonut asian talossa. Hänellä on myös miehen henkilötunnus. Miksi miestä pitäisi kutsua naisen nimellä kun hän on edelleen mies? Rehellisesti sanoen, en edes usko, että hän aikeissa hakeutua korjausleikkaukseen - vsin hyvin pieni prosentti transnaisista tekee niin.

Vierailija
58478/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässeet tänään Veteliin asti. Meniskö ne sinne Kemoran radalle tilaisuuteen ?

Vierailija
58479/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Arttu ottanut taloon tullessaan yhtään tupakkaa mukaan. Kuitenkin joka päivä polttanut monta kertaa, eli sehän on polttanut monta askia toisten röökejä.

Vierailija
58480/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia ja Vili vaikuttaa siltä, että toisivat vipinää taloon.

Ketju on lukittu.