Punkki käveli paidalla
Kiitos Jumala huomasin sen paidalla ja otin kiinni paperilla ja laitoin vessasta alas! Perhanan punkit. Rantalenkin tein illalla ja otin kuvia rannalta.
Kommentit (9)
Kannattaa tarkistaa ettei missään puolella kehoa näy puremia. Ja jos näkyy, niin sitten lääkäriin vaan äkkiä.
Tuosta kun punkki selviää ja mukautuu viemäreihin niin nousevat kohta pöntöistä puremaan pahaa-aavistamattomia.
Miten niiltä oikeasti voi suojautua kun niitä tuntuu olevan joka paikassa? En kahlaa heinikoissa enkä istu puistoissa piknikillä, ei ole lemmikkieläimi ja asun kaupungissa. Silti päässyt punkki pistämään. Ja tosiaankaan rokote ei suojaa borrelioosilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niiltä oikeasti voi suojautua kun niitä tuntuu olevan joka paikassa? En kahlaa heinikoissa enkä istu puistoissa piknikillä, ei ole lemmikkieläimi ja asun kaupungissa. Silti päässyt punkki pistämään. Ja tosiaankaan rokote ei suojaa borrelioosilta.
Niitä nymfivaiheen punkkeja ei edes huomaa ja mistä sellaisen voi itse edes havaita jos ei pysty tarkistamaan itse esim. selkäpuolelta eikä ole ketää joka sen tekisi.
Ois kiva tietää onko olemassa joitakin toimivia kosnteja punkkien torjuntaan. Eihän koko kesää ulkona liikkuessaan voi olla pitkähihaisissa ja lahkeet sukissa -tyylissäkään. Kun ei ole pelkästään metsässä liikkujien ongelma tämä.
Ei punkkeja laiteta vessanpönttöön. Ne pitää polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei punkkeja laiteta vessanpönttöön. Ne pitää polttaa.
Niinku missä?
Olen polttanut. Mutta miksi ei voi vaan roskiin laittaa?
Rankkaa