Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten äänestitte Nikon pois? niko olisi saanut jäädä taloon. Sympaattinen kaveri ja kokenut koulukiususta ja rasistisuutta.
Karmee tyyppi, omahyvänen, mennyt kuulemma opettaan tonne katsojia, mutta höykytti vaikka Paulaa, ettei hän muistuta lainkaan Nikon äitiä. Lapsellinen. Varmaan kehittyy vielä ihmisenä, kun oli niin nuorikin ja sitä rataa...
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, että Julia ja Marko tulevat toimeen. Äsken Marko kertoi arvoituksen, jonka vastaus oli... sanotaan nyt vaikka, että mies oli bodari (jos joku ei ole tätä nähnyt ja kuullut, en spoilaa). Marko sitten sanoi, että ”siksi se mies teki niin, kun se oli bodari”, ja samassa jo Julia sanoo, ”niinjuu, se teki sen siks kunse oli bodari”.
Marko on ihan samanlainen, jos vaikka Joppe sanoo purserin roolissaan, että hänellä on tänään viimeinen työpäivä, Marko on kuin kaiku, joka heti perään toistaa: ”...niin sillon viimenen työpäivä tänään”.
Hassu yksilöllinen tapa varmaan, ei mitään moittimista, mutta jännästi molemmst tekee niin. Onkohan Julia omaksunut tavan Markolta talossa vai onlo se aina tehnyt niin? Ei voi tietää.
Ja näin muuten netissä videopätkän, jossa Marko vilkuili vieressään sohvalla makoillutta Juliaa sivusilmällä mahdollisesti rintamuksen alueelle niin tiiviisti, että kahvikuppi oli pudota. Tosin voihan se olla, että se katseli ihan muuta, se vaan näytti siltä.
Normaalia sosiaalistumista monilla ihmisillä. Toisen huomaamaton matkiminen siis. Seura tekee kaltaisekseen. Hupaisaa on esim. että Jopen lyhyt ja ytimekäs 'Kyllä!' on tarttunut niin Krisseen kuin Arttuunkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kullein hemmo talossa? Omasta mielestäni Krisse.
Ella on kullein hemmo koko talossa. Jestas hän on niin kaunis ja söpö ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Äsken kun Ella oli pidempään PK:ssa tuolla oli paljon rennompi tunnelma, uudet varsinkin uskalsivat jutella enemmän. Miksi tuo yksi akka( ukko) vaikuttaa noin paljon yleiseen ilmapiiriin.
Yksi syy on sen äärimmäisen nolot ja yksinkertaiset jutut. On niitä Juliallakin mutta se on tyyppinä mukavampi niin eivät häiritse niin paljon.
Toinen syy on Ellan ilkeät kommentit, nyt taitaa heittää niitä Paulalle.
Nona kertoo nyt ennustuksistaan ja Ella, Julia ja Marko kuuntelee korvat höröllä.
Vierailija kirjoitti:
Marjatta:
- joutuu kuuntelemaan 3h vitsailuja vanhuudestaan ja kuolemasta
- ottaa rennosti ja nauraa mukanaElla os. Eetu
- ei kestä minkäänlaista kritiikkiä, kommenttia tai läppää transuudesta
- ottaa kaiken itseensä ja uhriutuu ja kerjää sääliä, itse haukkuu kuitenkin muita
- sanavarasto koostuu muutamasta sanasta kuten: likainen huorå, neiti itsekkyys, halpa huorå yms.
Mielestäni Marjatta osaa sanoa takaisin,. juuri oikein.
Odotan että hän heittää lisää vettä kiukaalle.
Uusista Jatta ja Nona on mun mielestä antaneet itsestään eniten ja heittäytyneet parhaiten. Vili tuntuu ihan ulkopuoliselta. Julia ihan ok. Pistäisin jatkoon Jatan ja Nonan, mutta luulen kyllä Julian saavan paljon ääniä, koska tuntuu herättäneen eniten keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vili on inhottava.
Äsken joku puhui politiikasta, en nyt muista kuka sanoin että joku on poliitikko.
Vili itsekseen puhui, "no just että se poliitikko, kaikkee sitä, kylläpä ajat muuttuu" sellaisella ivallisella äänellä.
Eilen Viliä kuuntelin ja tuli fiilis, ettei se oikein pääse jengiin sisään. Sitten huutelee sivusta noita ilkeitä sohasuja ja on muka messissä.
Mulle tuli eilen sama fiilis kun kuuntelin sivukorvalla noiden lentolla jutustelua. Mietin onko mun päässä vikaa vai onko tuo vähän töksäys ja tyly.
Etelä-Pohjanmaalta, siellä puhutaan noin.
Julia tullut taloon iloisella ja positiivisella asenteella. Uusi suosikkiasukkaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin mietteliäänä arttu palasi.
Olisko äiti saanut sydärin kun poika jörnii transseksuaalia?
Täytyy vissiin koko ketju poistattaa, jos ei asukkaiden omaisista spekulointia voi tehdä ihan omana tykönään. Eivät ole julkisuuden ihmisiä, joten heillä on oikeus yksityisyyteen.
Oli kaikki sohvis-videot sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Timo muuttui kännäämisen jälkeen☹️
Niin muuttui, varmaan pettyi itteensä ja siihen, että puhui sivu suunsa, jos kerta oli sanonut, ettei ole aiemmin kattonut BB:tä ja sitten yhtäkkiä kertoikin tietävänsä mitä aiempina vuosina on tapahtunut. Varmaan pettyi myös siihen, että noin helposti kännää liikaa ja mokailee. Näihin muihin verraten on minusta aivan verraton kaveri ja sen elämäkertatehtävän jälkeen äänestäisin hänet voittoon. Kannattaisi nostaa pää pystyyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä yleistä asennetta täällä transihmisiä kohtaan. (Onks se omasta naisellisuudesta jotenkin pois tai onko Ella trans viehättävämpi/kauniimpi kuin sinä ”oikeana” naisena)
Itsellä tuttava kuin Ella ja täysin naiseksi hänet miellän kuin Ellankin.
Paljon maskuliinisempia naisiakin tavannut kuin Ella luonteelta kuin ulkonäöltä.
Toivottavasti Artun näköinen mies rikkois tabuja ja olis rohkeasti ihastunut, jos siltä vaan tuntuu.
Artusta kyllä huokuukin, ettei anna pikku kylän tai muiden mielipiteiden tohon väliin tulla.
Pidän peukkuja heidän romanssille, mun sydäntä lämmittää!Ihan nyt yksinkertaistettu ja rehellinen transnaisen kanssa seurustelleen miehen mielipide tätä tapausta sivusta seuranneena ja omassa elämässäni sitten lukemattomia tilanteita ex-tyttöystäväni tuttujen transnaisten kanssa aikaa viettäneenä. A. Se on oikeasti kova pala monille cis-naisille, jos transnainen saa miehiltä huomiota. Talossa, eikä varsinkaan yleisössä ei olisi mitään ongelmaa, jos siellä olisi joku vanhempi transleidi. B. Monet naiset kokevat transnaiseuden uhaksi omalle naiseudelleen syistä joita voivat varmasti itse valottaa. C. 70-luvun feministit vihasivat yli kaiken transnaisia, koska ei sopinut ideologiaan, että joku mies "vapaaehtoisesti" luopuisi miehuuden tuomista etuoikeuksista. Asiaa ei auttanut transnaisten kommentit, joiden mukaan naisena eläminen oli kaikin tavoin helpompaa ja roolit väljempiä jo tuolloin, kuin miehillä. Tämä viha kytee edelleen feminismi-pride-trans-akselilla. Ulkopuolisille sitä ei tietenkään haluta näyttää, ettei kuva yhdestä iloisesta sateenkaariperheestä paljastuisi. Tuo mitä aiemmin on mainittu, että miehille asia on helpompi sulattaa voi pitää helpostikin paikkansa omiin kokemuksiin peilaten. Transmiehen leikkausarpia joskus pysähtynyt ihmettelemään pukuhuoneessa ja se siitä. Miehet eivät ole kokeneet transmiehiä uhkaksi miehuudelleen, vaan joko tukeneet, tai asia ei ole kiinnostanut millään lailla. Veikkaan, että asiaan vaikuttaa sekin, että miehet perinteisesti hahmottavat maailmaa yksilökeskeisesti ja naiset pohtivat mitä nyt kukakin milloinkin muiden asioista mitäkin miettii. Asiaa tutkitaan myös nykyään paljon ja samat miehet ovat pääosin kiinnostuneita cis-naisista ja transnaisista. Kyse ei ole homo-heteroakselista lainkaan. Ei homoja kiinnosta naiset millään tavoin, vaan miehet. Tämän nyt jokainen tajuaa julkihomojammekin seuraamalla. Monet homot itseasiassa pilkkaavat transnaisten kanssa olevia miehiä. Lisätutkimuksia odotellessa yhtenä kantavana teoriana on, että miesten seksuaalisuus on joustava, monet miehet pitävät naiseutta ja seksuaalisuutta erityisesti henkisinä ominaisuuksina. Naiset kyllä usein kertovat miten aivot ovat tärkein sukupuolielin, mutta käyttäytyminen kertoo usein muuta. Onko syynä lisääntymispsykologia vai mikä, niin aika varmasti näyttänee. Ei transihmisten ja heidän kumppaneidensa elo vielä nykyään niin helppoa ole, että pitäisi vielä joukolla kiusata. Mitä tuohon Ellaan persoonana tulee, niin vaikuttaa ilkeältä. Moni nuori transnainen on. Joutuvat kovettamaan itsensä ja hyökätä muita vastaan, ennen kuin heitä vastaan hyökätään. Asia selvinnee helposti tämän ketjun lukemalla. Voi olla myös oikeasti vain ikävä ihminenkin.
Hetkinen: olet seurustellut miehen kanssa ja väität ettet ole homo? Jokin tässä ei oikein mätsää. Lisäksi tunnut olevan hyvin naisvihamielinen ihminen kun väität täällä pokkana miehen olevan uhka naisille. Olet päästäsi vialla.
Kannattaa opetella lukemaan ennen vastaamista. Ymmärrätkö erot sukupuoli-identiteetin ja seksuaalisen suuntautumisen välillä? Koita käsittää, että homoilla ei ole mitään hätään enää edes Nivalassa ja monille transihmisen kanssa seurustelevalle se olisi helpotus. Vai synnyttääkö Krissen biseksuaalisuus yhtä suuria tunteita, kuin Ellan transsukupuolisuus. Kyse ei ole hetero-homo-jaottelusta lainkaan.
Itse ymmärrän että Ella ei oo virallisesti Ella transnainen. Ei oo käynyt hoitoja läpi . Käykö edes. Eetu babyface yo kuvassa oisko ollut 19 vee. Onko sitten niin että seksuaali identiteetti ja onkin naisen. Naiset. Älkää pelätkö noin niin yleisesti ottaen että transnaiset vie miehet. Ihan absurdia.
Mua vähä säälittää Arttu. Joel näyttää nyt vaihtaneen hänet täysin Markoon. Kävelee yksinään orpona pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt enää tiedä millä kriteerillä tässä mennään. Viihdeohjelmahan tää on. Nikon olis pitäny olla kauemmin. Ella on hauska myrkynkeittäjä, varsinkin kun ärsyttää kaikkia transvastaisia ihmisiä. Joel vois mun puolesta voittaa. Timo on OK, mutta on jo viestinsä Suomen kansalle antanut. Kristiina on hyvä, kun jatkaa viikosta viikkoon, vaikka on häätöäänestyksessä. Arttu on osoittanut, että perus suomalainen mies on valmis seksiin transnaisen kanssa - iconic! Arttu on hyvä esimerkki terveestä miehisestä itsetunnosta.
Ei transnaisten kanssa vehtaaminen ole miehille homma, eikä mikään. Johtuu naisten omista jumiutuneista ajatusmalleista, että kuvittelevat tämän(kin) asian olevan jotenkin juuri miehille hankalan. Tietysti jos tätäkin ketjua lukee, niin tulee kyllä varsin selväksi naisten räikeä yliedustus transvihassa. Ja moniko nainen vehtaisi edes nuoren Brad Pittin kanssa, jos olisi transmies ja killuttimet puuttuisi, sekä tissit olisi teipattu länään.
No en todellakaan vehtaisi Brad Pittin kanssa, jos hän olisi nainen. Entä sitten?
Transmies. Niinhän juuri totesin, että naisten seksuaalisuus ei ole lähellekään yhtä ambivalenttia kuin miesten, vaikka kauniita puheita suvaitsevaisuudesta riittää kyllä, mutta teot ja todellisuus aivan muuta. Vehtaa kenen kanssa lystäät, tai ole vehtaamatta. Se ei liity tähän, eikä kaikki sinuun.
No itse tuolla nimenomaan kysyit, moniko vehtaisi ja minä vastasin. Oletin, että yritit käyttää sitä perusteena jollekin väitteellesi. Eli nytkö olen siis transvihainen vai mikä se pointtisi olikaan? Ei minulla ole mitään transhenkilöitä vastaan, mutta ketuttaa vain kun asioista ei saa puhua niiden oikeilla nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joel muistuttaa vähän Simo Salmista huumorin ilmaisultaan.
Minulla taas tuli vahva mielleyhtymä edesmenneestä Jaakko Teposta, kun Joppe eilisiltana esiintyi, ulkonäköä myöten!
Huumorikin on samanlaista: "...poissa lasista on Hiliman hampaat, hajanaisten kenkäins lotinaa, navetalta kuule mä en..." ("Hilma ja Onni" by J.Teppo)
Koskas se kuoli? Vai onko tietosi edesmenosta ennenaikainen?
Elossa on.
Vierailija kirjoitti:
Julia tullut taloon iloisella ja positiivisella asenteella. Uusi suosikkiasukkaani.
Julia on tyrkky ja tullut bb-taloon hakemaan nostetta 7-päivää julkisuudelle.
Onpas kiva viikkotehtävä. Suurin osa ajasta taas pelkkää odottelua. Halusiko bb muistuttaa, että makoilua vielä tylsempää on odottelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan Nivalassa liputetaan ? Arttu raukka oli niin muikea alussa. Nyt ihan maassa kun sekosi trans naiseen
Tämä. Ei kukaan oikea nainen halua häneen enää sekaantua, suurin osa naisista ei halua seurustella tai edes panna biseksuaali-miehen kanssa valitettavasti. Lisäksi Ella on luonteelta kammottava ja omaa anorektisen kropan.
Onko se kerennyt jo miehiäkin panemaan? Moni nimenomaan oikea nainen ei pidä tuollaista minään. Omaavat itsetunnon. Samoin moni oikea mies kyllä panee naisia jotka lesboilleetkin.
Jullan luoteesta tulee mieleen se BB-Anniina joka tuli myös kesken kauden ja voitti lopulta koko kisn.
Ellalla on niin paha perusilme, että kun kuuntelee toista vaikka kiinnostuneenakin, niin monet voi kavahtaa sitä jo siinä vaiheessa.
Toisaalta Ella myös sivaltaa aika nopeasti, eikä niitä tajuta, kun yhdistettynä tuohon resting-bitch-faceen.